Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum arata consumatorul digital roman, in 2022 (raport)

Consumatorii romani apreciaza experientele digitale la cumparaturi si interactioneaza cu tehnologiile digitale, atunci cand le intalnesc, conform datelor agentiei de cercetare de piata MKOR Consulting. Aceasta a facut publice, intr-un comunicat de presa, rezultatele studiului digital „Consumer Trends.Live”, axat pe informatii si tendinte privind consumatorii din Romania, la nivelul a 7 industrii (Fashion, Ingrijire personala & Cosmetice, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decoratiuni, DIY). Studiul a fost realizat online, pe un esantion de 6.043 de respondenti, de 18-65 ani, in ianuarie-iunie 2022.

Cei 7 retaileri pe care romanii ii apreciaza cel mai mult pentru experientele digitale pe care le ofera sunt Kaufland (10,9%), Lidl (10,8%), eMAG (10,3%), Carrefour (10,2%), Altex (8,3%), Dedeman (7,4%) si Auchan (6,2%). 3 din 7 sunt branduri autohtone. Consumatorii apreciaza acesti retailerii digitali pentru ca le pun la dispozitie tehnologii pe care le folosesc cel mai des la cumparaturi – tehnologii tip self-service (plati contactless, cu telefonul mobil, sisteme self-checkout), aplicatii mobile, aplicatii pentru informare (pentru scanarea codului de bare, coduri QR), ecrane si etichete digitale (instrumente care permit cautarea produselor sau verificarea informatiilor), tehnologii imersive (AR, VR, oglinzi digitale).

„Azi, consumatorul obisnuit se asteapta sa intalneasca diverse tehnologii la cumparaturi, iar retailerii care le ofera se diferentiaza fata de ceilalti. Drept dovada, dintre cele peste 200 de branduri mentionate de respondenti in mod deschis, doar 7 au ajuns in top, semnificativ superioare ca numar de mentiuni, fata de celelalte”, transmite Corina Cimpoca (foto, Fondator MKOR Consulting).

Ce a mai descoperit studiul:

  • cea mai mare parte a romanilor intalnesc si interactioneaza in mod obisnuit cu diverse tehnologii digitale la cumparaturi (84%, respectiv 86%), iar 3 din 4 (76%) au declarat ca este probabil sa revina intr-un magazin datorita experientelor digitale pe care acesta le ofera
  • peste jumatate dintre consumatori (6 din 10) folosesc telefonul mobil atunci cand fac cumparaturi in magazinele fizice, pentru a se informa si pentru a face plati
  • profilul consumatorului digital din Romania – barbat, din Generatia Y (38 ani), cu un venit individual mediu (de 3.955 RON), care foloseste cel mai des telefonul mobil la cumparaturile din magazinele fizice si face, in medie, 5,3 actiuni diferite cu ajutorul acestuia; comparativ, consumatorii mai in varsta (42 ani) folosesc telefonul mobil la cumparaturi pentru a face o singura actiune
  • intrebati ce isi doresc de la magazinul viitorului, romanii au spus ca se asteapta sa le ofere o experienta completa, care imbina facilitatile de baza (calitate, transparenta si accesibilitate) cu tehnologiile digitale si experientele futuriste (tehnologii imersive AR, VR, 3D sau metavers)

Comentarii ( 2 )

  1. […] Ecompedia: Cum arată consumatorul digital român, în 2022 (raport) […]

  2. […] Cum arata consumatorul digital roman, in 2022 (raport) – ECOMpedia […]

Leave a reply