Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comertul online FMCG are o penetrare de 40% in gospodariile din Romania (studiu)

Comertul online de bunuri de larg consum (FMCG) a ajuns la o penetrare de 40% in randul gospodariilor din Romania, la nivelul anului 2021. Si are potential de a atrage alte 1,8 milioane de gospodarii, pe termen mediu si lung, transmite compania de cercetare de piata GfK Romania, intr-un comunicat de presa. Cifrele reies din recentul „GfK E-Grocery Study”, realizat pe baza datelor GfK Consumer Panel, un studiu continuu pe 6.000 de gospodarii (din ianuarie 2022, pana in prezent, panelul a inclus 3.000 de gospodarii). Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasa, indiferent de canalul de achizitie.

Cresterea procentului de penetrare se poate realiza prin recrutarea de non-cumparatori cu potential ridicat, datorita similaritatilor de ordin comportamental si atitudinal pe care le au cu actualii cumparatori de bunuri de larg consum din online. Daca s-ar atinge potentialul cuantificat de GfK, atunci piata FMCG e-commerce din Romania ar ajunge la o penetrare de 63%.

„Ne referim in special la consumatorii tineri necasatoriti, la persoanele mature fara copii si la familiile cu copii – gospodariile cu 3 sau 4 membri. Segmentele de varsta cu cel mai mare potential de recrutare de cumparatori noi in e-commerce sunt 18-29 ani si 30-39 ani, iar la nivel de regiuni cel mai mare potential ramane in continuare in Bucuresti. Principala motivatie pentru cumparaturile online este legata de eficientizarea timpului – pot cumpara tot ce am nevoie, in acelasi timp, si acest lucru este rapid si facil”, transmite Cristina Vasile (Client Service Director, GfK Romania).

In prezent, profilul cumparatorului difera destul de mult intre site-urile e-commerce si aplicatiile de livrare. In primul caz, segmentele cele mai reprezentative sunt familiile cu copii mici, cu varsta sub 6 ani, persoanele mature fara copii si tinerii fara copii (acestea cumuland circa 60% din vanzari). In cazul aplicatiilor de livrare, profilul cumparatorului se confunda cu cel al cumparatorului roman, in general. De asemenea, familiile cu venituri mari sunt cumparatori-cheie pentru magazinele online, ponderea acestora fiind in crestere, in 2021, fata de anul anterior. Pentru aplicatiile de livrare, importanta segmentului de familii cu venituri mari este considerabil mai redusa.

Si comportamentul cumparatorului difera destul de mult intre cele doua segmente ale pietei e-commerce FMCG. Cele mai notabile diferente sunt:

  • frecventa medie de cumparare este de circa 2 ori mai mare in si aplicatiile de livrare, fata de site-urile e-commerce
  • suma medie cheltuita la un act de cumparare este cu 40% mai mica in si aplicatiile de livrare fata de magazinele online
  • ponderea promotiilor in vanzarile FMCG realizate prin si aplicatiile de livrare este de 2 ori mai redusa fata de cea inregistrata pe site-urile e-commerce
  • in comparatie cu magazinele online, alimentele proaspete sunt mult mai valoroase pentru aplicatiile de livrare, in timp ce produsele nealimentare detin o pondere mai mare in cosul de cumparaturi din magazinele online decat in cel din aplicatii

Conform estimarilor GfK, aplicatiile de livrare au ajuns in 2021 la o pondere valorica de 2,2% in totalul pietei locale de FMCG, in timp ce site-urile e-commerce au ramas sub pragul de 1%.

Leave a reply