Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comertul online cu produse alimentare se va dubla in Europa, pana in 2030 (raport)

Dezvoltarea vanzarilor online de alimente a fost ingreunata pana acum de marjele scazute de profitabilitate, de fragilitatea si greutatea anumitor produse si de conditiile speciale de pastrare (in cazul celor refrigerate/congelate). In anii pandemiei, consumatorii s-au obisnuit sa comande aproape orice online, deci sunt din ce in ce mai dispusi sa isi cumpere asa si produsele alimentare, mai ales pe masura ce nativii digitali devin un segment principal de clienti, potrivit unei analize realizate de strategy& (departamentul de strategie al retelei globale PwC).

In acest context, aproximativ 90% dintre retailerii si specialistii in retail din Europa se asteapta ca vanzarile online de produse alimentare sa devina profitabile pana in anul 2030. Raportul (ale carui rezultate sunt anuntate de PwC intr-un comunicat de presa) s-a bazat pe raspunsurile a 57 de companii si experti din industria alimentara, din Germania, Franta, Marea Britanie, Turcia, Olanda, Spania, Elvetia, Austria si Belgia.

Conform Ruxandrei Tarlescu (foto, Partener PwC Romania), estimarile arata si ca ponderea vanzarilor online de alimente va creste semnificativ pana in 2030: de la 11% (in prezent), la 26% (in Marea Britanie), de la 8%, la 25% (in Olanda), de la 9%, la 23% (in Franta), de la 4, la 11% (in Germania) si de la 3%, la 10% (in Turcia). Pe termen si mai lung, pana in 2050, cota de piata a cumparaturilor online ar urma sa creasca pana la 35-50%, in aceste tari.

Magazinul fizic nu dispare, dar se reinventeaza definitiv

Comertul cu amanuntul de alimente, asa cum exista in prezent, va continua timp de cativa ani, ancorat de magazinele traditionale care actioneaza ca un showroom, ofera alimente proaspete, interactiune senzoriala si umana. Dar veniturile si profitabilitatea lor ar putea fi erodate, pe masura ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale si de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, nisate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect si companii specializate in livrari la domiciliu.

Magazinul fizic nu va disparea, dar se va reinventa, pentru a raspunde cerintelor consumatorilor, iar dezvoltarea vanzarilor online de alimente (e-grocery) va incetini pierderea cotei de piata, in fata concurentilor care ofera servicii exclusiv digitale. Multe retele traditionale de magazine au facut deja pasi in acest sens, implementand livrarea la domiciliu si/sau serviciul click & collect, adauga Ruxandra Tarlescu.

Avantajul magazinelor fizice este ca pot dezvolta o strategie omnichannel, deoarece reteaua extinsa de locatii si logistica mai sofisticata le pot oferi un avantaj competitiv. Studiile indica faptul ca, la fiecare sesiune de cumparaturi, clientii omnichannel tind sa cheltuiasca mai mult decat cei pur online/offline, ceea ce e valabil si in cazul produselor alimentare. Pe segmentul traditional, pana in 2030, cea mai rapida crestere este asteptata pentru segmentul livrarilor la domiciliu, urmata de serviciile click & collect, in timp ce numarul de mini-marketuri automate va creste si el. Vanzarile din magazinele traditionale vor continua sa scada. Colaborarea cu jucatorii online poate oferi lanturilor traditionale de magazine alimentare capacitatile de care au nevoie, pentru a deveni jucatori omnichannel.

Cum se poate dezvolta retailul online de alimente?

Pentru a deveni profitabil, comertul de tip e-grocery trebuie sa vanda mai mult (cu marje mai bune) si sa gaseasca modalitati de a reduce costurile. Companiile vor trebui sa se adapteze si sa modernizeze toate operatiunile, dezvoltand un sortiment de reduceri flexibil si ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor digitale, o livrare eficienta si automatizata, o infrastructura click & collect automatizata si eficienta si solutii de plata cu un cost mic. Automatizarea, robotica si analiza datelor vor juca un rol esential in transformarea profitabilitatii cumparaturilor online de alimente.

Desi camioanele care se conduc singure si utilizarea pe scara larga a dronelor de livrare raman o perspectiva indepartata, exista multe lucruri pe care managerii le pot face astazi pentru a creste vanzarile, a imbunatati eficienta operationala si a reduce costurile, mai transmite Ruxandra Tarlescu. Evolutiile tehnologice – ca depozitele automate – vor permite o crestere a numarului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare si a cotei de piata, facilitand operatiunile profitabile. Intre timp, interactiunile clientilor cu retailerii alimentari se vor schimba semnificativ, pe masura ce automatizarea, tehnologiile digitale, programele de loialitate si ofertele personalizate orientate care valorifica datele clientilor vor lua avant.

Leave a reply