Ce, cum si cat cumpara romanii online in 2017? (raport)
Si in acest an studiul realizat de agentia de comunicare Starcom Romania – „Consumer Report 2017” – a analizat activitatile online si offline ale consumatorilor din tara noastra (impartiti in 4 categorii), scrie refresh.ro. Ce a descoperit in privinta comportamentului general de cumparare al romanilor? Ca tinerii romani de 18 – 34 de ani, fara copii, sunt cei mai pasionati de cumparaturile online, 56% dintre ei facand achizitii pe Internet.
- ADOLESCENTII (14 – 17 ani, inca merg la scoala):
- 48% dintre ei (47% fete si 50% baieti) cumpara online, mai degraba in Romania, decat transfrontalier (31% vs. 24%)
- 10% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, incaltamintea si produsele de ingrijire personala
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt produsele audio-video, produsele de ingrijire personala si hainele
- cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul, termenii livrarii (cost, durata) si ofertele speciale – tinerii avand un buget limitat
- 27% dintre fete si 29% dintre baieti prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi la alte metode de plata)
- TINERII SINGURI (18 – 34 de ani, necasatoriti, fara copii):
- 56% dintre acestia (si femei, si barbati, in procente egale) cumpara online, si de la noi, si din afara
- 21% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, cartile si produsele IT&C
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt cartile, produsele audio-video si incaltamintea
- cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
- 38% dintre femei si 33% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)
- FAMILIILE CU COPII (18 – 45 de ani, au copii mai mici de 14 ani):
- 45% dintre ei (43% femei si 49% barbati) cumpara online, iar acestia din urma cumpara transfrontalier mai des decat doamnele (24% vs. 18%)
- 17% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt cartile, hainele si produsele de ingrijire personala
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt hainele, incaltamintea si produse audio-video
- cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
- 30% dintre femei si 31% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)
- FAMILIILE FARA COPII (peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie):
- 37% dintre acestia (35% femei si 39% barbati) cumpara online, mai degraba in Romania, decat transfrontalier (21% vs. 17%)
- 11% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, cartile si produsele de ingrijire personala
- cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt produsele audio-video, hainele si produsele de ingrijire personala
- cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
- 19% dintre femei si 23% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)
Leave a reply