Ce implicatii poate avea schimbarea de platforma si/sau domeniu din punct de vedere SEO?

Intrebare

Am inceput sa facem si noi o schimbare de platforma pentru site-ul automatizaripentruporti.ro. Deocamdata am mers in paralel cu un site nou automatizari-porti.ro pe care am pus (in mare parte) acelasi continut ca pe site-ul vechi. As dori sa ma sfatuiti cum ar fi mai bine sa facem in continuare din punct de vedere SEO:

1. sa facem o redirectionare permanenta 301 a site-ului automatizaripentruporti.ro catre noul site si sa ramanem pe domeniul automatizari-porti.ro (mentionez ca acest domeniu vechime mai mare);
2. sa trecem noul site pe domeniul vechi automatizaripentruporti.ro;
3. sa trecem continutul noului site pe domeniul vechiului site automatizaripentruporti.ro, iar vechiul site sa-l pastram pe domeniul automatizari-porti.ro.

In prezent traficul pe automatizari-porti.ro este slab.

Topic deschis 0
SEO Diana Popescu 5 ani 13 raspunsuri 360 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 13 )

  1. Multumesc! As vrea sa stiu care este motivul pentru care nu recomanzi cele 2 variante. Daca redirectionam un site cu acelasi continut vom fi penalizati de Google? Iar in cazul variantei 2 mai este necesara vreo redirectionare?

  2. Multumesc pentru raspunsuri Robert, solutia de a merge in paralel este doar temporara, pana ce finalizam site-ul nou. Intr-adevar platforma ContentSpeed este bine indexata, insa costurile pentru upgrade si mentenanta sunt prea mari pentru afacerea noastra. Iar in prezent nu pot introduce un cod de urmarire fara sa platesc un pachet de mentenanta. As dori sa te mai intreb totusi, pentru ca nu stiu foarte bine cum functioneaza, dupa ce trecem site-ul de pe platforma Shopmania pe domeniul automatizaripentruporti.ro si facem redirect-urile necesare, este posibila revenirea la platforma Content Speed?

  3. @diana.
    Cand te referi la content, sa inteleg ca te referi la produse? Acele produse care efectiv nu au content?
    Daca da, le poti tine in paralel, nu ai content duplicate, pentru ca NU ai content.

    In cazul in care aveai content, trebuie sa explici de ce a aparut domeniu 2. Ce avea primul? Penalizare?

    Daca ne explici “de ce”, atunci iti putem raspunde la intrebare.

    Primul domeniu este indexat dezastru, 12.900 pagini? gen: http://www.automatizaripentruporti.ro/index.php?page=opinionpoll&action=archive, cautari, etc.

    Noul domeniu are doar 690 de pagini ( nu inteleg de ce atatea pagini daca ai doar 70 produse), dar are link-urile “ciudate”, nu ai un add-on de seo pe el? (catalog, /cumpara/, info/ … in 2014?)

  4. @cristian, cand am spus continut, m-am gandit la tot, produse, categorii, articole. Practic am dorit sa schimbam platforma magazinului online automatizaripentruporti.ro datorita costurilor prea mari de upgrade. Insa inainte de a face schimbarea am testat noua platforma pe domeniul 2. Nu stiu ce inseamna “indexat dezastru” pentru ca la cautari dupa cuvintele cheie “automatizari porti” primul domeniu apare in topul cautarilor. Modul in care se genereaza link-urile tine de cum este alcatuita platforma, eu sunt doar un utilizator care incerca sa inteleaga cum functioneaza. Teama noastra este sa nu pierdem pozitia care o avem in cautari si sa gasim cea mai buna solutie pentru schimbarea de platforma.

  5. @diana.

    Cand ai 12.900 pagini indexate in google, iar tu ai efectiv sub 100 produse, inseamna ca ai generat mii de pagini, fara utilitate.

    Cred ca faci o confuzie intre un site creat corect onpage si seo offpage. Pozitiile voastre in Google sunt datorate domeniului emd si concurentei foarte slabe. Nici unul dintre cele 2 site-uri nu sunt ok dpdv seo onpage. Dar cum nisa este slaba, volumul de cautari este mic, poti sa rankezi cu orice site sau pagina interna.

    Aveti acum 2 domenii, cu acelasi tip de continut, asa ca trebuie sa pastrati doar 1. Domeniul 2 nu trebuia indexat, daca scopul initial era schimbarea platformei.

    Puteti opta pentru:
    Mutarea site-ului nou pe domeniu vechi.
    Puteti pastra site-ul 2 si sterge site-ul 1.
    Daca vreti sa le pastrati pe ambele, trebuie sa modificati continutul, astfel incat sa nu fie duplicate intre cele 2 site-uri.

    Oricare dintre variante este ok.

  6. Diana,
    Recomandarile mele:
    *pastreaza ambele site-uri dar obligatoriu continut unic.
    *Daca ai un numar mic de produse cred ca nu ar fi dificil sa le ti up-to-date pe amandoua.
    *Cred ca este important sa ai doua ip-uri diferite ( doua conturi de hosting)
    *pune un link pe vechiul site unde sa anunti ca aveti un nou site
    Mi-am permis sa-ti dau aceste sfaturi deoarece ma aflu in aceasi situatie si eu asa am procedat, voi vedea in timp daca am facut bine sau nu.
    Succes!

  7. @george.

    Pe nisa asta simpla, mentinerea a doua site-uri nu se justifica. Oricine cu o pagina de blog, poate ajunge in top, asa ca nu vad rostul a 2 site-uri, 2 ip, 2 pachete de gazduire, 2 tipuri de content, etc.

    Daca primesti raport, google elimina unul.

  8. @cristian, asa o sa fac, o sa pastrez doar site-ul 2 dupa ce mai lucrez la el, si sper sa ajung pe prima pagina in cautari pe nisa noastra. Intr-adevar, nu ma ocup de mult timp de acest domeniu si e posibil sa fac confuzii. Acele multe pagini indexate in google nu provin si din SEO off page, doar din ceea ce pun eu, continut, tag-uri, metatag-uri, link-uri? Iar link-urile “ciudate” de gen cumpara/…imi sunt generate de platforma shopmania, nu cred ca le pot modifica.

  9. @george, intr-adevar exista riscul sa pierzi ceva comenzi pe termen scurt, insa pe termen lung nu stiu daca e cea mai buna solitie, oricum, sa ne tii la curent cu ce se intampla. Imi place cum arata noul site!

  10. @diana. Intrebarea ta a fost legata de seo.

    Dpdv seo sunt 2 etape importante: on-site si off-site.
    On-site, ambele platforme sufera.
    Off-site, nu conteaza platforma.

    Cu o campanie offsite (link-uri = costuri mai mari) poti trece peste problemele onsite (de paginile inutile oricum trebuie sa scapi). Asa ca decizia este doar la voi. Vreti un site ok, acum ai ocazia sa-l faci, sau ramane asa si investesti in links si continut.
    Cati ani vrei sa stai pe platforma actuala?
    Cati ani vrei sa stai pe nisa asta? etc.

    Orice faci acum este investitie, asa ca poti investi putin si “refaci” dupa, sau poti investii mai mult fara sa mai “refaci” dupa. Daca ai plecat cu shopmania, inseamna ca nu vrei sa investesti, deci trebuie sa te concentrezi pe crearea de continut si link-uri, ca sa poti obtine pozitii de top.

  11. @diana, am decis sa merg pe nisare pentru o mai buna etalare a produselor in fata clientilor. Am un site generalist de mobila, un site dedicat scaunelor si in 3 saptamani o sa lansez un site dedicat saltelelor.
    Am mutat campaniile de Adwords, ce priveau scaunele, de pe site-ul mama pe cel cu scaune, si am obtinut un cost mai bun la click.
    Comenzile au inceput sa apara si sunt optimist in reusita proiectului.
    Iti doresc succes si inspiratie !

  12. Multumesc!Mult succes si tie!

  13. creare content SEO – articole media si Optimizare SEO site + produse
    100 eur / luna
    -0756-762-214
    iar in prima faza crearea de articole unice pentru fiecare produs in parte / 5-10 lei / articol.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.