Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Pandemia si lipsa turismului au dat peste cap sectorul european de retail

Pandemia COVID-19 a inchis magazinele si mall-urile din centrele oraselor europene, iar turismul este si el la pamant, astfel incat cartierele celebre dedicate shopping-ului (ca West End-ul londonez sau berlinezul Kurfurstendamm) sunt goale, informeaza reuters.com. In iunie, traficul in magazinele fizice a fost cu 50% mai mic YoY pe principalele strazi de shopping din Hamburg, Koln si Berlin, in iunie. In West End a scazut cu 75% si in centrul oraselor mici din Marea Britanie s-a redus cu 42,1% (nu e de mirare ca politicienii iau in calcul instituirea unei taxe de vanzari online, pentru a ajuta magazinele fizice). In Franta, Danemarca, Germania, Finlanda, Norvegia si Suedia cel putin 40% dintre oameni merg mai des in magazine traditionale. Iar in Spania si Portugalia lumea iese cu 20% mai putin din case pentru a face cumparaturi si a merge la cafenele si restaurante. Odata cu ridicarea restrictiilor impuse de noul coronavirus, in saptamana 6-12 iulie, traficul retailerilor fizici din Europa continental a ramans cu o cincime mai mic fata de aceeasi perioada din 2019 si cu 40% mai mic in Marea Britanie.

Consumatorii s-au orientat catre cumparaturile pe Internet sau – daca achizitioneaza offline – o fac din magazine aflate in zone rezidentiale. 46% dintre consumatorii europeni isi propun sa cumpere, pe termen lung, mai multe produse din magazine locale mici, de cartier, comparativ cu perioada pre-pandemiei, arata cifrele marca Ernst & Young. „Ce era inainte o fabuloasa experienta de shopping intr-o locatie centraa, acum a devenit un loc plin de riscuri”, explica Andrew Cosgrove (Global Consumer Lead Analyst la Ernst & Young).

Asta inseamna venituri mult mai mici pentru proprietarii de mall-uri din Europa (companii ca Unibail-Rodamco-Westfield, Klepierre si Carmila), porti inchise definitiv si oameni concediati pentru retaileri mari ca Marks & Spencer si John Lewis. Cele mai afectate domenii sunt Fashion-ul si Incaltamintea (colectiile de vara nu au apucat sa se vanda).

Leave a reply