Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Cat costa un magazin online?

how much does a website costs?

Cat costa un magazin online?
Piata de e-commerce din Romania este deosebit de atragatoare pentru antreprenorii aflati la inceput de drum sau interesati de a-si deschide o afacere pe internet. Cu o crestere de peste 50% de la un an la altul, e-commerce-ul promite un start rapid in afaceri si un business deosebit de flexibil. Una dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primim in echipa ContentSpeed este legata de costul deschiderii unui magazin online. Raspunsul este mai complex decat spera cei care pun intrebarea. Acest cost depinde de mai multi factori, dar evident ca investitia in inceperea unei afaceri online poate fi estimata daca luam in calcul ceea ce presupune. 

Care sunt principalele tipuri de costuri pe care trebuie sa le iei in calcul la lansarea unui magazin online?
Depinde foarte mult de tipul de afacere online pe care o construiesti, dar este bine sa pornesti bugetarea magazinului online de la un plan de business bine pus la punct. Acest plan de afaceri te ajuta sa iti clarifici atat nevoile tale actuale, cat si despre nevoile afacerii tale in viitor. Totusi, vestea buna este ca, de obicei, deschiderea unui magazin online nu se va compara cu deschiderea unui nou magazin fizic din punct de vedere costuri.  

 Iata principalele tipuri de costuri care compun investitia ta e-commerce initiala:

 

  • Costurile de deschidere ale afacerii tale online din punct de vedere juridic si administrativ – acestea se aplica doar celor care nu au deja un business de retail traditional;
  • Domeniul website-ului;
  • Pachetul de hosting/gazduirea web;  
  • Certificatul SSL;  
  • Platforma e-commerce si eventualele costuri de dezvoltare si mentenanta ale acesteia;
  • Fee-uri si comisioane pe care le vei plati catre furnizorii tai principali de servicii – firme de curierat si logistica cu care vei lucra, procesatori de plati online, sisteme ERP sau software de facturare online, integrare cu marketplace-uri existente pe piata, comparatoare de preturi;
  • Elementele de design grafic – branding, logo, identitate vizuala, grafica;  
  • Eventuale costuri cu documentarea produselor din magazinul tau online – fotografii, descrieri de produse;
  • Costuri de promovare online ale magazinului tau online si setarile de marketing online pentru e-commerce de la contul de Google Tag Manager sau Google Analytics pana la setup-ul eventualelor conturi de Google AdWords si Facebook Ad Manager;
  • Costuri cu stocurile – daca vei lucra cu stocuri separate sau daca nu ai deja un magazin fizic si esti o afacere aflata la inceput.  

 Cat costa dezvoltarea platformei unui magazin online?
Daca vorbim doar despre platforma e-commerce pe care vom deschide magazinul nostru online, aici costul magazinului online depinde in primul rand de specificatiile magazinului respectiv, de integrarile si de functionalitatile pe care dorim ca magazinul online sa le aiba.  Primul pas pentru a stabili ce platforma e-commerce alegi ar fi sa stabilesti urmatoarea lista de nevoi de dezvoltare:

 

  • Care sunt principalele functionalitati pe care trebuie sa le aiba magazinul tau online si fara de care nu poti lansa? Spre exemplu, este bine sa te gandesti daca vei avea nevoie de la inceput de review-uri pentru produse, daca vei avea pachete de produse cu discount sau vei avea nevoie de email-uri de alerta abandon cos etc;

 

