Cum aflati care este cererea reala pentru un produs?

Intrebare

Va salut,

Vreau sa imi deschid un magazin de gadgeturi si m-ar interesa sa vad cate comenzi are de exemplu un produs pe OLX/alt magazin online concurent, pentru a vedea ce “merge”. 

Momentan, olx arata doar nr de vizualizari, iar alte siteuri nu afiseaza aceasta informatie.

Voi de unde luati aceste informatii?

Inainte arata pe okazii nr de comenzi, dar acum au schimbat.

Topic deschis 0
Monitorizarea concurentei Antonio 2 ani 1 raspunsuri 144 vizualizari Junior 0

raspunsuri ( 1 )

  1. Salut Antonio,

    Foarte buna intrebarea ta.
    Pentru a “vedea ce merge” cu scopul de a deschide un magazin online ar trebui sa te uiti la mai multi parametri printre care (te rog noteaza ca instrumentele de mai jos nu sunt infailibile si iti vor da doar o idee despre trendurile prezente. Validitatea acestor trenduri creste cu cat ele sunt confirmate de mai multe instrumente):

    In primul rand – nu uita ca majoritatea patronilor de magazine online au trecut si ei prin aceasta etapa. Suna-i si roaga-i sa te ajute cu un sfat. O sa fii surprins cat de mult pretuiesc tinerii intreprinzatori si cum te vor ajuta cu informatii. Daca nu-ti iese din prima, fi insistent … treci la urmatorul 🙂 – in marketingul online una dintre cheile succesului este volumul!!!

    2) Informatii cu privire la nisa produsului:
    – Google Trends (https://www.google.com/trends/) – informatii despre cautarile online pe Google si sezonalitatea lor.
    – Adwords Keyword Planner (https://adwords.google.com/KeywordPlanner) – ai nevoie de un cont si poti vedea volumele de cautari in Google pe diverse cuvinte cheie. Tot aici poti vedea si costuri estimative de PPC in AdWords si iti poti face o idee despre competitia pe fiecare termen in parte. Pret mai mare, inseamna competitie mai mare in AdWords care inseamna posibilitatea unui profit mai mare.
    – Verifica trenduri pe siteuri internationale – chiar daca informatiile nu sunt preluate din piata .RO, sunt sanse foarte mari ca ce este popular peste granita sa fie sau sa devina de interes si la noi (ex: http://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics/zgbs/electronics/ref=zg_bs_nav_0; http://pages.ebay.com/sellerinformation/selling-basics/items-in-demand.html etc)
    – Verifica topurile in siteurile de anunturi (ex: http://olx.ro/popular/) – cu cat mai populare cautarile, cu atat mai usor se vand produsele.

    3) Informatii de la competitie:
    – Numarul de review-uri in alte magazine – cu cat un produs are mai multe review-uri, cu atat sunt sanse sa fie mai popular si sa se vanda mai bine.
    – Aboneaza-te la newsletter-urile celor mai bune 15-20 magazine de specialitate. Dupa cateva emailuri primite de la fiecare magazin vei observa cu usurinta trendurile pe piata .RO. In principiu magazinele “imping” in newsletter produsele de care vor sa scape (le deosebesti usor dupa discounturile foarte mari) si produsele foarte la moda.
    – Istoricul de preturi (ex: http://www.f64.ro/samsung-galaxy-s7-edge-5-5-octa-core-4gb-ram-32gb-4g-argintiu-g935f.html) – un produs foarte popular este mai rar in promotie si atunci cand este, discountul este mult mai mic decat la un produs mai putin popular
    – Siteuri de analiza de trafic (ex: http://www.incomediary.com/how-much-traffic-website-gets) – informatiile raportate nu sunt cele mai exacte, dar daca mai multe instrumente simuleaza valori de trafic similare, sunt sanse ca adevarul sa fie prin zona. Cu cat un site specializat are mai mult trafic cu atat produsele vandute sunt mai populare. In plus, a duce traffic nu este o actiune ieftina, deci mult trafic insemana in general investitie mare in promovare, implicit profituri indestulatoare din produsele vandute.
    Pentru .RO poti folosi http://www.trafic.ro/statistici/XXXXX – inlocuieste XXXXX cu domeniul siteului (ex: http://www.trafic.ro/statistici/okazii.ro pentru Okazii.ro)
    – Comparatoare de preturi (ex: http://price.ro) – verifica produsele de care esti interesat in comparatoarele de preturi. Cu cat mai multe magazine listeaza produsul respectiv, cu atat produsul este mai popular.
    – Verifica topuri pe comparatoare de preturi (ex: https://www.price.ro/produse_top.htm; https://www.price.ro/cautari_top.html; http://www.shopmania.ro/cautari)

    4) Diverse informatii:
    – Verifica forumurile de specialitate. Cu cat sunt mai multe intrebari si raspunsuri despre un produs cu atat acel produs este mai popular. In cazul in care nu gasesti articole cu privire la produsul respectiv, creeaza o intrebare si vezi cati utilizatori iti raspund.
    – Siteuri de anunturi (ex: olx, okazii, lajumate etc) – cu cat sunt mai multe anunturi cu atat acel aprodus este mai popular.
    – Bloguri cu review-uri ex: http://www.zoso.ro/sony-a5000-singura-camera-foto-care-merita-cumparata/) – produsele populare par in mai multe review-uri pe bloguri de specialitate. Cu cat un articol prezinta mai mult interes (numar de comentarii, shareuri etc) cu atat produsul este mai popular.
    – Retele Social Media – in principal pagini de Faceboiok care promoveaza astfel de produse. Un numar mare de comentarii si like/share-uri arat ca produsul respectiv are popularitate mai mare.
    – Sondaje – creeaza un sondaj (ex: http://MonkeySurvey.com) si trimite-l la toata agenda ta de contacte si toti prietenii de pe Facebook. Sigur vor fi cateva zeci de amici care te vor ajuta cu un raspuns si iti vor impartasi interesele lor personale.

    Sper sa te ajute.
    e.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.