Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum s-a impus MercadoLibre in fata gigantului Amazon, in America Latina

Compania e-commerce argentiniana MercadoLibre a avut un 2020 de succes, castigand 132,5 milioane de utilizatori noi in al patrulea trimestru (fata de 74,2 milioane, cu un an inainte) si avand venituri de 3,97 miliarde $ (in crestere, fata de 2,3 miliarde $, in Q4 2019). In plus, la nivelul intregului an, a avut o valoare bruta a marfii de 20,91 miliarde $ (fata de 14 miliarde $, in 2019).

In America Latina, MercadoLibre face legea online, reusind sa depaseasca gigantul Amazon, explica modernretail.co, iar piata-cheie pe care se da lupta momentan este Mexicul. Aceasta tara are a doua cea mai mare populatie din regiune (121,7 milioane de persoane), dupa Brazilia (204,3 milioane de persoane), si niciun lider concret in domeniul comertului online.

Amazon se chinuie de ani buni sa dea lovitura pe piata latino-americana:  s-a lansat in Brazilia in 2017 si e abia a cincea cea mai populara platforma e-commerce, dupa alti jucatori ca MercadoLibre si Magazine Luiza; in Mexic s-a lansat in 2015 si, de atunci, incearca sa intre in top 3 platforme online.

Pe de alta parte, MercadoLibre si-a folosit cunostintele capatate in alte zone din America Latina si a investit constant in angajati, depozite, livrare si plata online, devenind favoritul pietei e-commerce de aici. In primul trimestru din 2021, marketplace-ul a atras 200.000 de vanzatori noi. Astfel, Mexicul a ajuns sa fie a treia cea mai de succes tara, ca numar de vanazri online, pentru MercadoLibre, dupa Argentina si Brazilia.

Pentru a-si atinge scopul si a deveni liderul e-commerce din America Latina, MercadoLibre s-a axat pe doua zone-problema mari: platile online si logistica, ambele chestiuni serioase, in tari in care oamenii nu folosesc carduri de credit. Pandemia COVID-19 a accelerat dinamia pietei de aici:

  • competitia a crescut – Walmart a deschis 134 de magazine in Mexic, anul trecut, si a lansat online magazinul cu reduceri Bodega Aurrera; jucatorul brazilian Magazine Luisa a avut vanzari e-commerce cu 120,7% mai mari in Q4 2020
  • comenzile online au devenit ceva comun – in cazul MercadoLibre, in mai 2020, numarul de comenzi e-commerce crescuse cu 112% YoY in Mexic si 52% YoY in Argentina
  • tehnologia financiara a explodat – in 2020, volumul total de plati al MercadoLibre a ajuns la 49,8 miliarde $ (fata de 15,9 miliarde $ in 2019), iar portofelul mobil propriu a avut un volum total de plati de 3,3 miliarde $, o crestere YoY de 247%

Cat despre livrare, promisiunea Amazon apropo de livrarea in 2 zile este extrem de dificila de realizat cu succes in America Latina. Compania s-a concentrat abia recent pe aceasta problema: in octombrie 2020, a deschis 2 noi centre de fulfillment, in Mexic (ajungand la un total de 5). MercadoLibre a atacat livrarile online de mult mai mult timp, iar cand numarul comenzilor a crescut masiv, din cauza pandemiei, platforma a facut angajari masive, a deschis depozite noi, a lansat reteaua proprie de avioane MELI Air (in Brazilia, pentru a livra comenzile online in 4 zile) si a livrat cat multe colete a putut cu serviciile proprii: 90%, mai exact (adica 649,2 milioane din totalul de 719,3 milioane de pachete). Comparand asta cu cifrele din 2019 (cand a livrat 306,9 milioane de colete), serviciile de fulfillment proprii ale companiei au crescut cu 111% YoY!

Leave a reply