Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce si cum cumpara romanii online, in 2022 (studiu)

Google a facut publice – intr-un eveniment online – rezultatele studiului „Smart Shopper 2022”, care analizeaza comportamentul actual de cumparare al romanilor. Analiza pleaca de la obiceiurile de achizitie din pandemie si include modificarile din aceasta perioada de incertitudini economice. Principala concluzie a raportului Google este ca 47% dintre romani fac shopping online (+6% YoY). Cel mai mare avans al achizitiilor online, in 2022, se observa la electronice (ponderea online-ului a ajuns la 60%) si Fashion (45%).

Studiul a fost realizat in perioada iunie-iulie 2022, pe un esantion reprezentativ la nivel national de persoane de peste 18 ani, care folosesc Internetul si care au cumparat online, in ultimele 3 luni, electronice, imbracaminte/incaltaminte, produse pentru casa/gradina sau de infrumusetare.

Ce a mai descoperit studiul:

  • obiceiurile de cumparare adoptate in pandemie sunt bine inradacinate in comportamentul de cumparare al romanilor – marea majoritate (92%) spun ca vor continua sa achizitioneze online, pe viitor
  • in 2022, shopping-ul online a crescut cel mai mult in cazul tinerilor – peste jumatate dintre persoanele de 18-34 de ani au spus ca cea mai recenta achizitie a fost online, (fata de in jur de 40%, in 2021)
  • 51% dintre cei care cumpara online folosesc un smartphone
  • majoritatea respondentilor (69%) nu au o preferinta pentru comertul tradititional sau cel pe Internet; argumentele pentru online/offline tin de comoditate, de modalitatea in care intra in posesia produsului si de tipul de produs cumparat
  • 1 din 2 romani au avut probleme apropo de achizitiile e-commerce (lipsesc review-urile independente, trebuie sa-si faca obligatoriu cont, nu le e clar procesul de retur)
  • 80% dintre cumparatori se documenteaza online, inainte de a cumpara ceva
  • a scazut numarul celor care fac achizitii spontane, neplanuite (de la 36%, la 13%)
  • romanii sunt loiali platformelor de unde cumpara, dar daca gasesc un pret mai bun aleg alt site; pretul conteaza pentru 46% dintre respondenti, iar numarul de cautari pe Google legate de „reduceri” au crescut, in ianuarie-august 2022, cu +23% YoY
  • cautarile/cheltuielile neesentiale sunt in descrestere (turism, restaurante, food); au scazut si cautarile legate de produse de folosinta indelungata (masini, electrocasnice, imobiliare); au crescut, in schimb, cautarile legate de depozite bancare, aur, carduri de credit, telefoane la mana a doua, preturi la energia electrica

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply