Cum foloseste Mango AI-ul, pentru a-si creste vanzarile de 3,1 miliarde €
Retailerul de Fashion Mango creeaza platforme de tip machine learning inca din 2018. Iar anul acesta prioritizeza utilizarea inteligentei artificiale (AI), pentru a-si ajuta angajatii, citim pe glossy.co. Momentan, Mango are 15 platforme de inteligenta digitala diferite, care se ocupa de preturi, personalizare si nu numai. Pe viitor, retailerul va folosi AI-ul pentru a eficientiza activitatile in-house si a impulsiona creativitatea angajatilor, scopul final depasirea companiilor fast-fashion Shein si Temu.
Printre aceste platforme se numara:
- Midas – folosita de brand pentru a stabili preturi strategice in magazinele sale offline si online
- Gaudi – care recomanda produse clientilor
- Iris – un chatbot pentru relatii cu clientii
- Inspire – o platforma AI de continut generativ, care poate fi folosita de echipele de design si produs
- Lisa – o platforma conversationala, utilizata de diverse echipe interne, inclusiv de cele de design si logistice, dar si de partnerii companiei care administreaza datele si inventarul
„Vedem inteligenta digitala ca pe o inteligenta extinsa, adica o tehnologie care actioneaza ca un copilot pentru angajatii si actionarii nostri. De aceea, aceste platforme AI ajuta la extinderea capacitatilor si la imbunatatirea productivitatii acestora in sarcinile zilnice. De asemenea, ajuta la identificarea oportunitatilor in diferite puncte ale lantului valoric si la dezvoltarea operatiunilor noastre”, a transmis Jordi Alex Moreno (Chief Information Technology Officer, Mango).
In plus, compania investeste un tehnologia RFID (radio frequency identification), pentru a controla in timp real toate produsele, de-a lungul lantului logistic, de la producator, prin depozite si pana la punctele de vanzare. Moreno spune ca Mango a implementat unul dintre cele mai complexe sisteme de management al comenzilor din industria de Fashion.
La mijloc de martie, Mango si-a facut publica cifra de afaceri pe 2023: vanzari in valoare de 3,1 miliarde €, determinate in principal de expansiunea in SUA. Pana ina 2026, retailerul spaniol va mai deschide aici 30 de magazine offline.
Leave a reply