Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum arata peisajul global al marketplace-urilor online, in 2025?

La intrebarea din titlu a raspuns recent euromonitor.com, care noteaza ca peisajul global al marketplace-urilor online se dezvolta rapid, gratie inovatiilor tehnologice, modificarii comportamentului consumatorilor si competitiei intense. Brandurile si selleri care vor sa profite de asta trebuie sa fie atenti la platformele nou-aparute, care vor sa isi creasca numarul de parteneri terti.

In 2024, marketplace-urile online au totalizat 62% din totalul vanzarilor e-commerce cu amanuntul, la nivel global (echivalentul a 2,4 trilioane $). Majoritatea acestor vanzari au fost facute de catre selerii terti: 81%; in 2014, acest procent era de 72%.

Interesati din ce in ce mai mult de costuri, consumatorii au popularizat marketplace-urile axate pe reduceri, ca Temu, Shein, AliExpress sau Trendyol. Acestea opereaza cel mai des prin trimiterea produselor direct de la producatori la consumatori. O alta tendinta este cea reprezentata de platformele social media Douyin si TikTok, care au incorporat elemente de marketplace e-commerce si ofera utilizatorilor ocazia de a descoperi produse noi via livestreaming si de a le cumpara rapid.

Singurul punct fizic de contact dintre client si vanzatorul online este livrarea comenzii – care este un moment critic pentru satisfactia clientelara. Intr-un peisaj in care se pune accent pe livrarea si returul gratuite, operatorii de marketplace-uri din intreaga lume au investit masiv in infrastructura logistica, pentru a reduce timpii si costurile de livrare. Asa a ajuns Amazon sa trimita gratuit abonatilor Prime in 2 zile peste 300 de milioane de produse, in conditiile in care initial oferea aceasta gratuitate la doar 1 milion de produse.

O alta observatie tine de extinderea acestor platforme online care reunesc mai multi selleri si pe alte verticale de business: servicii financiare, retail media si advertising, logistica si programe de loialitate.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply