Clienti cu cont sau fara cont

Intrebare

Revin cu o intrebare daca ma puteti ajuta.

Cum credeti ca este mai bine sa facem pentru clienti:

– sa ii obligam sa isi faca cont
– sa sa aiba si posibilitatea sa faca comanda ca oaspete

Ambele variante au avantaje si dezavantaje. Exista specificat ceva de genul acesta in legislatie?
De ex, daca intra ca oaspete, clientul primeste factura pe email. Daca are cont, acolo se stocheaza factura si o vede oricand, daca pierde emailul.

Ce parere aveti? Cum este mai bine?

Topic deschis 0
Chestiuni legale Sami 4 ani 18 raspunsuri 85 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 18 )

  1. Clientul vrea sa comande cat mai simplu, dar nu-l intereseaza asa mult daca ii faci cont sau nu (mai ales daca e un client ocazional).

    Din punctul tau de vedere, nu ar trebui sa existe nicio diferenta intre clienti inregistrati sau guest, oricum colectezi datele de care ai nevoie pentru comanda/livrare/facturare (aceleasi date, indiferent de tipul clientului inregistrat sau ne). Parerea mea e ca cel mai bine sa ii dai o optiune la final (“Doresti sa ti se creeze automat un cont: da/nu” + avantaje).

    Din punct de vedere legat trebuie sa vezi ce date colectezi si cum. Daca vrei date pentru marketing atunci trebuie sa te inregistrezi ca operator de date personale (si implicit sa asiguri confidentialitatea datelor si toate drepturile consumatorilor)

    PS. Sami, incearca sa eviti cacofoniile, suna urat in limba romana “faca comanda”

  2. in general in web nu prea exista solutie universal valabila;
    de obicei.. solutia potrivita o deduci pe parcurs dupa ce primesti feedback, dupa ceva teste, etc;

    cu siguranta exista clienti care prefera guest checkout (pentru rapiditate, pentru mai putine campuri de completat, pentru inca o parola pe care nu trebuie sa o retina, etc), deci n-ar trebui neglijat aspectul asta;
    depinde insa si de specificul magazinului.. in sensul ca la o clientela formata din sa zicem 80% clienti fideli (returning) poate ar functiona mult mai bine comanda exclusiv pe baza de cont decat la una formata 80% din clienti noi;

  3. In ceea ce priveste legislatia, nu exista probleme. Un client fara cont poate suna si cere factura din nou, atat timp cat ai cum sa o mai trimiti o data e in regula.

    In general recomand sa lasi si checkout fara cont, cateodata este mai facil. Dezavantajul tau ar fi ca nu vei putea sa le trimiti mailuri promotionale si in general vei avea mai putine informatii despre clienti. As rezolva asta oferind un discount de x% pentru useri logati (si poate si abonati la newsletter). Cu acest compromis majoritatea clientilor isi vor crea cont, fara a fi obligati.

  4. Intrebarea este gresita.
    🙂
    Intrebarea corecta este daca sa obligam clientii sa-si creeze cont pentru a comanda sau sa le oferim si optiunea de comanda rapida.

    Si acum explicatia:
    1. voi folositi magento. in cazul in care comanzi ca “guest” magento iti cere “si pe mama si pe tata” (o gramada de informatii) la fel ca si in cazul comenzii cu cont.
    Asa ca dpdv al clientului si UX ori ca faci comanda cu cont ori ca o faci fara cont e fix acelasi lucru.
    2. in cazul comenzii rapide ii ceri doar 3 lucruri:
    – nume
    – telefon
    – email
    totul dureaza 5 secunde!

    Daca esti la inceput sau nu esti un brand puternic pe nisa ta atunci abordarea cu comanda rapida e cea mai buna. Creste conversia sanatos.
    Dupa ce ajungi brand puternic si cunoscut pe nisa ta atunci poti sa-i obligi sa-si creeze cont pentru a putea sa-ti gestionezi mai bine timpul de procesare al comenzilor. Si automatizarea proceselor.
    Pentru ca de obicei cand ti se cere date personale si nu esti pe un site de destula incredere atunci parca te duci altundeva sa cumperi chiar daca e mai scump cu X lei.

  5. Multumesc Bogdan pentru raspuns. Foarte bine punctat si ai dreptate.
    Magento cere multe informatii. Da, este acelasi lucru si ci cu cont si fara cont. Insa, intr-un fel pot sa spun ca sunt un brand pe nisa mea ingusta unde activez.
    Am notat ideea ta. Voi discuta cu colegii mei si voi face si un sondaj de opinie printre clientii nostri sa vedem si parerea lor.
    Concurentul nostru direct are procesul de comanda foarte simplu, fara pasii care ii am eu la magento. La el finalizarea comenzii apare intr-o zona deschisa care iti da impresia ca vei termina rapid. La mine sunt pasi sitematizati 1. Date client, 2. Modalitate de livrare 3 Modalitate de plata, etc.
    Recunosc ca mi-ai dat o idee buna la care nu m-am gandit pana acum
    Multumesc mult:)

  6. Multumesc pentru raspunsuri

    Iau in considerare toate parerile.

