Certificate pentru industria SEO?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Ca si SEO specialist, PPC, SEM, etc ce certificate acreditate avem la dispozitie si care ar fi cele mai importatnte. De ex stiu de Google Adwords Certificate. Rugamintea mea ar fi sa le grupam in gratuite si platite.

Deschis 0
SEO George Draghici 9 ani 2 raspuns 1450 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

  1. Un link primit pe grupul Lumea SEO PPC de pe Facebook, de la un coleg:

    http://moz.com/community/q/is-seo-certification-org-worth-having

    Si eu recomand cursurile de la MarketMotive.

  2. Parere personala – Experienta bate certificarea.

    Certificare inseamna ca ti se recunosc niste cunostinte pe care le ai si care pot fi comparate cu un standard universal acceptat.
    In Marketing Online aceste cunostinte “nu exista” din punct de vedere oficial. Nu exista cursuri la facultati, cursuri profesionale date de unitati acreditate (scoli, licee, universitati), normative, etc …

    Toate informatiile si cunostintele sunt acumulate din carti scrise de presupusi experti (mai mult sau mai putin credibili), din articole de blog (vezi Moz.com) si o gramada de testing.

    As merge oricand pe un portafoliu bine facut si cat mai multe “Customer Testimonials” decat pe orice certificare. Dar si mai mult decat atat, as arata clientului 1-2 siteuri personale care au rezultate deosebite (trafic si venit).

    Multi marketeri “specialisti in SEO” sunt buni numai sa ia bani clientilor pe contracte. Daca sunt atat de buni pe cat se lauda, de ce sa nu pun in aplicare ce stiu pentru ei? De ce nu fac bani din afilieri, publicitate sau chiar ecommerce pentru ca este mai usor si mai profitabil sa muncesti pentru siteurile tale decat pe ale altora… Probabil … pentru ca nu au incredere “sa-si cumpere” ei insisi serviciile pe care le vand – deci, incearca sa le vanda altora :).

    Concluzie … Nu as pierde timpul cu certificari.
    1) As inveti timp in a face cateva siteuri proprii pe care sa le pot arata eventualilor clienti (siteuri cu trafic, performanta in merketing si cu venituri din publicitate si afilieri)
    2) As face un portofoliu profesional de clienti cu detalii despre fiecare proiect in parte (statistici BEFORE si AFTER)
    3) As strange cat mai multe “customer testimonials” pentru a proba statisticile din punctul 2

    Emil

Lasă un răspuns

Browse