Cum iti dai seama daca o firma realizeaza o optimizare SEO corecta si in beneficiul tau ?

Intrebare

Buna ziua.
As dori o opinie cu privire la atributiile unei firme ce se ocupa de optimizarea SEO. Mai exact a transparentei strategiilor din spate.
Eu de exemplu colaborez cu o firma din partea de Nord Vest a Romaniei. Nu voi spune numele acesteia deoarece nu doresc sa se creada ca am intentia de a-i discredita.
Am dorit o crestere a backlinkurilor catre magazinul online (dezvoltat cu greu si mari intarzieri tot de catre agentia aceasta – dupa aproximativ 9 luni, sute de e-mailuri schimbate cu ei in care li s-au raportat permanent bug-uri si nefunctionalitati, unele persistand si in ziua de azi).
De asemenea o mai buna pozitionare in motoarele de cautare, o crestere a conversiilor precum si crearea si optimizarea unei campanii adwords.
Mi s-a oferit un pachet de inceput pe baza de abonament in valoare de 350 EUR/luna.
In prima luna mi s-au scris 4-5 articole in cadrul unor site-uri – comunicate de presa, publicatii online destul de ieftine si de duzina dupa parerea mea (deoarece costa vreun 600 ron un abonament de editor/an pe aceste site-uri, articolele nu sunt distribuite si preluate de nimeni ) si mi s-au mai dat cateva share-uri pe o pagina de Facebook cu 200 like-uri, facuta de ei pe nisa in care activez. Pagina noastra de exemplu are peste 10.000 fani deci ceea ce ofera ei este o picatura intr-un ocean fata de efectul paginii noastre. Ei obtin 1-2 like-uri/ post, noi sute.
Majoritatea articolelor lor sunt scrise in graba, au greseli de ortografie grave (pana si numele brandului este scris eronat in unele), se copiaza 50-60 % din descrierea magazinului gen : magazinul acesta este serios si de incredere deoarece : si se citeaza o buna parte din descrierea “despre noi” apoi mai completeaza cu o descriere preluata din magazin, descriere facuta tot de noi din cadrul categoriei, si cam acestea sunt articolele lor.
Este normal ca atunci cand le ceri sa corecteze articolele lor scrise in graba si eronat, acestia sa iti multumeasca pentru feedback (nicidecum sa recunoasca faptul ca le raportezi niste erori ale lor ce doresti a fi corectate, nu le oferi un feedback), sa iti promita ca le vor modifica si te vor suna sa discute si alte probleme legate de optimizare, iar dupa aproximativ 7-8 zile sa constati ca nu ai fost nici macar contactat, si nici nu s-a modificat nimic ?
Initial mi s-a promis si un A/B testing si o configurare Adwords incluse in cadrul pachetului de optimizare, insa in contul de adwords nici macar nu s-au uitat pana acum dupa aproape o luna si jumatate, cu toate ca au acces prin share la conturile mele de analitics si adwords.
Iar initial am convenit ca optimizarea SEO sa se realizeze in paralel cu o campanie adwords – sa se testeze ce cuvinte aduc cele mai bune rezultate si conversii, iar in directiile acelea sa se realizeze optimizarea SEO.
Insa se pare ca acestea au fost decat niste promisiuni.
Toate cuvintele si backlinkurile sunt monitorizate cu ajutorul unei aplicatii metrics pusa la dispozitie de catre ei pentru client, o aplicatie ce promite o monitorizare simpla si eficienta a campaniile de marketing organic.
Insa nu se simte nici un rezultat, vizitele organice nu au crescut in mod semnificativ, cuvintele cheie sunt tot incepand cu pagina 2 in google, nicidecum in pagina 1 dupa cum au promis.
Asadar am o banuaiala ca le cam dau banii degeaba deoarce daca optimizarea lor consta doar in a scrie cateva articole si cateva share-uri pe pagina de facebook – pot face si eu asta – deschide un cont de editor pe un site de comunicate de presa precum livepr de exemplu – (600 RON/an ), scrie articole mult mai bune decat ei si totul m-ar costa 50 ron / luna in loc de 350 EUR.
Dupa parerea dumneavoastra, se justifica in aceste conditii serviciile oferite sau nu ?
In cazul in care nu se justifica, se pot trage la raspundere din punct de vedere legal asemenea agentii, ce nu isi respecta promisiunile contractuale si incaseaza bani pentru niste servicii pe care nu le presteaza ? Cum anume ar fi cel mai indicat sa procedez ? ANPC precum si alte organe ale statului pot fi implicate in aceste cazuri cu vreo sansa reala de succes ?
Ce servicii anume ar trebui sa ofere o agentie SEO, servicii care sa justifice banii ceruti, optimizare ce ar trebui sa fie in beneficiul clientului si nu decat in interesul agentiei, folosind ca model cerintele de mai sus precum si acest buget initial ?
Va multumesc.

