Ce, cum si cat cumpara romanii online, de Black Friday? (raport)
Acelasi studiu realizat de agentia de comunicare Starcom Romania (si citat de refresh.ro), „Consumer Report 2017” , care a analizat activitatile online si offline ale consumatorilor din tara noastra, a descoperit ca, de Black Friday, cele mai multe cumparaturi le fac persoanele casatorite, de 18 – 45 de ani, care au copii (59%), dintre acestea cele mai pasioante de oferte fiind femeile. Astfel:
- TINERII SINGURI (18 – 34 de ani, necasatoriti, fara copii)
- 54% cumpara online, interesul fiind mai mare in randul barbatilor
- femeile au rate de conversie mari la parfumuri si produse de make-up (47%), haine, accesorii si pantofi (44%), telefoane si tablete (42%)
- barbatii au rate de conversie mari la telefoane si tablete (42%), computere (39%), electrocasnice mari (31%)
- cumpara cu 3 – 4 mai multe produse decat si-au propus
- 85% dintre femei si 92% dintre barbati se informeaza de pe site-ul retailer-ului
- primele 3 site-uri preferate de BF sunt emag.ro (62% femei, 83% barbati), elefant.ro (37% femei, 23% barbati) si altex.ro (10% femei, 44% barbati)
- femeile sunt mai predispuse sa se aboneze la newslettere, pentru cele mai bune oferte, iar barbatii citesc mai des comentarii online si articole de blog, pentru informare
- FAMILIILE CU COPII (18 – 45 de ani, au copii mai mici de 14 ani):
- 59% cumpara online, interesul fiind mai mare in randul femeilor (care sunt pasionate de oferte speciale)
- femeile au rate de conversie mari la produse de ingrijire personala (140%), de infrumusetare (126%), auto-moto (126%), imbracaminte, incaltaminte si accesorii (102%)
- barbatii au rate de conversie mari la dispozitive electonice de ingrijire personala (179%), produse de ingrijire personala (135%), jucarii (116%)
- tind sa cumpere acelasi numar de produse pe care si l-au propus, doar femeile cumpara mai mult decat au estimat
- peste 80% se informeaza de pe site-ul retailer-ului
- femeile sunt mai receptive la postari pe Facebook si reclame TV, barbatii apeleaza mai des la motoare de cautare
- primele 3 site-uri preferate de BF sunt emag.ro (66% femei, 88% barbati), altex.ro (21% femei, 40% barbati) si elefant.ro (32% femei, 18% barbati)
- FAMILIILE FARA COPII (peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie)
- 53% cumpara online, interesul fiind mai mare in randul femeilor (care sunt pasionate de oferte speciale)
- femeile au rate de conversie mari la jucarii (180%), produse de ingrijire personala (113%), carti (92%)
- barbatii au rate de conversie mari la jucarii (169%), parfumuri si produse de make-up (138%), produse de ingrijire a pielii (97%)
- tind sa cumpere acelasi numar de produse pe care si l-au propus
- 83% se informeaza de pe site-ul retailer-ului
- primele 3 site-uri preferate de BF sunt emag.ro (69% femei, 75% barbati), altex.ro (23% femei, 38% barbati) si elefant.ro (31% femei, 18% barbati)
Leave a reply