Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Ce au cautat romanii pe Internet, in pandemia COVID-19? (studiu)

Agentia de SEO si performance marketing five elements digital a realizat o analiza a ceea ce s-a cautat pe Internet, in timpul crizei medicale, in Romania, din luna martie si pana in prezent. Comunicatul de presa care anunta rezultatele studiului noteaza ca rapoartele Google de mobility (tendinte de deplasare) arata ca transportul public a fost utilizat cu 17% mai putin decat inainte de pandemie, pe fondul lucratului de la distanta, iar in iulie 2020 s-a inregistrat si o scadere cu 30% la capitolul trafic catre cladirile de birouri. Deplasarea la magazine/farmacii e in crestere cu 6%, iar deplasarea in parcuri a crescut cu 29%. Ca rezultat al distantarii sociale, a avut loc o scadere de 3% apropo de deplasarea la centre comerciale, muzee, cinematografe si parcuri tematice.

Subiectele de interes pentru publicul larg, cand vine vorba de cautarile pe Google, au fost:

Dupa declararea starii de urgenta (15 martie-15 mai):

  • subiecte ca „hartie igienica”, „cum sa tunzi” sau „paine” au fost la mare cautare; intre timp, nevoia de informatie pe astfel de subiecte a scazut la un nivel firesc pentru orice perioada din an

  • in martie a fost inregistrat cel mai mare varf in cazul cautarii cuvantului „livrare” si un varf similar al interesului a fost remarcat si in cazul cautarilor pentru „comanda online” (in 2020, a fost atins un nivel record pentru ultimii 5 ani)

  • cea mai spectaculoasa crestere a avut-o in 2020 platforma de colaborare video Zoom, dar Netflix a reusit sa se mentina deasupra acesteia cand vine vorba despre interesul romanilor, in timp ce Gmail, a fost cea mai populara platforma dintre cele trei (pentru componenta evidenta de munca); fiecare dintre acestea a inregistrat scaderi similare de indata ce s-a incheiat starea de urgenta
  • surse de informare – cele mai populare televiziuni au fost Pro TV, Antena 1 si Antena 3; Digi24 a avut un varf de interes in primavara

Dupa finalul starii de urgenta (16 mai-prezent):

  • a fost inregistrat un interes crescut (dar nu peste o perioada normala, de dinaintea pandemiei), fata de „restaurante”

  • dar nu si pe tema „vacante” (cautarile dupa acest termen se afla la cel mai mic nivel din ultimii 5 ani)
  • dupa starea de urgenta, interesul in cautari apropo de „livrare” ramane la un nivel mai ridicat decat inainte de pandemie si „comanda online” se mentine la un nivel mai ridicat decat inainte de luna martie
  • subiectul „locurilor de munca” nu a fost deloc cautat in timpul starii de urgenta (in martie, a fost la un nivel intalnit, de regula, in timpul Sarbatorilor de iarna), iar acum a atins un nivel extrem deridicat (vazut, de obicei, in ianuarie-februarie), desi cererea mare pentru locuri de munca nu se reflecta si intr-o oferta similara din partea angajatorilor

Leave a reply