Topic deschis 0
SEO Constantin 5 ani 30 raspunsuri 1126 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 30 )

  1. Cere parerea unui avocat. Verifica contractul cu agentia respectiva si ii dai in judecata daca nu s-a respectat. Ceri si daune pentru timpul pierdut. Daca stai cu mainile in san si nu faci nimic, agentiile de genul asta se vor inmulti …

  2. Pe principiul ieftin dai ieftin ai, la tarife de genul 350 eur/luna nu poti avea asteptari prea mari de la o agentie, probabil ca optiunea cu SEO inhouse este mai buna daca exista asemenea constrangeri bugetare.
    Pana la urma in ciuda tuturor povestilor vehiculate de evanghelistii “very white SEO” tot cumparatul de linkuri este singura strategie care functioneaza pentru majoritatea siteurilor(cu mici exceptii).
    Daca consideri ca te pricepi sa scrii articole de calitate si ai si timp, investeste bugetul de 350 eur/luna in a cumpara cateva articole pe siteuri cu autoritate din nisa ta.

    Traian

  3. @mamicamea.ro – s-a facut contract in care au promis descrieri frumoase in categorii, o buna optimizare in motoarele de cautare, articole si multe altele. Insa au ramas scrise acolo in contract si atat.

  4. Pentru inceput am ales pachetul minim pentru a testa serviciile promise si oferite, urmand sa majorez bugetul in functie de rezultate.
    Nu este intotdeauna o idee buna sa alegi din prima cel mai avansat pachet, ci sa testezi beneficiile fiecaruia, pentru a stabili ce ti se potriveste cel mai bine.
    Sa presupunem ca un serviciu foarte scump poate aduce rezultate mari, asta nu inseamna si ca rezultatele sunt optime in comparatie cu volumul de munca, rata de profit, cheltuieli, s.a.m.d.
    Se poate obtine optimul la un nivel mai mic de exemplu, unde rata de profitabilitate este mult mai mare in comparatie cu celelalte aspecte.
    Insa totusi nu este chiar foarte putin nici acest buget de inceput gandindu-ne ca multi romani castiga un salariu mai mic decat suma aceasta.
    Asadar se putea munci mai mult decat prin a se scrie cateva articole, si acestea in graba si agramat.
    Nu cred ca valoreaza sa spunem 350/5 = 70 EUR un articol adaptat, si nu creatie a lor, ci copiat de la client din descrieri in proportie de 60 % si adaugat restul.
    Si aici vorbim de o agentie cu pretentii in mediul online, cu un portofoliu impresionant (chiar si clienti din cadrul cash and carry), nu de niste optimizatori care au aparut de ieri de azi precum ciupercile dupa ploaie.
    Oricum multumesc pentru sfat.

  5. Buna ziua,
    Am fost si eu in situatia descrisa in topic.
    Pe partea de Adwords lucram cu o firma destul de cunoscuta in Romania (nu dau nume ca n-are nici un sens) si dupa 3 luni de colaborare m-am oprit. Rezultatele nu ma satisfaceau iar discursul nu se schimba :
    – 500 euro e un buget mic …dureaza pana avem suficiente date pt optimizare
    – 1 euro CPC e ok la inceput pt a creste CTR pt a avea un CPC mai mic dupa ….problema e ca cei 600 euro lunar mi-au adus 600 vizite si 4-5 vanzari …din punctul meu de vedere nu e deloc OK
    – rezultatele apar … dar dureaza …pana cand …nimeni nu stie?

    Deci fara ezitare dupa 3 luni am oprit colaborarea. Intre timp am citit si vizionat cam toate tutorialele de Adwords pe care le-am gasit pe net. Acum fac eu Adwords si sunt multumit.

    Eu cred ca daca ai capacitatea de a invata singur atunci fa tu adwords pentru tine. Daca gresesti, gresesti pe banii tai. Cine cunoaste mai bine ca tine biznisul si clienti tai?

    Inca o mica precizare. Oare cat castiga (salar) un expert Adwords? N-am idee dar presupun ca undeva pe la 1500 euro/ luna. Intr-o luna sunt 20 zile lucratoare adica acel expert costa 75 euro / zi. Daca clientul plateste agentiei 100 euro / luna pentru campania Adwords …din care scadem profitul agentiei …vedem clar ca acel expert poate lucra MAXIM o zi pe luna la tine (si asta in cel mai bun caz). E putin cred eu. Eu petrec intre 3-4 ore saptamanal (poate sunt eu slab) in analiza datelor si optimizarile adwords.

    Pe partea de SEO inca mai lucrez cu o agentie specializata. Rezultatele nu apar inca (suntem in luna 2) cum doresc. Singurul punct pozitiv este ca sunt foarte transparenti si ne raporteaza tot ce fac. Ce continut au scris … unde l-au postat …pe ce cuvinte cheie etc. Ca si pentru Adwords am inceput sa ma documentez si pe partea de SEO. Pentru mine SEO era magie, iar cei care cunosteau “smecheria” te puteau scoate pe prima pagina intr-o spatamana. Acum s-a terminat cu magia. Se pare ca Google tine din ce in ce mai mult cont de niste parametrii care nu prea pot fi trucati : “User metrics”. Adica simplu spus, prin chrome si analytics, Google inregistreaza reactia vizitatoriilor pe situl-tau si pe articolele care vorbesc despre tine. In concluzie, degeaba firma de SEO scrie articole pe care nu le citeste nimeni … Repet ca nu sunt expert SEO ci un individ care de 1 luna a vizionat sute de “hangout” SEO pe Youtube. Parerea mea este ca SEO nu mai e magie si ca oricine il poate face in 2014. Daca ai continut de calitate, site de calitate nu poti fi penalizat de google. Evident continutul de calitate trebuie promovat pe situri care sunt si ele de calitate.

