Comisioane din vanzarea pe Amazon – produse digitale

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Situatia este urmatoarea: te inregistrezi cu SRL-ul pe Amazon(Nu pe Amazon Seller). Amazon iti vinde produsele create digital, in cazul asta design, si tu primesti un comision din fiecare vanzare (sa zicem ca vinzi 15 design-uri, primesti un comision de 5% echivalent a 30$). Insa, nu iti trimit si o factura, ci iti vireaza banii direct in contul firmei la fiecare sfarsit de luna.

Intrebarea este urmatoarea: cum declari acele venituri la contabilitate? Contabilitatea imi cere factura, insa nu pot obtine 150 de facturi(spre exemplu, daca vand 150 de design-uri catre 150 de clienti). Pe langa asta, ei nu iti pot oferi factura pe acele comisoane. Lucrurile se pot scala de aici, ajungandu-se si la un numar de cateva sute de comenzi etc.

Nu am gasit inca o solutie legala aplicabila in acest sens. Orice ajutor este binevenit. Multumesc!

Deschis 0
Chestiuni legale Contabilitate & Gestiune Alin P 7 ani 2 raspuns 3233 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

    0
    2018-05-02T08:48:24+03:00

    Buna Alin,

    In situatia descrisa de tine, practic se fac doua tipuri de vanzari pentru care ar trebui emise facturi:

    – vanzarile efectuate direct catre clienti ale produsului digital, pentru care ar trebui emisa o factura individuala, pentru fiecare in parte, cu datele individuale ale clientului;

    – pentru comisionul incasat de la Amazon,ar trebui emisa o factura lunara catre Amazon.

    Din pacate, legislatia romaneasca solicita existenta facturii pentru prestarile de servicii efectuate, insa modul de lucru al companiilor globale, cum este si Amazon, nu este adaptat acestei cerinte legale.

    In mod normal, din punctul de vedere al clientilor care achizitioneaza produsele digitale de la tine prin intermediul Amazon, ar trebui sa fie disponibila factura.

    Va trebui sa verifici acest lucru, fiindca in acest context, poate ar fi posibila descarcarea ei din sistem pentru a fi inregistrata si in contabilitatea ta.

    In caz contrar, daca detii informatiile cu privire la clientii tai, poti emite facturile tale dintr-o alta aplicatie – de exemplu poti utiliza Smart Bill facturare – (https://www.smartbill.ro/produse/facturare), facturi pe care sa le trimiti pe mail clientilor.

    Idem si pentru Amazon.
    Chiar daca sunt mai multe facturi, emiterea lor este rapida in Smart Bill si la fel si expedierea, odata ce ai introdus datele clientilor.

    Sper ca raspunsul meu iti este folositor.

    Mircea Capatina
    https://www.smartbill.ro/

    0
    2018-06-28T12:09:26+03:00

    Acum am simplificat si mai mult facturarea in Smart Bill, si vei putea emite automat toate orderele din amazon si sa ajunga in Smart Bill cu ajutorul https://cyberamz.com/invoice/

Lasă un răspuns lui Mircea Capatina

Browse