Cum isi imbraca Stitch Fix clientii folosind algoritmii?
Start-up-ul american Stitch Fix – fondat in 2011, in San Francisco – ofera serviciile unui stilist personal online, cu livrare gratuita a produselor acasa si retur gratuit. Si foloseste pentru asta un software de analiza a datelor si invatare automata (machine learning) pentru a face cele mai bune alegeri vestimentare pentru clienti, citim pe sci-tech-today.com.
Stitchfix.com functioneaza simplu: iti creezi un profil, completezi un chestionar online de stil personal (cateva zeci de intrebari), un algoritm le analizeaza, apoi un stilist (din totalul de 3.000) decide ce ti se potriveste (pe baza algoritmului si a indiciilor adunate din social media – poti sa ii acorzi acces la contul tau de Pinterest, de exemplu), iti trimite acasa 5 piese vestimentare personalizate (ti se retin 20$ din cont, drept credit) si in 3 zile te decizi ce iti place si iti vine bine, platesti produsele si trimiti inapoi restul, daca e cazul. Daca platesti toate cele 5 produse, ai parte de o reducere de 25%. Daca le returnezi pe toate, platesti doar cei 20$. Alegi singur frecventa de primire a produselor (o data la 2 saptamani, o data pe luna sau o data la doua luni). Serviciul este disponibil doar pe teritoriul SUA. In septembrie, site-ul s-a extins si acum ofera recomandari si domnilor.
„(Clientii) vad doar ca au comandat o cutie de haine si gata – apare”, explica Eric Colson (ofiter de algoritmi al Stitch Fix). La fel cum Netflix foloseste algoritmi pentru a determina ce filme/seriale le-ar placea utilizatorilor, in functie de ce alegeri au facut deja, Stitch Fix ii utilizeaza pentru a face recomandari cat mai personalizate. Cu fiecare transport livrat clientului (si fiecare pachet returnat de acesta), compania invata mai multe despre client, aplicand raspunsurile primite la urmatorul colet.
Din totalul de 5.000 de angajati, Stitch Fix – care foloseste 50 de algoritmi diferiti pentru a opera – are 75 de experti in analiza datelor, adica o echipa mai mare decat Apple, LinkedIn, Twitter, Google sau Amazon (conform unui studiu din 2015). Tendinta spre astfel de recomandari cat mai personalizate va fi una din ce in ce mai populara (in afara de stitchfix.com, servicii similare mai ofera Trunk Club si Bombfell), clientii asteptand sa le primeasca si retailerii traditionali fiind nevoiti sa se adapteze.
Comentarii ( 2 )
[…] Fondat in 2011, in San Francisco, acesta ofera serviciile unui stilist personal online (pe baza algoritmilor), cu livrare gratuita a produselor acasa si retur gratuit. La finalul acelui an, compania era […]
[…] Wardrobe, un serviciu care ofera membrilor Prime piese vestimentare personalizate – pe modelul Stitch Fix (start-up-ul american fondat in 2011, in San Francisco, care ofera serviciile unui stilist personal […]