    Poate ca valoarea adaugata a unei firme de SEO este sa defineasca ce inseamna “calitate”. Eu cred ca ea se defineste prin “user metrics” : cati vad, cati nu ies imediat, cat timp raman, cati like, cati +1 ….

    Daca site-ul/continutul tau place lumii atunci e ok SEO. Mai astept 1-2 luni si daca nu apar rezultatele cu firma SEO actuala probabil ca voi incerca pe “propria piele” cele spuse mai sus.

    Revin cu intrebarea: Cat costa un SEO-ist beton? Si din cei 350 euro platiti cat timp credeti ca va aloca ….eu cred ca maxim 2 zile ….SEO necesita mult timp …. 2 zile e nimica toata.

    Nu stiu cati ati citit pana aici (scuze am fost cam lung) dar as avea o intrebare pentru @Liviu. @Liviu tu faci SEO pt ecompedia.ro sau pur si simplu doar publici continut intresant care antreneaza lumea, pe care noi il citim si il comentam, si pe care il share-uim pe facebook? Cred ca asta este cea mai buna strategie de SEO.

  6. Si seo si devoltare platforma ecommerce si scriere articole… mi se pare mult pentru o singura firma.
    Cu erorile in site e simplu: se achita factura dupa ce s-a facut ce era prevazut in anexa ce insoteste factura si contractul sau nu se mai achita o noua factura pana nu se face tot ce a fost prevazut in luna respectiva.
    Nu stiu cat de inspirata e ideea de a face campanii adwords pentru a cunoaste expresiile care au convertit (la trecut) pentru ca nimeni nu poate spune daca vor mai converti si in perioada urmatoare. Legat de asta, in gluma fie spus, dupa aproape 3 ani la un client cunoscut, inca nu stiu luna in care se vand cel mai bine “camerele de marsarier” 🙂
    Cat despre abonamentul de 350 euro e discutabil.
    Aduce oarecum la “seo la kilogram” si trebuie sa se incadreze in ei. Ori, in conditiile in care de doua luni avem cel putin doua schimbari majore de algoritm propagate si pe Romania, nu vad cum sa te incadrezi intr-un numar fix de ore. Ca sa nu mai amintim ca periodic noi intreprinzatori vor o bucatica din piata pe care o targetezi.
    Am avut o tentativa de colaborare cu un dezvoltator, pe baza de abonament, la un moment dat aparand situatia inevitabila: Ce sa-i fac de X euro/luna? In functie de situatie, unele lucruri nu se pot amana peste y luni.
    Concluzionand cat de cat: achiti exact ce e prevazut in anexa. In caz ca se depaseste timpul cu mult prea mult… alta firma.

  7. @Andrei – am incercat sa fac un contract cu cineva, nu am vazut nicio schimbare notabila. Partial e si vina mea din cauza lipsei de timp. Apoi am incercat sa fac eu singur, dar intre timp a venit Google peste noi si m-a ajutat sa inteleg mai bine. Incerc sa nu mai scriu prea des cuvantul SEO, incerc sa-l uit complet, si ma indrept catre altceva = content marketing. Si da, continutul interesant face toti banii. Eu ma gandesc la comunicare si PR digital, parca asta as vrea sa fac.

  8. Nu cunosc prea bine preturile pe .ro dar banuiesc ca un link bun nu se poate achizitiona sub 100ron/luna. In general in UK unde era piata mea tinta, agentiile ieftine nu fac altceva decat sa cumpere linkuri 5 linkuri de la mine(sau alte link network-uri) cu 70 de lire/bucata si apoi sa trimita factura de 1000 lire.
    De asta nu as recomanda agentii ieftine ci direct achizitia de linkuri si preferabil nu din link networkuri care mai devreme sau mai tarziu vor crea un footprint.
    Din punctul meu de vedere raman la parerea ca 350 eur e o suma cu care nu poti acoperi costurile sa faci SEO de calitate chiar in conditiile in care .ro este mult mai ieftin.

  9. @Constantin. Raspunsul la intrebarea ta este simplu: second opinion.

    Indiferent daca te mai costa 100 euro, la interval de 3 luni, mai cere o parere, de la cineva din domeniu.

    Restul se poate discuta inca 1 an, fara concluzii clare.

    Pur si simplu, te-ai pacalit acum, eu as pune punct momentan, pentru ca iti strici site-ul.

    @andrei. E foarte bine ca ai timp sa inveti, dar nu toti avem timp de invatat. sute de ore = mii de euro. Timpul costa, indiferent ca multi au impresia ca este gratuit.

    Seo este un job complex, cu actualizari frecvente, asa ca daca te apuci de seo, pregatestete sa petreci cateva ore bune lunar doar pentru studiu.

    Seo nu este complicat, dar este un job tehnic si de strategie.

    Daca ai continut de calitate, site de calitate nu poti fi penalizat de google. Evident continutul de calitate trebuie promovat pe situri care sunt si ele de calitate.

    Continut de calitate? Cati dintre noi au talent? 5%? Restul sunt nevoiti sa cumpere acel continut = costuri
    Site de calitate? Sunt curios cate sute de ore trebuie sa studiezi ca sa poti avea garantia ca ai un site bun (creat corect din toate punctele de vedere). De obicei angajati o angetie sa-ti creeze site-ul sau o plateste cand realizezi ca ai nevoie de modificari suplimentare (thema de wp este haos).