  • Care sunt principalii furnizori de servicii cu care vei lucra si cu care trebuie sa se integreze magazinul tau online? Este recomandat sa iei in calcul procesatorii de plati online, firmele de curierat, sistemele ERP sau de facturare online, eventuale marketplace-uri in care vei dori sa vinzi produsele magazinului tau online, comparatoare de preturi si eventualele tool-uri de marketing online cu care vei lucra;
  • Cate produse vei comercializa pe platforma ta e-commerce la lansare? Care este previziunea de produse si categorii pe care le vei avea peste 1-2 ani de la lansare? Este bine sa te asiguri ca lucrezi pe o platforma de magazin online scalabila;
  • Care este nivelul de business la care te astepti in primii 3 ani dupa lansarea afacerii tale e-commerce ? Ține cont de faptul ca magazinul tau online este un canal de vanzare. Platforma este mai putin importanta decat va fi sa investesti in marketing si in promovarea magazinului tau online pentru a vinde din ce in ce mai mult. Nu uita sa iei in calcul si investitia in stocuri si personalul de care vei avea nevoie la un anumit moment dat. Este deosebit de important sa te asiguri ca ai o platforma e-commerce functionala, cu un User Experience bun si pe care eventualul cumparator se descurca usor. Mai departe de asta, este foarte important ca solutia e-commerce pe care ai ales-o sa fie scalabila si sa poti adauga pe ea in timp functionalitatile de care ai nevoie. Nu pleca insa la drum cu toate functionalitatile la care visezi – este important sa lansezi repede si bine si este bine sa alegi un magazin online care sa aiba strictul necesar ca tu sa poti incepe sa vinzi imediat;
  • De ce automatizari de procese estimezi ca vei avea nevoie inca de la inceput? Spre exemplu, daca nu astepti din prima multe comenzi, atunci nu ai nevoie de la inceput de integrare cu sistemul de facturare. Dar odata ce numarul de comenzi in magazinul tau online trece de 30 pe zi, nu este realist sa te astepti ca vei putea continua sa faci facturile „de mana” si nu este eficient din punct de vedere business sa angajezi un om care sa faca doar asta. 

Pe piata exista in acest moment o gama variata de optiuni in ceea ce priveste platformele e-commerce de la platforme open-source pana la solutii customizabile sau enterprise. Este foarte important sa tii cont de lista de functionalitati reiesita anterior si sa alegi o platforma de magazin online scalabila care sa raspunda tuturor cerintelor tale importante.  

Daca esti la inceput de drum, a opta pentru o solutie SaaS (Software as a Service), adica o platfoma e-commerce de inchiriat, este solutia ideala pentru persoanele care nu sunt foarte tehnice sau care inca testeaza modelul lor de business. Concret, in acest model, contra unei sume lunare, inchiriezi o platforma de magazin online gazduita si avand deja sute de functionalitati din care sa alegi combinatia de care ai nevoie. Este o solutie fara investitie initiala foarte mare si are ca avantaj faptul ca nu ai nevoie de abilitati tehnice deosebite pentru a administra sau instala magazinul online. De asemenea, platformele SaaS pentru e-commerce sunt usor de folosit si au un User Experience de baza foarte bine pus la punct. De asemenea, vin de obicei integrate deja cu principalele tool-uri e-commerce si de marketing online pentru magazine online, dar si cu principalii furnizori de servicii (firme de curierat si logistica, procesatori de plati online). O platforma romaneasca de eCommerce are avantajul de a fi perfect adaptata pietei locale, atat din punct de vedere al integrarilor cu furnizorii terti cat si al legislatiei in vigoare.  

 Pentru varianta de startup in online, platforma de e-commerce SaaS de inchiriat ContentSpeed StartUp in varianta ei de baza este gratuita pentru primul an de activitate a unui magazin online, iar ulterior pretul acesteia este 17 lei pe luna. În functie de ce functionalitati vrei sa adaugi acestei platforme de baza (spre exemplu, module de automatizare facturi fiscale sau integrari cu alti furnizori de servicii etc) costurile lunare cresc. Marele avantaj al tau ca antreprenor e-commerce atunci cand optezi pentru o solutie SaaS sunt legate de profitabilitate si de lipsa „batailor de cap”: practic, cu cat investitia ta initiala in platforma de e-commerce si in costurile de setup ale magazinului online sunt mai mici, cu atat profiturile tale vor fi mai mari atunci cand vei incepe sa vinzi.  

De aceea este foarte important sa tii cont de nivelul tau real de business atunci cand alegi platforma e-commerce si unde vrei sa ajungi. Un alt aspect vital de care trebuie sa tii cont atunci cand alegi o platforma de e-commerce este suportul tehnic. Vei avea la cine sa apelezi ulterior pentru intrebari si indrumari? Vei beneficia de mentenanta, garantie si noi module? Cu alte cuvinte, alege bine furnizorul sau echipa cu care vei colabora.

Te-ar mai putea interesa si  https://ecompedia.ro/cum-sa-alegi-furnizorul-pentru-platforma-de-ecommerce.html sau https://ecompedia.ro/tag-uri/costuri-magazin-online.

Lasa un raspuns