Clienti neeligibili – refuzuri repetate la ridicarea comenzilor

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Nu credeti ca ar fi util sa se constituie o baza de date cu clientii care refuza in mod repetat sa ridice comenzile online, asa incat sa nu mai poata comanda decat cu plata in avans?

[Nota ECOMpedia: acest lucru este ilegal, nu se pot aplica discriminari de niciun fel pe baza de clienti, nu exista o baza legala pentru aceasta initiativa; v-as ruga sa dezbateti cu argumente, la rece, si fara sa atacati persoana]

Deschis 0
Chestiuni legale Customer Service & Sales Organizare magazin online Octavian 11 ani 10 raspuns 3271 vizualizari 0

Răspunsuri ( 10 )

  1. Nu o poti face decat intern. Ar fi benefic ca scriptul sa iti permita „setarea” pentru anumiti clienti sa nu mai aiba la optiuni de plata decat card/transfer,etc.

    0
    2013-07-06T10:52:41+03:00

    Iar clientul respectiv n-o să dea date false la fiecare comandă pentru că…. ?

    Cred că de cele mai multe ori astfel de clienți se răzbună pentru o situație în care consideră că au fost nedreptățiți.

    Cred că mai bine îl suni, îl întrebi cu ce i-ai greșit, eventual îi dai o măslinuță (un voucher, un produs micuț, ceva de genul) și încerci să te adaptezi în loc să te lupți cu el.

  2. Andrei: daca ai un berbec care iti toarna comenzi false, singura limitare este nr de telefon ( in ideea ca ii suni inainte de expediere ). Eventual poti bana IP ul daca il culegi.

    In alta ordine de idei, eu am intalnit o singura situatie de genul acesta, de rest este pura neglijenta sau se razgandesc.

    0
    2013-07-06T21:33:56+03:00

    Daca observi „clienti” care in mod repetat comanda si refuza sa ridice coletul ii treci pe lista ta neagra. Ii lasi o data, de doua ori apoi banezi IP-ul si aia e.

    Daca nu-ti raspunde la telefon dupa ce a plasat comanda, mai incerci odata si daca tot nu raspunde… pa, la revedere.

    0
    2013-07-11T18:03:02+03:00

    Firmele de curierat ii cunosc deja, deoarece comanda de pe mai multe saituri si refuza ridicarea coletelor. Daca suni, spun ca s-au razgandit sau au vrut doar sa vada cine onoreaza comanda mai repede. Noi nu le refuzam comenzile, doar ca fiind „indexati ” deja in baza de date , le transmitem ca nu pot primi comanda decat cu plata prin cont . Acest lucru poate fi stipulat in „termeni si conditii ” si este legal. Banarea IP-ului nu functioneaza, deoarece comanda si prin telefon.

  3. Salut, partial ai dreptate, partial am dreptate.
    Dar, intr-un magazin offline il poti selecta pana sa faca comanda! Intr-un bar la fel!
    Intr-un magazin online, dupa lansarea comenzii si confirmarea ei automata prin email, nu mai ai ce face. Trebuie sa o livrezi conform legii.
    Este vb de legea cu privire la comertul la distanta:
    http://www.trusted.ro/oug34-2014-privind-drepturile-consumatorilor/

    ARTICOLUL 18
    Livrare
    (1) Cu excepţia cazului în care părţile au convenit altfel cu privire la momentul livrării, profesionistul livrează produsele transferând posesia fizică sau controlul asupra produselor către consumator, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului.
    (2) În cazul în care profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţia de a livra produsele în momentul convenit cu consumatorul sau în termenul stabilit la alin. (1), consumatorul îi solicită să efectueze livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanţelor. În cazul în care profesionistul nu livrează produsele în termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluţiunea sau rezilierea contractului.

    0
    2014-09-30T11:57:54+03:00

    Eu zic ca e simplu. N-ai produsul in stoc si gata. Daca vine OPC-ul, l-ai casat, era necorespunzator, etc etc.

  4. Operez magazine online de ceva ani, cu riscul de a ma repeta, exista un procent infim al clientilor problema. Intern, un magazin poate sa NU expedieze o comanda, conform legii, singura „sanctiune” este rezilierea contractului (comenzii) respective.

    Daca intalnim un client ce are o comanda refuzata, in mod automat urmatoarele sunt anulate. De ce? Pentru ca sunt sunati inainte de expediere, primesc pe email, automat, datele de expediere, primesc prin SMS, informatii despre livrare cand scaneaza curierul din zona lui, iar daca si in aceste cazuri refuza livrarea, consider actiunea nejustificata.

  5. In cazul asta, Gogu este cel care incalca protectia datelor. Nu are nici un drept sa utilizeze datele vecinei fara acordul acesteia si s-ar putea incadra la hartuire.

Lasă un răspuns

Browse