    Continutul trebuie promovat? Ok, deci daca tot am continut de calitate, site de calitate, acum ma ocup de promvoare.

    Trust me, iti ocupa cel putin 10 ore pe zi, in primele 6 luni, daca faci toata munca tu singur.

    Timp pentru afacerea implicita cand mai avem?

    Daca nu esti o companie care isi permite programare+seo+continut inhouse, e vremea pentru externalizare. Altfel, daca tot o sa consumi sute de ore pe invatat si testat, mai bine deschide-ti o agentie de web design.

  10. @Tom stim toti ca SEO-ul este foarte consumator in timp, asta nu este o noutate. Revin cu o intrebare …din cei 350 euro cam cat timp crezi tu ca aloca consultantul SEO-ului clientului …eu am zis 2 zile lunar …. nu e suficient. Timpul costa bani (pentru ca el este limitat) aveti dreptate, dar pentru o persoana fizica este extensibil putin : o agentie nu prea lucreaza noptile sau in weekend un patron de magazin online te asigur ca o face.
    O mica paranteza funny: Am un prieten care castiga foarte bine si imi spune ca el nu face mancare acasa pentru ca tarifu lui orar e mai mare dacat costu unui restaurant :)) …l-am intrebat cum face cu WC-ul :). Nu e bine sa cadem in extrema ca timpul costa bani si nu mai facem nimic fara sa numaram banutii.

    Si eu sunt pentru a delega maxim munca specializata(chiar am incercat).
    Adevarata problema (si aici ma pun in pozitia clientului) este faptul ca agentia si clientul au obiective “aparent” diferite :
    – agentie iti vorbeste de servicii SEO si rar iti garanteaza trafic si inca mai putin trafic targhetat …iar de conversii nu scot o vorba
    – clientul vrea vanzari mai multe si i se rupe (scuze) de servicii SEO

    Neintelegerea asta se rezolva prin comunicare, transparenta si initiativa. In realitate, foarte des, dupa cateva luni de SEO, vedem clientii disperati avand impresia ca agentia SEO nu face nimic. Cei de la agentie se roaga lunar sa mai reziste si luna asta inaintea deznodamantului fatal. E o atmosfera forte neproductiva pentru fiecare parte.

    Relatie de client – prestatar este prin definitie “conflictuala”. As spune ca trebuie sa existe intre cei doi o relatie de parteneriat. Fiecare are competente complementare (unii stiu SEO altii stiu sa vanda). De ce sa nu faca echipa. Ma gandeam ca cei de la SEO sa ia un procent (fara alte comisione fixe) din vanzarile aduse prin SEO:
    – Nu isi fac treaba nu castiga nimic …
    – Isi fac treaba prost pierd amandoi pentru ca au ales prost coechipierul
    – Isi fac treaba bine toata lumea e multumita.

    O alte varianta mai “fantasmagorica” este sa va dau jumate din magazinul online si voi imi dati jumate din firma de SEO. Asa macar suntem reciproc interesati.

    Spui “mai bine deschide-ti o agentie de web design” … in momentul in care am convingerea ca pot vinde altceva decat “speranta” te asigur ca o voi face.

  11. Buna Roxana. Ai testat tu ceea ce explici si nu functioneaza?

    Parerea mea: Orice site cu 100 root links catre “Acasa” o sa apara pe cautarea “aparate de aer conditionat” in detrimentul unui site plin de continut si optimizat on page. Google stie “despre ce” este pagina, isi face singur title si descriere. Facem un test?

    Un site bine optimizat si cu continut de calitate, o sa rankeze intodeauna bine pe cautari long tail. Pe money keywords? Niciodata !(fara links)

    SEO calitate = site+content+links (toate de calitate)
    – fara site = content + links (pierzi conversii)
    – fara content = site + links (pierzi conversii)
    – fara links = site + content (pierzi trafic)

    Primele doua variante se vor clasa intodeauna mai bine in rezultate pentru cautari generale si mai putin pe long tail.
    Depinde de fiecare nisa in parte. Ideal e sa ai cel putin cele 3 elemente de calitate, dar asta implica costuri mari si stim cu totii cum este piata din ro = ieftin, ieftin si cat mai ieftin:)

    Cat despre link-uri naturale pentru continut, teoretic ai dreptate, practica ne omoara. Content marketing este viitorul in seo, dar strategia trebuie modelata pentru Romania. Daca pe .com mai primesti “naturale”, pe .ro sunt atat de putine si atat de slabe, incat mai bine cumperi 1 link decat sa investeti timp in content marketing.

    Un ex: concursurile organizare pentru links. Sute(mii) de euro investiti aiurea (premii), pentru link-uri create special pentru astfel de evenimente (pe platforme free, continut adaugat “ca sa fie”). Rezultatul? 100 links de calitate mica, din surse pline de link-uri.

    Cu aceeasi suma se puteau scrie 10-50 articole de calitate (blog intern sau pagini in site) si se cumparau 10-50 link-uri de calitate. Rezultatul? Pozitii mai bune + continut de calitate.

