Cum functioneaza strategia de marketing social-first a SharkNinja?
La intrebarea din titlu a raspuns recent retailbrew.com, intr-un articol axat pe metodele prin care compania de electrocasnice scumpe isi promoveaza produsele in mediul online. SharkNinja apare constant in clipuri care devin virale – fie ca este vorba despre aspiratoare fara fir PowerDetect, mastile faciale CryoGlow sau uscatoarele Shark FlexStyle. Compania americana vinde produse din 37 de categorii si lanseaza anual 25 de produse noi.
Cel mai nou produs care face senzatie in clipurile de pe TikTok este ventilatorul TurboBlade: un clip video in care acesta oscileaza in fata unui pat a strand peste 32 de milioane de vizualizari din aprilie incoace si a devenit cel mai vizualizat produs al companiei. Cele peste 100 de milioane de Impressions de pe TikTok s-au transformat in vanzari concrete.
Lana Sanleandro (Global CMO Shark Home) a explicat, pentru sursa amintita, ca SharkNinja se considera o „organizatie social-first”, care prioritizeaza povestile si marketingul in tandem cu produsele inovatoare. Aceasta strategie a insemnat o crestere a vanzarilor nete cu 14,7% in primul trimestru al acestui an in toate cele 4 segmente de produse proprii: curatenie, gatit, pregatirea alimentelor, casa si frumusete.
Gadgeturile premium ale companiei sunt promovate online gratie investitiei anuale de 700 de milioane $ in publicitate, din care 70% este digitala: 40% din acest procent se cheltuie in social media. SharkNinja sta cu ochii pe tendinte si produce instant continut aliniat acestora, preocuparea fiind aceea de a arata cum sunt folosite produsele de catre consumatori, nu de a crea clipuri video perfecte. In plus, foloseste activ comentariile din social media pentru a se inspira in productia de electrocasnice noi.
Parteneriatele cu influenceri si vedete se fac doar daca respectivul creator de continut chiar foloseste produsele brandului. De exemplu, Courteney Cox este perfecta pentru a promova aspiratoarele SharkNinja, avand in vedere ca personajul ei din serialul „Prietenii tai” („Friends”) era obsedat de curatenie. „Avem parteneri care apoi nu doar ne sustin produsele, dar devin si ei fani. Cel mai bun marketing vine de la oameni reali, care fac lucruri reale”, spune Sanleandro.
Compania americana a fost fondata in 1994. Produsele SharkNinja sunt disponibile si in tara noastra, pe shark-romania.ro si ninja.ro.
Leave a reply