    @Tudor Popescu – noi vindem carti si cadouri. Clientii revin destul de des.
    Merg pe ideea de a a-l lasa pe client sa aleaga intre cele doua variante dar dupa ideea lui Bogdan, de a face pasii cat mai simpli.

    Cu toate acestea, pt ca noi avem posta integrata in magento (taxele postale reale), avem nevoie de mai multe detalii de la client.
    Ideea buna din aceata discutie, pe care cel mai probabil o vom pune in aplicare, este sa scoatem pasii din procesul de comanda, pe care ii are magento, 1,2,3 etc (care ii poate crea impresia clientului ca are mult de completat) si sa ii transpunem intr-un spatiu deschis (fara a fi notati 1,2,3), care sa ii creeze clientului impresia ca nu are de completat mare lucru, ca totul se termina imediat:)

    Multumesc inca odata

  7. nu cred ca o comanda poate fi plasata doar cu nume, email si telefon;
    inevitabil e nevoie si de informatii de facturare (in special pt pers juridice, dar chiar si pt pers fizice) si informatii de livrare (daca nu e un produs digital.. el trebuie livrat undeva);
    situatie in care.. diferenta dintre guest si cont se poate reduce la o simpla parola (cel putin in discutia despre strict acest aspect);

    limitarile tehnice cred ca sunt o alta discutie si implicit au alte rezolvari;

  8. a. de ce crezi ca doar o platforma custom poate modela realitatea si de ce nu e mai simplu sa customizezi o platforma open source ca sa modeleze acelasi lucru? daca asta e singurul criteriul dupa care alegem.. si ambele ajung in acelasi punct.. oare care varianta e mai ieftina?

    b. de ce o pers care cumpara un tablou n-ar reveni sa mai cumpere inca unul? poate vrea sa isi extinda colectia sau poate are inca un perete gol?

    b2. de ce nu as incerca sa ii vand celui care cumpara un frigider sau un laptop si ceva accesorii pt ele? sau poate firma se extinde si mai are nevoie de inca un laptop?

  9. Magento este destul de naspa la cos. Vorbind dpdv al codului sursa. De aceea lumea nu se prea inghesuie sa modifice pe acolo prea multe.
    Abordarea pe care ti-o recomand eu este ca acea comanda rapida sa culeaga doar acele 3 date iar scriptul sa precompleteze datele lipsa cu niste texte predefinite.
    Astfel nu-si baga nimeni “gheara” in core magento iar la un eventual update de sistem sa crape tot.

  10. Daca vorbesti de one page checkout care exista pe magento OBLIGATORIU modifica aranjarea casutelor in care-ti introduci datele.
    Pentru ca toti clientii tai vor face scurta la cap.
    Se completeaza in ordinea sarpelui cu clopotei…

  11. nu incerc sa pledez pt nici una din parti in “razboiul” custom vs. open source (eu cred ca in fiecare situatie trebuie luata o decizie conform contextului si nu aplicata o reteta generala), insa daca nu gasesti programator capabil sa iti modifice corect (o modificare corecta presupune ca poti actualiza si pe mai departe ce e de actualizat) o platforma open.. de ce ai gasi mai repede unul care sa modifice una custom?

    cat despre cod controlabil si performanta.. daca la echipe intregi care sustin open source nu se poate 100%.. mi-e greu sa cred ca se vor regasi intr-o platforma custom dupa al 3lea set de modificari cu al 5lea set de programatori.

  12. Tudor,
    dezbaterea asta cu platforma open source vs platforma custom este nesfarsita. Sunt argumente pro si contra pentru ambele.
    Dar de obicei, cei care promoveaza platformele custom sunt chiar cei care le dezvolta si atunci este normal ca daca e copilul tau sa-l cunosti perfect. Pe de alta parte, peste tot in lume exista oameni care stiu mai mult sau mai putin sa customizeze platformele open source.
    Gandeste-te ca eu am creat o platforma de shop online (evident, nu singur), am dezvoltat-o si pe urma am abandonat-o.
    Pentru ca devenise extrem de costisitoare la intretinut, foloseam CodeCharge Cakephp Java Python si mai erau si php-uri chioare si unele chestii hardcodate.
    Adica haos de cod chiar daca functiona aproape perfect.
    Iar acea platforma a mea depindea de mine si inca 2-3 oameni care stiam ce e acolo si pe unde se intampla lucrurile. Daca Doamne fereste ne nimeream toti intr-o masina care facea accident cine s-ar fi uitat ulterior in coduri injura o luna pana se prindea ce procese se intampla si cum se intampla.
    Iar vav de customizarile unei platforme open source ele se pot face bine merci mai usor sau mai greu, mai scump sau mai ieftin.

