Colaborarea prin feed de produse poate afecta pozitionarea in Google?
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
As avea nevoie de un sfat competent la urmatoarea intrebare: poate dauna pozitionarii in Google a unui magazin online( A) colaborarile cu alte magazine online concurente (B) carora le da posibilitatea sa incarce produse prin feed? Raspunsul poate fi in functie de traficul acelui magazin concurent (B)?
E vreo diferenta in modul in care este influentata pozitionarea acelui magazin (A) in Google daca respectivele magazine concurente(B) incarca produsele manual sau prin feed?
Un alt aspect ar fi si continutul identic la descrierile de produse care inteleg ca nu e agreat de Google. Cum se procedeaza colaborativ si sanatos in aceasta situatie daca se ia decizia trimiterii feedului catre magazinul B?
Sunt mai multe intrebari dar sunt interconectate intre ele.
Multumesc!
Răspunsuri ( 3 )
Din punctul meu de vedere, poti si penalizat pentru continut dublat. Mai mult, nu cred, dar ii las pe cei mult mai competenti ca mine sa explice.
Ideal este sa ai continut unic DAR sunt atat de multe magazine online care afiseaza informatii din feeduri incat Google tine cont de asta.
Cu alte cuvinte – ai fi avantajat daca ai avea continut unic (descrieri proprii si poate mai bine facute decat cele de la producator), dar as spune ca poti folosi si informatii din feed, cu risc foarte mic de a fi considerate continut duplicat sau penalizate in vreun fel.
Fundamentare: avem clienti din domeniul turismului si ecommerce cu care lucram de 6-8 ani si la care buna parte din informatii provin din feeduri. Clientii respectivi au pozitii bune in Google si nu au fost atinsi de nici un update Google pana acum.
Sincer – probabil ca nici nu ai de ales – de exemplu, daca sunt multe produse, care se schimba relativ frecvent (de cateva ori pe an), iar tu nu ai resurse sa le faci descrieri unice.
Si un raspuns ceva mai specific pe cazul tau: Magazinul A, care este sursa, va fi favorizat de Google fata de magazinele consumatoare B, dar nu inseamna ca acele magazine vor fi penalizate, ci doar ca vor avea sanse mai mici sa concureze magazinul A la pozitii.
In plus, daca magazinul A este al unui producator, te poti astepta ca Google sa favorizeze site-ul care reprezinta brandul, adica A.
In situatia in care magazinul A nu face nimic pe SEO si content, e posibil chiar ca unele dintre magazinele consumatoare B, daca sunt active SEO, sa obtina pozitii mai bune la anumite cautri decat A.