Cum pot sa monitorizez firma care imi face SEO , sa verific evolutia site-ului

Intrebare

Buna ziua,
detin un site nou de fashion pentru copii, deschis anul trecut in decembrie si din ianuarie anul curent am contractat o firma mica sa imi faca SEO ca sa fim si noi vizibili pe net.Care sunt cele mai bune metode,tool-uri sau programe cu care sa urmaresc evolutia site-ului ca sa putem vedea eficienta acestei firme de SEO.
Sunt familiar cu google analytics si webmaster din care pot analiza evoulutia site-ului in SEO, dar va intreb daca mai sunt si alte metode de urmarire ca sa stiu daca banii platiti lunar se justifica.
va multumesc

Topic deschis 0
SEO Mihai Dorin 6 ani 16 raspunsuri 532 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 16 )

  1. In primul rand trebuie sa-ti trimita rapoarte saptamanale cu toate link-urile facute pentru site-ul tau.

    Ca tool-uri poti folosi:
    http://rankcheckerace.com (pentru a verifica, zilnic, pozitiile in google pe cuvintele cheie pentru care se face optimizarea)
    – deschide un cont la ahrefs.com pentru a monitoriza numarul de link-uri, de unde vin, date despre site-urile unde au fost plasate link-uri spre site-ul tau,…

    Sunt multe programe care le poti folosi pentru monitorizare, dar cred ca nu ai nevoie de altceva mai avansat.

    Partea cu justificarea platilor e alta poveste …

  2. Sfat: ai grija sa fie setat si codul de Google Adwords deoarece am auzit de firme de SEO care fac Adwords pe ascuns pentru a mai aduce trafic 🙂
    O alta metoda este sa urmaresti conversiile, sa vezi din ce canale de MKO vin vizitatorii care cumpara 🙂

  3. O firma mica niciodata nu o sa poata sa puna la dispozitie tool-uri de monitorizare din simpla ratiune ca nu isi permit sa investeaza putinul ce il primesc de la client in asa ceva. Bani putini = rezultate pe masura, de cele mai multe ori. Poti sa verifici direct in Google daca au obtinut link-uri sau nu cautand “www.siteultau.ro” , pozitionarile direct in Google daca sunt putine cuvinte iar numarul de vizitatori in Google Analytics.
    Bafta.

  4. Intrebare pentru Mihai Dorin: Nu ai mentionat nici un cuvant cheie pe care ar fi trebui sa faca firma respectiva SEO?
    Pentru ca asta-i cel mai simplu mod sa vezi care e defapt evolutia. Unde a fost site-ul tau pe un cuvant cheie la inceput si unde e acum.
    Restul, gen cate linkuri sunt spre site-ul tau e cam irelevant, pentru ca tu ai platit pentru SEO, adica sa fi cat mai sus in SERP, nu sa vezi cate linkuri e capabil un om sa trimita catre tine.

    Si sa-ti mai zic o chestie. Daca apelezi la o firma care sa-ti faca SEO pe un anumit cuvant cheie de ex, si vezi ca spre site-ul tau sunt sute sau zeci de linkuri optimizate pe acel cuvant cheie, iar in SERP nu esti pe o pozitie decenta, atunci ai o problema si trebuie sa schimbi firma care iti face SEO. Pe bune.

    Ca si om care face SEO B2B(deobicei chiar pt magazine virtuale) iti spun clar ca in majoritatea cazurilor nu e nevoie de zeci de linkuri spre site-ul tau, ci de o optimizare corecta a site-ului tau si a paginilor acestuia. Si daca vrei sa-ti demonstrez asta, ceri mail-ul meu de la un administrator si iti pot demonstra cum pe o nisa destul de puternica am dus site-uri pe prima pagina in SERP fara nici un link extern(inscriere in directoare sau alte chestii facute de mine sau de client). 🙂

    PS. Un titlu scris cum trebuie si o descriere scrisa cu cap te poate duce in multe cazuri pe prima pagina in SERP dupa doar o saptamana.

  5. Oricarui site nou, google ii acorda ceva mai multa importanta la inceput….
    Fara link-uri nu faci nimic dpdv SEO.
    Spui ca ai adus site-uri pe prima pagina fara link-uri … pe ce cuvinte cheie? Pe numele brandului? Cate zile a stat acolo? 2-3? O saptamana? Sa fim seriosi…

  6. N-ai priceput. Daca tu faci SEO pentru o firma si vrei sa-ti justifici munca prin numarul de linkuri, inseamna ca sau habarnai ce faci sau nu sti sa faci link-building. Pe bune. Rezultatul tau trebuie sa reflecte pozitia in SERP, nu numarul de linkuri. Ca sti tu site-uri pe care poti face link-building bun, e fix treaba ta si nu a firmei care te plateste. Si eu fac link-building si chiar stiu cu ce se mananca SEO, doar ca pe client nu ar trebui sa-l intereseze numarul de linkuri, ci simplul rezultat in SERP.

    Da, in anumite cazuri fara foarte multe linkuri externe n-ai nici o sansa in fata concurentei, dar in foarte multe cazuri sa faci SEO nu trebuie sa aduni neaparat zeci sau sute de linkuri. O optimizare inteligenta si un continut bun deobicei face aproape totul.

    Si repet, din punct de vedere al unui client care plateste pentru SEO, banii dati de el nu ar trebui justificati prin numarul de linkuri externe, ci prin rezultatul simplu, adica aparitia mai buna in SERP.

    Legat de acel site…nu a fost pe nume de brand si e de doua luni pe prima pagina in SERP pe cateva cuvinte cheie care sunt destul de puternice pe nisa respectiva

    PS. Si sa garantezi cresterea vanzarilor prin SEO, asa cum scria cineva mai sus, e chiar aberant.

  7. Foarte bun raspuns de la Olivian, daca ai timp sa inveti SEO.
    O alternativa ar fi sa platesti un consultant SEO lunar(pentru cateva ore), sa faca analiza si sa-ti ofere raportul.

  8. Am zis eu undeva de numar de linkuri ? Gandeste si mai citeste odata de scriu inainte sa aberezi. Pune neuronul la treaba!

  9. Rugamintea mea este sa nu inflamam discutia cu injurii sau cu epitete personale. Atacati ideea in sine nu persoana. Va rog mult.

  10. Riscant cu inscrierea facuta de catre pustani. Parca mai bine aloci 250 de euro pentru asta si nu ai surpriza ca firma de seo sa-ti recomande un nou domeniu si sa reiei totul de la capat.

  11. Pentru urmarire evolutie expresii, e perfecta aplicatia gratuita de aici http://www.cleverstat.com/en/google-monitor-query.htm

    Se presupune ca ai dat anterior firmei de seo expresiile propuse de tine si de comun acord ati ales expresiile targetate.

    E datoria firmei de seo sa-ti spuna volumul de munca necesar pentru fiecare expresie, in functie de greutatea ei.

    Evident, asta presupune si analiza a platformei de comert electronic, facuta tot de firma de seo.

    Inevitabil sunt posibile cresteri si scaderi firesti datorate a doi factori principali:
    1. Schimbare de algoritm (cu free monitor for google o sa vezi rezultate noi, nu doar la tine).
    2. Reactia concurentei careia i-ai luat locurile.

  12. O sa ramai uimit Ionut cate din site-urile de anunturi mentionate au linkuri in doua din directoarele de articole care acum sunt in “curtea mea”.
    Seo nu, nu face oricine, pentru ca e o munca de durata si extrem de migaloasa. In ultimii 10 ani am ramas tot mai putini pentru ca prea putine firme pot plati aceasta munca.
    Un site “tencuit” cu juma’ de kil de seo nu se numeste site optimizat.

  13. Din punctul meu de vedere, ar trebui trecuta granita de la SEO la PR & Comunicare Digitala.. dar probabil e numai opinia mea.
    Eu as pune taskul acesta in sarcina unui om de PR si Comunicare, sau cel mult la marketing. Nu la Web Design.
    Dar.. e numai parerea mea. 🙂

  14. Am avut si am onoarea de a lucra atat cu oameni de continut cat si din zona de programare web sau design.
    Da, sunt notiuni diferite si aici: design e una, in sensul ca un magazin poate avea o imagine extrem de “sclipicioasa” pentru user, dar sa nu fie functional pentru administrator sau, mai rau, pentru motoarele de cautare.
    Programarea web: oameni deosebiti, stiu sa implementeze orice cod, dupa orice specificatii sau model dat. Nu vad de unde sa stie ce prefera google, cat din comunicarea google e real sau adevar: Pentru asta trebuie sa testeze periodic, sa faca analize si sa ia deciziile potrivite. Ori asta e munca specifica pentru firmele de seo.
    Oamenii de continut: extrem de capabili insa trebuie indrumati astfel incat sa respecte specificatiile seo.
    Zona de pr (interna sau externa), verificare simpla: Se ia la intamplare un SC si se urmareste ce descrieri are in cataloagele firme unde s-a inscris. In 90% din cazuri este continut identic.
    Concluzionand cat de cat: in ziua de astazi nu prea merge cu policalificarea.
    @Ionut:
    Stiu cati “fac seo” , inclusiv eu am primit o oferta de seo de la un “suprem in google” si continui sa primesc. De asta nici nu ma zbat sa apar in top in google. Cat despre comunicare… cam toata lumea a auzit de “forumul de seo al lui Mezei”. Ce conteaza pentru .ro se discuta acolo.

  15. Firma de programare nu stie ce sa scrie acolo. Proprietarul magazinului decide.
    Cele cateva randuri scrise, mai ales cand ai sute de categorii si subcategorii pot dura de la 1 zi la 2-4-6 luni: treaba de om de content specializat pe acel gen de produse(poet).
    Studiul cuvintelor cheie se face de magazin sau firma de seo.
    E cam ca la masini: se livreaza autoturismul insa proprietarul decide ce ulei sau combustibil foloseste.

  16. Salut. Am scris un articol dedicat acestui subiect: Cum se face corect monitorizare SEO pentru un magazin online? http://dwf.ro/blog/cum-se-face-corect-monitorizare-seo-pentru-un-magazin-online/

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.