  12. Ca sa revenim ontopic.

    1. Data viitoare alege sa lucrezi in paralel cu altcineva pentru consultanta. O agentie pentru seo, un consultat care sa preia munca ta de verificare. Citeste si postul meu deschis pe seopedia: http://forum.seopedia.ro/subiecte-pentru-incepatori/27971-optimizare-search-engine-optimization-servicii-si-raspunderea.html , poate te ajuta.

    Nu esti primul si nici ultimul intr-o astfel de situatie.
    2. Alege mai inteligent, nu doar pe o “poveste de sales” si pret.
    2. Renunta la serviciile actuale daca nu te multumesc.
    3. Daca in contract sunt trecute servicii clare cu termene de finalizare, iti poti cere banii inapoi, elegant. Daca nu se poate elegant, ai si alte solutii.
    4. Legal te poti “lega” doar de contract. Seo este un serviciu sensibil, greu de dovedit si explicat. De aceea ai nevoie de punctul 1 lunar, inainte de fiecare plata.
    5. Analiza ta din postul initial cu “asta puteam sa fac si eu” nu este chiar corecta, esti subictiv si e normal. Multi “fac” seo, putini au rezultate.

    Iar daca ai decis ca poti sa faci singur seo, atunci verifica ce-ti lipseste din cele 3 elemente importante: site, continut si links. (vezi raspunsul pentru Roxana). Dupa ce stabilesti ce-ti lipseste, stii ce ai de facut.

  13. Partea cu on site SEO este cam one time, ti-ai aranjat templatele si cam asta este, dupa devine rutina oricum faci keyword research de fiecare data cand publici sau cel putin asa ar trebui.
    Sunt de acord ca metoda bazata pe content marketing este cea mai de dorit dar cu un buget de 350 eur/luna nu poti face mare lucru, asa doar sa publici articolele de calitate si sa astepti sa fie citate ajungi sa imbatranesti sau sa dai faliment.De obicei citatii obtii dupa ce deja ai ceva autoritate in nisa respectiva sau ai facut ceva networking, pana atunci tot la cumparat linkuri ajungi.

  14. Timpul alocat e discutabil. De regula timpul real necesar depaseste cu cel putin 25% pe cel prevazut initial.
    Mereu apar lucruri noi de rezolvat si mereu ai de ales: le rezolvi din timpul tau liber si toate bune si frumoase sau le raportezi beneficiarului urmand sa le programeze atunci cand deja e prea tarziu sau volumul de munca e mult mai mare.
    Cand vezi ca magazinul (sau site-ul in general) are potential, mai lasi de la tine, urmand sa fie mai putin de lucru mai tarziu.

    Asocierea cu un magazin: domenii diferite. Daca ne pricepeam si aveam incredere ca poate vinde ceva, ne faceam propriul magazin 🙂 Dar clientul vrea doar seo de la firma, existand si alte metode de promovare, la care se presupune ca se pricepe. Firma de seo e doar o bucatica din serviciile externe de care are nevoie magazinul.

    Cat despre a invata seo singuri: parca mai bine lucrezi cu o firma de seo cu intarzieri sau care genereaza neplaceri decat sa-ti banezi site-ul cu manuta ta 🙂 Cum mai spuneam amicilor fara buget: mai intai faci experiente cu un site de test, apoi aplici pe propriul magazin. Corect, dureaza luni/ani dar… faci economie cu plata catre firma de seo.
    E super si pentru firmele de seo abordarea asta: un client nou care vine cu site banat inseamna de cele mai multe ori un zero in plus in factura.

  15. @andrei.

    Solutia cu % o analizez de cateva saptamani. Cred ca este viitorul in online. Daca consideri ca nu e doar un post pe site, putem discuta si analiza varianta. O sa deschid un subiect despre asta.

    – daca eu vreau sa fac un site “avion”, clientul vrea cat mai ieftin
    – daca eu ofer content de calitate, clientul vrea cat mai ieftin
    – daca eu vreau link-uri de calitate, clientul vrea cat mai ieftin
    – daca eu vreau sa construiesc un brand, clientul vrea cat mai ieftin

    – la un moment dat, clientul vrea conversii!

    Acum incepe un nou episod din Tom si Jerry:)

    Prefer oricand sa preiau tot ce inseamna online si clientul sa-si vada de afacerea lui, in schimbul unui % din profit.
    – eu (agentia)fac ceea ce stiu sa fac cel mai bine si sunt motivat sa fac totul perfect, cu sanse sa castig foarte bine sau nimic = riscul agentiei, investitia agentiei.
    – clientul face ce stie mai bine si castiga dintr-un volum de vanzari pe care nu le avea (si nu face nimic pentru ele ) = risc 0, investitie 0.

    Cred ca este varianta win-win pentru ambele parti.

    Sunt cateva detalii de pus la punct, dar in curand o sa ofer un astfel de serviciu.
    Daca tot ai deschis discutia, am preferat sa raspund.

    Partea cu agentia ai inteles-o gresit.