  13. e bad business sa ai toate ouale in acelasi, ori tu exact asta recomanzi cu platforma custom si cu relatia de lunga durata cu programatorul.

  14. acum zece ani construiam si eu magazine online cu platforma proprie / custom. acum le construiesc pe baza de open source. deci tot pe baza de probleme reale expun si punctul meu de vedere. o sa incerc punctual:
    1. un magazin online nu trebuie sa fie perfect, el trebuie sa rezolve o problema (sa vanda online); mai bun dect un magazin perfect tehnic care iti vinde anul viitor.. e un magazin online care iti vinde astazi.
    2. tu ii ceri comerciantului sa nu se “contorsioneze” dupa o platforma open source si dupa vizunea ei.. insa ii ceri sa se “contorsioneze” dupa platforma ta custom si dupa vizunea ta. de ce e mai bine asa?
    3. nu multa lume are nevoie de o viziune suficient de larga care sa rezolve toate problemele din ecommerce asa cum spui ca face platforma ta.. majoritatea au nevoi foarte punctuale si asta e dovedit si de succesul diverselor platforme open source.
    poate un comerciant are un singur tip de produs in portofoliu.. deci pica din prima o serie de complicatii legate de filtre, cautari, sortari, prezentari, etc. sau poate alt comerciant are nevoie de un “test” sa vada in ce masura exista piata pentru produaul lui. cum rezolva platforma ta complexa situatiile astea?

  15. orice relatie de business trebuie sa fie reciproc avantajoasa.. altfel se numeste teapa.
    cat despre “bazata pe incredere”.. e un termen foarte tricky..
    incredere in ce? in onestitatea partenerului? in capabilitatea lui? in vorbele lui?
    incredrerea in general trebuie castigata.. ceea ce nu e chestie tocmai simpla sau rapida. ori noi vb aici de o relatie client furnizor. cum faci sa castigi increderea clientului inca inainte de a porni la drum cu magazinul online?
    ai spus mai sus si despre faptul ca furnizorul trebuie sa garanteze diferite chestii clientului. cum faci practic sa garantezi ca esti capabil sau disponibil sau chiar doritor sa ii oferi servicii clientului si peste 3 ani?
    daca primesti o oferta mult mai buna pt serviciile tale si nu poti aduce capacitatea necesara sa livrezi pentru ambii.. ce faci? refuzi oferta buna si practic lucrezi in pierdere doar de dragul clientului? accepti oferta si s-a terminat cu garantia si parteneriatul?
    lucrurile astea functioneaza de obicei cand ambele parti au la fel de mult de pierdut sau de castigat. altfel sunt doar vorbe.

    iar despre “bad business” am spus ca nu e bine sa depinzi cu asa de mult (cu magazinul online adica) de un lucru atat de vulnerabil (practic de 1 – 2 programatori care iti lucreaza o platforma custom).
    poate programatorul isi gaseste un job mai bun, poate patronul nu mai tine afacerea, poate firmei nu ii mai place de tine, poate nu isi gestioneaza bine resursele si iti cresc preturile poate devin invidiosi pe succesul tau, poate etc.

  16. da probabil ca dezbaterea a ajuns cam departe de intrebarea initiala asa ca incerc sa cocluzionez scurt:
    * nu combat solutiile custom, dar sunt de parere ca ele isi gasesc utilitatea intr-un numar restrans de cazuri (de obicei cu cerinte “foarte nonstandard”).
    * te referi la solutiile tale custom in felul asta: ” pe platforma dezvoltata de mine”, deci tot o platforma e (cu o viziune si cu o implementare) pe care o adaptezi spre cerinta clientului. la fel e si cu open source.. pleci de la platforma si adaptezi pana la cerinte. diferenta e ca o solutie e open si una e proprietara.
    daca o sa contorsionezi clientul spre platforma.. sau platforma spre client.. asta depinde de obicei de alti factori decat platforma in sine.
    * de cele mai multe ori (ca sa nu zic aproape mereu) solutiile teoretice sunt diferite de implementarile practice (un magazin ar trebui sa insemne si programare si design si ux si seo si sem si content si suport si etc..);
    in realitate lucrurile depind de viziunea comerciantului, de capacitatea lui de a intelege si invata mediul online, de buget, de nisa / tinta / clientii magazinului, de capacitatile designerului / programatorului, etc.

  17. Tudor, Ciprian
    eu zic sa ne oprim cu totii!
    Intrebarea de aici este “Clienti cu cont sau fara cont”, in niciun caz despre platforme.

  18. nu am spus ca nu inteleg.. am spus ca nu sunt de acord.
    dpmdv.. treaba asta nu mai e foarte practica pentru 2015 (evident, exceptii se aplica).

    pt argumente / contraargumente.. poti alege locul si raspund cu placere.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.