Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Consiliul Concurentei a amendat eMAG.ro cu 6,7 milioane €

Consiliul Concurentei a dat o amenda de 32,28 milioane lei (in jur de 6,7 milioane €) companiei Dante International S.A. (care detine si administreaza eMAG.ro), anunta adevarul.ro. Motivul? Abuz de pozitie dominanta pe piata serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace. Cu alte cuvinte, in perioada ianuarie 2013 – iunie 2019, eMAG.ro a abuzat de pozitia dominanta pe piata din Romania, pozitionand si afisand mai favorabil propria oferta de produse, in detrimentul ofertelor partenerilor din marketplace – concurentii lor directi. Astfel, ofertele afiliatilor au fost limitate, concurenta onesta fiind afectata. Compania a recunoscut fapta anticoncurentiala si, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.

Marketplace-ul eMAG.ro si-a transmis pozitia privind rezultatul investigatiei Consiliului Concurentei intr-un comunicat de presa, in care noteaza ca „a colaborat cu autoritatea de concurenta pe tot parcursul investigatiei si a pus la dispozitie, in mod transparent, dincolo de obligatia legala de a coopera, toate datele si informatiile privind modul de functionare a platformei marketplace, pentru o intelegere completa a acestui nou model de comert electronic”.

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsita de erori (…). Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori solutii rapide in interesul clientilor, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte parti implicate in platforma. Chiar daca am primit o sanctiune, luam partea buna din aceasta experienta: am invatat cum sa oferim un serviciu foarte bun in acelasi timp si clientilor, si partenerilor din marketplace, printr-un sistem de reguli si algoritmi imbunatatiti permanent, bazandu-ne pe tehnologie” a transmis Iulian Stanciu (CEO eMAG).

Concomitent cu plata amenzii, compania si-a asumat o serie de masuri viitoare:

  • algoritmii de listare si de pozitionare a produselor pe platforma vor fi mult mai transparenti
  • trebuie sa modifice structura organizationala si sa creeze un sistem de gestionare a datelor colectate si stocate prin platforma, astfel incat accesul la acestea sa se faca nediscriminatoriu
  • trebuie sa-si imbunatateasca politica de solutionare a plangerilor, prin crearea unui set de bune practici in relatia cu participantii la platforma

Leave a reply