Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce-ar insemna sa faci checkout via ChatGPT, pentru e-commerce

Financial Times a speculat recent ca OpenAI ar dezvolta un sistem de checkout e-commerce care are loc exclusiv prin ChatGPT. Modernretail.co scrie ca asta starneste reactii mixte printre proprietarii de magazine online, unii ingrijorandu-se ca sistemul se va trasformata intr-unul de tip pay-to-play, intr-un mod care dezavantajeaza micile afaceri. Conform publicatiei, comerciantii care aleg sa primeasca si sa proceseze comenzi astfel vor plati un comision catre OpenAI.

OpenAI nu comenteaza informatia, dar daca ChatGPT va face si checkout e-commerce, se va transforma dintr-un instrument de documentare intr-un generator afiliat de venituri. In plus, daca si alte motoare AI (Google Gemini sau Perplexity) isi vor lansa propriile functii de checkout, peisajul shopping-ului online contemporan ar putea trece printr-o schimbare definitorie.

„Asta schimba fundamental ce inseamna sa fii un brand e-commerce. Nu mai putem privi ChatGPT sau alte modele AI doar ca pe niste motoare de cautare. Acum trebuie sa le consideram vitrine de magazin”, a explicat Jimmy Zollo (Cofondator Joe & Bella), pentru sursa amintita.

„Va ajunge cine are cel mai mare buget de reclame sa fie declarat castigator la categoria cel mai sigur produs, chiar daca nu este cu adevarat cel mai sigur? Cred ca asta va crea ingrijorare in randul celor care au avut incredere in platforma”, completeaza Katie Diasti (Fondatoare si CEO Viv For Your V).

Pana la confirmarea sau negarea informatiei de catre OpenAI, brandurile amintite mai sus cauta modalitati de a ramane relevante in ochii ChatGPT: Joe & Bella se asigura ca textele de pe site sunt „extrem de curate si de cuprinzatoare”, spune Zollo, iar compania testeaza variante A/B de texte, pentru a vedea daca bullet-urile sau alte formate sunt mai eficiente pentru ChatGPT si isi extinde informatiile despre marimi dincolo de un simplu tabel.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply