Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Ce, cum si cat cumpara romanii online in 2017? (raport)

Si in acest an studiul realizat de agentia de comunicare Starcom Romania – „Consumer Report 2017” – a analizat activitatile online si offline ale consumatorilor din tara noastra (impartiti in 4 categorii), scrie refresh.ro. Ce a descoperit in privinta comportamentului general de cumparare al romanilor? Ca tinerii romani de 18 – 34 de ani, fara copii, sunt cei mai pasionati de cumparaturile online, 56% dintre ei facand achizitii pe Internet.

  1. ADOLESCENTII (14 – 17 ani, inca merg la scoala):
  • 48% dintre ei (47% fete si 50% baieti) cumpara online, mai degraba in Romania, decat transfrontalier (31% vs. 24%)
  • 10% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, incaltamintea si produsele de ingrijire personala
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt produsele audio-video, produsele de ingrijire personala si hainele
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul, termenii livrarii (cost, durata) si ofertele speciale – tinerii avand un buget limitat
  • 27% dintre fete si 29% dintre baieti prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi la alte metode de plata)

1

  1. TINERII SINGURI (18 – 34 de ani, necasatoriti, fara copii):
  • 56% dintre acestia (si femei, si barbati, in procente egale) cumpara online, si de la noi, si din afara
  • 21% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, cartile si produsele IT&C
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt cartile, produsele audio-video si incaltamintea
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
  • 38% dintre femei si 33% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)

2

  1. FAMILIILE CU COPII (18 – 45 de ani, au copii mai mici de 14 ani):
  • 45% dintre ei (43% femei si 49% barbati) cumpara online, iar acestia din urma cumpara transfrontalier mai des decat doamnele (24% vs. 18%)
  • 17% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt cartile, hainele si produsele de ingrijire personala
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt hainele, incaltamintea si produse audio-video
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
  • 30% dintre femei si 31% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)

3

  1. FAMILIILE FARA COPII (peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie):
  • 37% dintre acestia (35% femei si 39% barbati) cumpara online, mai degraba in Romania, decat transfrontalier (21% vs. 17%)
  • 11% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, cartile si produsele de ingrijire personala
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt produsele audio-video, hainele si produsele de ingrijire personala
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
  • 19% dintre femei si 23% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)
    4

Raspunde la aceasta intrebare