China: Alibaba si JD.com lupta impotriva crizei alimentare
Guvernul Chinei incearca sa impiedice o criza alimentara si sa modernizeze practicile agricole vechi de sute de ani, iar companiile e-commerce se implica in acest efort, citim pe finance.yahoo.com. Nevoia de a moderniza cele 200 de milioane de ferme mici ale tarii (pentru a oferi fructe si legume proaspete unei populatii de 1,4 miliarde de chinezi) s-a urgentat in timpul pandemiei COVID-19, cand intreruperile in lantul logistic s-au suprapus cu apelul la la retailerii online, pentru fructe si legume proaspete.
Acum, unele dintre cele mai mari companii private din tara asiatica (Alibaba, JD.com, Pinduoduo, Tencent) ajuta statul sa creasca productia agricola, sa aduca un plus la capitolul calitate si sa scada preturile. Pe coasta estica a tarii, in Fujian, Alibaba le-a oferit crescatorilor de pui bratari care monitorizeaza sanatatea pasarilor; in nord, JD.com Inc. a ajutat fermierii sa-si instaleze senzori smart in orezarii, pentru a obtine informatii despre irigatii in timp real; in vest, cercetatorii din Yunnan fac echipa cu Pinduoduo Inc., pentru a folosi inteligenta artificiala (AI) la plantarea automata a capsunilor.
Gigantii e-commerce vor putea, astfel, sa-si intareasca pozitia pe piata alimentelor online, care va valora in jur de 127 de miliarde $, pana in 2023, conform estimarilor specialistilor. Cercetarile legate de culturi si cultivare este una dintre prioritatile guvernului de la Beijing, pentru urmatorii 5 ani (alaturi de AI, quantum computing si cipurile pentru computer), iar Consiliul de Stat solicita companiilor private sa faca mai multe investitii in tehnici moderne de cultivare.
Leave a reply