Răspunsuri ( 2 )

  1. Instrumentele pe care le avem in cazul comertului traditional ne sunt la indemana si aici. Si ma gandesc la cumpararea de studii de la companii de cercetare de marketing, cum ar fi GfK sau altele similare. Putem sa facem cateva cercetari pe grupe relativ mici de oameni, asa numitele focus group-uri.

    Pe langa aceste instrumente, care nu sunt intotdeauna foarte ieftine, pe Internet putem estima gradul de interes pentru un produs, o gama de produse al userilor.

    Sunt instrumente precum Google Insights for Search sau Google Lab Trends, ce ne arata numarul de cautari pe un cuvant cheie (produs, serviciu) si evolutia acestui numar in timp. Se pot observa sezonalitatile pe anumite nise, cum ar fi cadourile de craciun.

    Se poate face apoi o estimare a numarului de cautari pe cuvantul care descrie cel mai bine cautarea care se termina cu achizitia produsului pe care vrem sa-l vindem. Estimam numarul de vizite pe site, inmultind numarul de cautari cu CTR-ul (click trough rate – raportul dintre clickuri si numarul de search-uri), apoi ajungem la vanzari inmultind rezultatul cu rata de conversie. Acesta il putem inmulti cu valoarea medie a comenzii si aflam o cifra de afaceri estimata.

    Nu este un calcul exact dar ne putem da seama de dimensiunea pe care ne-o asigura o nisa sau alta. Conteaza foarte mult sa nu ne repezim cu capul inainte si ajungem la concluzia ca nu merita efortul, ca piata pe respectiva nisa e prea mica.

  2. Instrumentele pe care le avem in cazul comertului traditional ne sunt la indemana si aici. Si ma gandesc la cumpararea de studii de la companii de cercetare de marketing, cum ar fi GfK sau altele similare. Putem sa facem cateva cercetari pe grupe relativ mici de oameni, asa numitele focus group-uri.

Lasă un răspuns

Browse