Consumatorii prefera aplicatiile mobile, dar nu pe ale retailerilor
Un studiu marca Criteo a descoperit ca, in prima jumatate a anului fiscal 2016, tranzactiile mobile le-au depasit pe cele pe desktop, clientii preferand aplicatiile si versiunile mobile ale site-urilor retailerilor, citim pe mediapost.com. Aplicatile mobile genereaza rate de conversie mai mari decat alte portaluri digitale si sume mai mari de bani sunt cheltuite via aplicatii decat pe desktop/site mobile, iar utilizatorii de aplicatii analizeaza mai multe produse comparativ cu utilizatorii de desktop.
Vestea proasta este ca utilizatorii folosesc aplicatiile de smartphone mai degraba la socializare si distractie decat la cumparaturi, scrie comScore in studiul „2016 Mobile App Report”. Acesta a descoperit ca, in cursul unei luni, oamenii descarca – in medie – 4 aplicatii (doar 13% dintre oameni descarca 5 sau mai multe lunare), dar primele 10 cele mai vizitate aplicatii mobile (din punct de vedere al nr. lunar de unici) nu apartin deloc retailerilor:
- 150 milioane – Facebook
- 130 milioane – Facebook Messenger
- 116 milioane – YouTube
- 95 milioane – Google Maps
- 90 milioane – Google Search
- 87 milioane – Google Play
- 79 milioane – Gmail
- 77 milioane – Pandora
- 76 milioane – Instagram
- 67 milioane – Amazon Mobile
Majoritatea aplicatiilor retailerilor apar in partea inferioara a primelor 25 de aplicatii (Walmart si eBay au cam 28 de milioane de vizite, de exemplu), brand-urile agresand utilizatorii prin notificari de tip push. Anul trecut, doar 33% dintre consumatori au acceptat aceste notificari; anul acesta cifra a scazut la 27%, iar 38% spun ca nu vor sa primeasca astfel de notificari.
Leave a reply