Cati angajati ar trebui sa aibe un magazin online la inceput?

Intrebare

Ma intereseaza sa stiu care sunt posturile esentiale intr-un startup pe ecommerce si ce task-uri ar trebui sa indeplineasca fiecare angajat.

Topic deschis 0
Organizare magazin online Ludu Valentin 4 ani 7 raspunsuri 487 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 7 )

  1. Foarte pe scurt, atati cat trebuie…
    Vorbind de posturi, ai aici un cerc, niste fluxuri de informatii:
    – contabilitate, taxe, finante
    – fluxul de livrare, logistica, duci coletul la client, iei coletul de la furnizor (intre timp emiti factura de iesire si procesezi factura de intrare – deci gestiune)
    – fluxul de vanzari, ca sa poti face bani, sa ai o afacere
    – fluxul de promovare/marketing, sa poti vinde ceea ce ai oe site
    – fluxul de adaugare de content pe site, produse (stoc si preturi) precum si alte texte descriptive
    – fluxul de schimbari de features pe site, noi functii, noi meniuri, layout nou etc (echipa de programare/dezvoltare)

    Luand-o si in sens invers:
    – ai prima data un schelet, cineva l-a facut, php+mysql sa zicem (scheletul e viu, se modifica in fiecare luna, nu sta pe loc)
    – pe schelet vii cu texte si cu produse (atentie, aici ai si logica de preturi+stocuri)
    – produsele trebuie sa le promovezi, sa faci ceva marketing
    – daca le promovezi, le vinzi, deci ai si un consultant de vanzari, cel putin (sau, in caz de plata prin card si stoc, livrezi automat, fara consiliere)
    – ce ai vandut trebuie sa livrezi, dar si sa iei de la clienti retururile, deci partea de logistica/curierat
    – si peste astea, iti mai trebuie si un contabil, sa poti calcula corect ce dai la stat si ce iti ramane tie in cont, etc

    Nu stiu daca acum la ora asta am spus tot, insa, daca o iei logic pe fir nu are cum sa nu-ti iasa socoteala. Succes!

  2. Salut, eu am urmatoarea structura:
    – un programator
    – un om de continut
    – un om pt SEO si AdWords
    – doua colege la Call Center
    – un coleg la facturare + nir-uri
    – doi oameni in depozit
    – un sofer
    – Eu ca om de marketing

    Contabilitatea este externalizata.

    Stiu ca am multi oameni dar ma pregatesc sa cresc 🙂

  3. Intrebarea este daca vrei totul intern sau, pentru inceput, nu ar merita sa externalizezi o parte din servicii. Pentru un maxim 10-15 comenzi pe zi poti avea un om care sa raspunda la telefoane si sa proceseze comenzile, mai ales daca siteul este pus la punct si informatile vizibile, un plus ar fi si integrarea cu facturare si cu platforma curierului, ce iti poate genera factura+AWB cu doua clicks. Este o chestie de scalabilitate, la un moment dat va trebui sa suplimentezi.

    Pentru continut ar trebui sa fie o persoana dedicata, fie intern, fie extern, ma gandesc la descrieri de produse, caracteristici, foto, reviews, etc. SEO si CPC merita externalizat ptr inceput, idem programare, m am descurcat f ok cu 1-2 freelancers pe care ii platesc pe baza orelor de munca.

  4. Salut Valentin,

    Sfatul meu este sa urmaresti sfaturile de mai sus. Sunt sfaturi bune ale unor oameni cu experienta in ecommerce.
    In plus, as adauga ca structura interna a magazinului tau are un impact direct asupra volumului de munca si implicit asupra numarului minim de persoane necesare sa faca treaba. Cateva exemple:
    – Implementarea chatului 24/24 va necesita resurse mai mari decat modelul 8 ore/24
    – Call Center – raspuns direct la apel, sau clientul lasa mesaj si este sunat inapoi in 24 ore de un angajat?
    – Social media si atragere de trafic organic iti poate tine ocupati de la 0.25 pana la 2-3 angajati pentru un magazin mic/mediu – depinde cata importanta acorzi acestui aspect.
    – Felul in care accepti retururile: sunt magazine care accepta returul direct, altele vor sa vorbeasca cu clientul inaintea unui retur pentru a incerca sa salveze returul (sunt multi clienti care vor sa returneze ca pentru motive mai putin relebante: “imprimanta nu are cablu USB” (ii poti trimite unul, chiar gratis, e mai ieftin decat sa pierzi vanzarea); “nu inteleg cum functioneaza” (ii poti explica), “mi-ati trimis marimea gresita” (ii poti trimite marimea buna), etc …

    Ideal este sa iti faci o strategie care sa cuprinda absolut tot ce se va intampla in magazinul tau pentru urmatorii 3-5 ani. In felul acesta iti este usor sa prioritizezi actiunile si, in functie de resursele financiare si umane, disponibile sa tii un ochi si pe imaginea de ansamblu si sa avansezi pe mai multe directii in acelasi timp.
    In timp ce taskuri ca contabilitatea, gestiunea produselor, etc … sunt obligatorii si trebuiesc indeplinite in mod constant, se poate jongla cu alte taskuri pentru a reduce volumul de munca si numarul de angajati (ex: strategii marketing in-house vs externalizat, frecventa activitatii social media, numarul de retele social media, SEO off-site, softuri care se pot utiliza pentru a automatixa anumiote actiuni, numarul de newslettere trimise saptamanal (1/saptamana iti va lua cam de 5 ori mai putin timp decat 1/zi 🙂 dar si incasarile vor fi altele), raportare si evaluare rezultate pe baza spatamanala vs lunara, etc…).

    Sper sa te ajute.
    E.

  5. Nu va fi unul mare. Voi incepe cu 4 oameni fulltime si cativa colaboratori pe SEO si PPC.

    Multumesc pentru raspunsuri, ati fost de mare ajutor.

  6. Salut Adrian, Am doua site-uri http://www.distributiemobila.ro si http://www.ergos.ro . Eu sunt importator si am si o componenta de offline. Dar online-ul ocupa deja 70% din afacere.
    Site-urile sunt facute pe presta.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.