  16. Salutare,

    Felicitari pt threadul de comentarii plin de sfaturi, pareri si trucuri utile de optimizare SEO si management al relatiilor cu agentiile de publicitate. Parerea mea umila:

    – @RoxanaOlaru – PageRank este un parametru care poate ajuta evaluarea serviciilor de SEO. Pentru moment as ezita un pic sa-l folosesc pentru ca ultimul update PR a fost in Februarie 2013 si nu se stie nimic despre viitorul – http://searchengineland.com/googles-matt-cutts-no-more-pagerank-updates-this-year-173676

    – @Constantin – Avand in vedere shimbarile constante prin care trece industria SEO eu as evalua o agentie mult mai simplu – Creste traficul? Cresc vanzarile? Avand in vedere ca agentia cu care lucrezi are acces 100% la site ei pot (si AR TREBUI) sa optimizeze CONSTANT si alte detalii – procesul de conversie, procesul de checkout (pentru a micsora rata de abandon), comunicari de loialitate cu clientii tai, teste constante pe newsletter, teste constante pentru a valida asezarea in pagina a pozelor, butoanelor, trustmarkurilor, navigarea, etc … Toate aceste, intr-un efort comun, vor ajuta cei doi parametri finali – “creste traficul + creste rata de conversie = creste venitul”
    – Un punct aditional pe care as vrea sa-l aduc in discutie – focalizeaza pe Social Media. Fa-o in house angajand un om la 1,200-1,500 de lei. Iesi mai ieftin si primesti mai mult cu 8 ore de social media pe zi. Daca nu stii ce sa-i ceri sa faca, angajeaza-l si cerei ca primul task sa fie 1 saptamana de studiu (40 ore) de ce se scrie pe net pe subiectul asta. Am tendinta sa spun ca daca faci asta vei avea un on in-house cu mai multa experienta pe Social Media decat 70-80% din agentiile media.
    Social media nu inseamna numai Facebook Ads, Pagina de Facebook si eventual un profil de Twitter. Sunt sute si mii de retele disponibile de unde poti aduce trafic – Youtube, Pinterest, Instagram, Tumblr, Delicious, StumbleUpon, Flickr, Fancy … etc. Nu te lasa atras in conceptul de “Romanii nu intra pe Tumblr sau pe Pinterest”. Pe tine te intereseaza sa iti maresti vanzarile. O comanda din USA este la fel de buna ca o comanda din Oradea – daca nu chiar mai buna :). Aranjeaza cu banca sa poti lua si plati cu credit card din afara tarii si sa poti accepta si comenzi internationale. O sa fi surprins pe cati Americani nu-i intereseaza ca magazinul tau este in Romania atata timp cat le trimiti marfe cum promiti 🙂

    Multa bafta. Sper sa te ajute 🙂

  17. Multumesc tuturor pentru sfaturi. Fiecare aveti dreptate in felul vostru.
    Insa adevarul este undeva la mijloc si nu universal valabil tocmai pentru faptul ca Google isi schimba si va schimba in permanenta algoritmii sai de filtrare.
    Si aceasta din dorinta de a se opune tehnicilor SEO, un seo necinstit nu este in beneficiul sau, acesta doreste doar continut relevant si de calitate pentru utilizatori, pentru a-si mentine trust-ul extraordinar de care se bucura.
    Daca nu s-ar practica SEO, Google nu prea ar mai schimba multi parametri, si introduce update-uri precum Panda, Penguin, precum si altele – aveti cunostinte mai bune in domeniu ca mine deci nu intru in detalii.
    Iar SEO devine o misiune din ce in ce mai grea, un fel de a debloca un telefon sau o consola – poate chiar mai greu (daca mai ieri alaltaieri era relativ usor, devine din ce in ce mai greu spre imposibil).
    Nu este o stiinta exacta ci o intreaga serie de concluzii, analize, teste, si seturi universal valabile la un moment dat de timp. Unele esueaza, altele dau rezultate.
    Google se va opune in continuare practicilor SEO si va permite doar o corecta optimizare din punct de vedere al calitatii- un seo ce se orienteaza scopului sau – calitate ( continut unic, relevant, tote optimizarile on-site precum viteza incarcare, linkuri intre pagini, etc.)
    Asadar un specialist ii poate spune orice poveste frumoasa unui client despre un produs sau strategie de promovare pe care nici el nu o cunoaste la perfectie ci doar ca un set de reguli care momentan merg, maine poimaine poate nu vor mai da rezultate. Insa dincolo de toata povestea aceasta diferita de la o agentie la alta deoarece fiecare isi creaza propria poveste, este nevoie de multa seriozitate, si interes fata de client.
    Clientul acela ce-ti calca pragul are incredere in tine si isi pune niste sperante in agentia ta deci are niste asteptari.
    Gresesti ceva – ok- vezi ce nu a mers, imbunatatesti, testezi, aplici, iarasi testezi iarasi aplici. Masori si interpretezi.
    Insa SEO (si aici am vrut sa ajung) trebuie facut in asa fel incat si clientul sa poata castiga alaturi de tine. Google castiga prin calitate si face eforturi permanente in acest sens. Pentru ca a inteles ca atata timp cat oamenii sunt super multumiti de serviciile sale, nu va fi detronat niciodata de catre altii.
    Oamenii iubesc Google pentru calitatea lui, advertiserii au gasit o oportunitate de a castiga bani cu Google, persoanele ce se ocupa de SEO la fel.
    Asadar categoric cei ce se ocupa de SEO, si nu fac lucrul acesta cu maxima seriozitate irosesc de fapt banii si timpul clientului.
    Bun, acum voi veti spune – pai vezi ? Lucrurile acestea costa bani si timp. Este adevarat, insa tu odata ce promiti ca oferi anumite lucruri pentru o suma de bani trebuie chiar sa faci lucrurile acelea. Nu mai putin. Pe client nu-l va interesa decat rezultate, daca ti-ai indeplinit promisiunile, si atat.
    Agentia x poate cere o suma, agentia y lasa pretul si ofera aceleasi lucruri. Cine credeti ca va castiga ?
    Agentia Y. Cine va rezista in timp ? Cele care au inteles si aplicat modelul Google – calitate pentru client.
    Pe termen lung nu ai cum sa ai clienti multumiti daca nu joci corect.
    Vlad spune ca in relatia mea cu agentia respectiva poate fi o problema mare de comunicare. Este, daca se reia postul initial am indicat faptul ca eu le anunt ca au ceva greseli in unele articole si ar trebui corectate, ei imi multumesc pt feedback, imi promit ca le corecteaza si ma contacteaza, apoi constat la o saptamana dupa ca nu s-a corectat nimic si nu am fost contactat.
    Nu eu trebuia sa verific daca sunt greseli, odata ce castigi niste bani pentru un lucru trebuie sa-l faci cum trebuie,
    Mi se promite ca se face si o analiza adwords – nu s-au uitat deloc. Intrebati daca s-au uitat in cont mi s-a replicat ca nu au avut timp.
    Rezultat – am testat singur campanii, unele dovedindu-se profitabile, altele nu.
    Deci problema comunicarii poate fi alaturata in acest sens problemei seriozitatii si a dezinteresului fata de client.
    Eu cred ca era mai usor pentru ei sa fie seriosi, atenti, aveau de castigat in continuare. Eram multumit, plateam in continuare, din ce in ce mai mult.
    Va multumesc pentru raspunsuri, am sa iau in calcul o posibila colaborare cu unul dintre voi sau o solutie “in-house”.
    Este de apreciat ca voi toti ati avut mai mult interes in a raspunde intrebarilor mele, in mod gratuit, in spiritul de a ajuta cu un sfat, recomandare, etc, decat o agentie platita ce trebuia sa faca mult mai mult pentru afacerea mea. Cu mult putin, nu conteaza, atat au cerut, si trebuia sa respecte ce au promis sau macar sa dea impresia ca fac eforturi in acea directie.

  18. Tom, ai foarte mare dreptate, acesta va fi viitorul.
    Ganditi-va ca in prezent se pune un accent foarte mare pe afiliere. Si a prins destul de bine la noi.
    Iar afiliatii stiu si SEO. Ma refer la cei care castiga bani seriosi din afiliere.
    Unii fac o treaba excelenta, si aceasta din dorinta de a castiga din procentul acela de afiliere.
    Si SEO pe baza de procent din vanzari va fi tot o forma de afiliere, si poate chiar mai eficienta, pentru ca daca esti priceput si faci o treaba buna, poti castiga foarte bine si tu, si partenerul tau.
    Afiliatul este interesat de tine in mod autentic deoarece cu cat vei castiga mai mult, cu atat va castiga si el mai bine.
    Si sunt sigur ca unii dintre ei deja fac si lucrul acesta in prezent.

  19. Constantin, cum pot lua legatura cu tine? Nu vreau sa raman cu o parere gresita despre o anumita agentie.

  20. In acest domeniu ( SEO ) am doar cunostinte minime dar vreau sa-mi exprim si eu o parere mai diferita despre “a face seo pentru un magazin online” daca imi permiteti.

    Cand cineva face un magazin online sa vanda produse, miere de albine si alte produse apicole sa zicem…incepe foarte normal sa se gandeasca la SEO (aproape toti ). Buuun ! Ti-ai facut un magazin online deoarece ai nu stiu cati stupi de miere si vrei sa vinzi si pe internet. Iti faci un site dragut, cu informatii , cu sfaturi despre miere etc. Afli de SEO..afli ca daca apelezi la o firma ce ofera SEO cu 300 Euro pe luna * ( dar care e pe locul 300.000 in Romania conform Alexa.com ) vei ajunge primul in cautarile google pentru fraza “miere de albine” .Firma lu` “peste prajit seo” iti va inscrie site-ul in tot felul de directoare dubioase, va posta pe facebook pe timeline-ul prietenilor ce au cate jdemii de prieteni la randul lor in lista si alte “trucuri” seo. Trece un timp si vezi ca apari si tu undeva pe la inceput si esti multumit.Crezi ca SEO iti va vinde mierea.
    Ce uita sau nu stie proprietarul magazinului online sunt urmatoarele :
    Daca Gigel Albina are ca si tine un site simplu dar placut, plin de informatii despre miere, de sfaturi si vinde miere de salcam cu 20 de lei kg iar tu il dai cu 28 + tva ….atunci cu tot SEO din lume si cu SEO de la mama lui Google…in cele din urma (chiar daca 2 – 3 ani ) site-ul lui Gigel il va depasi pe al tau deoarece acolo cand intra lumea sta si citeste informatii despre miere, la ce e buna, si apoi va CUMPARA miere de la Gigel nu de la tine care ai bagat nu stiu cate mii de euro in SEO pe an dar iti neglijezi total afacerea in sine. Degeaba imi apari mie primul la cautare…eu cand vad preturile la tine..ies si altadata nu mai intru. Intru la Gigel..imi place ce vad..dar mai ales imi plac preturile si stau minute in sir pe site-ul lui si adaug in cos dupa site-ul lui.
    Concluzie : Nu va neglijati afacerea in sine..chiar daca vindeti pe internet..caci SEO va da..dar nu va baga in sac !

    *Nu includ aici specialistii autentici in SEO ce muncesc pe bune si obtin si rezultate dar de cele mai multe ori obtin rezultate si pentru ca au cu cine obtine acele rezultate.

    Cine e fara pacat sa dea primul cu piatra 🙂

  21. @marius. Este o diferenta majora intre seo si preturile produselor.

    Indiferent de cat de buna e agentia seo, jobul ei este sa-ti “aduca” cel mai bun trafic pentru bugetul tau, nu sa-ti stabileasca preturile produselor, adaosul comercial, furnizorii, salariile, etc.

    SEO este parte din strategia de marketing online si are costurile incluse in bugetul de marketing.

    Offtopic: Cei care cumpara de la emag, altex, etc nu o fac pentru preturi, o fac pentru brand, stoc, credibilitate …

  22. Din pacate nu raspunde Constantin nici la intrebarea mea…

  23. Un subiect recent, pe tema specialistilor in seo.
    Plin linkedin de profile de experti
    http://forum.seopedia.ro/bar-lobby/32668-specialisti-search-engine-optimization-sau-nu-prea.html

  24. Eu cred ca orice firma care face SEO are macar unul – doua site-uri in portofoliu pe care sa le arate ca mostra. Nu stiu unde ati gasit aceasta firma dar noi avem site-uri indexate in prima pagina google pentru 5-10 cuvinte cheie. Asa ca daca veti reusi sa fe recuperati banii de la aceasta companie va asteptam la noi pentru rezultate concrete si va putem si demonstra asta.
    Incercati pentru
    http://www.auto-med.ro
    http://www.auto-reparatiiparbrize.ro
    cuvinte cheie: fisura parbriz,lipire parbriz,lipire parbrize,parbriz crapat,parbriz ciobit,parbriz fisurat,repar parbrize,reparare parbriz,reparare parbriz crapat,reparat parbrize,reparati parbrize,reparatie parbriz,reparatie parbriz ciobit,reparatie parbriz fisurat,reparatii fisuri parbrize,reparatii parbriz,reparatii parbrize,reparatii parbrize auto,reparatii parbrize bucuresti,sudura parbriz,montaj parbrize,

  25. Asa da, cu portofoliu.
    Aplicatie gratuita pentru evaluarea greutatii expresiilor: banalul google keyword planner, cautari medii lunare in romana, din romania:
    La rapid:
    fisura parbriz – 20
    lipire parbriz – 40
    reparatie parbriz – 140
    reparatii parbrize – 1.000
    cautari medii lunare.

    Aplicatie gratuita pentru verificare pozitii: http://www.cleverstat.com/en/google-monitor-query.htm
    Se seteaza cautarile pe google.ro, incarcare lista expresii si se declara topul in care se verifica pozitia (20-1000, la top mare cu multe expresii este banat uneori ip-ul calculatorului de pe care se face cautarea – google nu agreeaza cautarile automate.

  26. Vedeti cum induceti lumea in eroare, cu buna stiinta !!!
    Cautari google pentru Romania in romana:
    reparatii parbrize : august(2015)16870, septembrie(2015)14590,
    parbriz ciobit: august(2015)10740, septembrie(2015)9830,
    parbriz fisurat: august(2015)7740, septembrie(2015)6990,
    parbriz crapat: august(2015)6620, septembrie(2015)5950,
    Acestea sunt cuvintele cheie principale avute in vedere la indexare. Se vede treaba ca dvs aveti rezultate mai bune.
    Pozitia Google (cu softul dvs): auto-reparatiiparbrize.ro
    reparatii parbrize : 7
    parbriz ciobit: 2
    parbriz fisurat: 3
    parbriz crapat: 3
    Pozitia Google (cu softul dvs): auto-med.ro
    reparatii parbrize : 5
    parbriz ciobit: 5
    parbriz fisurat: –
    parbriz crapat: 10

    Nu va inteleg indignarea referitor la numarul de cautari lunare care oricum este eronat, dar nu toate companiile fac comert, mai sunt si servicii si alte activitati care pot genera profit.
    Pentru a va imbunatatii cunostiintele va recomand:
    http://www.seocentro.com/tools/seo-tools.html
    http://www.seocentro.com/tools/online-tools.html

    Stima …

  27. ?
    Cautarea via keyword planner http://oi65.tinypic.com/vndy85.jpg
    Asta zice google ca se cauta. Unde e eroarea?
    Aplicatia nu este a mea, Free Monitor for Google (FMG) fiind facut parca prin Rusia.
    Saptamana faina sa aveti.

  28. Ma refeream la faptul ca ati fi combatut pozitionarea in google si faptul ca este un domeniu de nisa nu are relevanta in SEO. Apoi am fost mai atent. Scuze …

  29. cu o investtie de 350 euro lunar, ai fi obţinut 40 mii visitatori unici targetati pe website – prin adwords, cu un cost de 0,04 ron pe click, important e sa alegi o firma buna pt adwords management, eu merg cu optimpro.ro

    pararea mea, dupa multi bani investiti in seo, adwords acum e mai ieftin decat seo

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.