Care sunt criteriile pentru a stabili pretul de vanzare al unei afaceri online?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

M-ar interesa sa stiu cu cat as putea sa vand afacere online de flori avand „x” cifra de afaceri anuala, „x” portofoliu de clienti, „x” trafic pe site etc.?

Deschis 0
Mituri & greseli uzuale Planul de afaceri So 10 ani 4 raspuns 4754 vizualizari 0

Răspunsuri ( 4 )

    0
    2014-05-31T14:36:18+03:00

    Salut So,

    Pe piata internationala se practica x8 – x10 profitul lunar (poti sa vezi cateva exemple si sa le analizeziaici – https://flippa.com/).
    Pe piata romaneasca, lucrurile stau un pic diferit. Exista posibilitatea ca cineva sa-ti plateasca multi bani pentru un site neprofitabil (asumand ca este interesat de reteaua de distributie si baza de clienti) sau sa vrea plateasca putini bani pentru un site cu profit lunar mare. Bazinul de cumparatori fiind mult mai mic decat la siteurile .com, preturile depind foarte mult de situatie precum si de cumparatorul interesat pe care il gasesti in momentul in care vrei sa vinzi, si este greu sa faci o regula universal valabila.

    Te sfatuiesc sa cauti marketuri de vanzare site-uri web, sa evaluezi ofertele din nisa ta (verifica varsta domeniului, traficul, rank in motoarele do cautare pe diverse cuvinte cheie, valoare media a comenzii, numar de comenzi pe cumparator, marja de profit, profit net … etc) si sa stabilesti un pret rezonabil cu ce este pe piata.

    Cateva asemenea marketuri de domenii si siteuri gata facute:
    http://www.selldomain.ro/
    http://www.bursadedomenii.ro/vanzare-domenii.html
    http://www.perfect-bid.ro/
    http://www.okazii.ro/cautare/site-uri+de+vanzare.html

    Sper sa te ajute.
    E.

    P.S. Ia in considerare in timpul analizei ca multe din ofertele de pe aceste siteuri sunt facute si marketate special pentru vanzare si ajusteaza pretul siteului tau si in functie de acest parametru.

    0
    2014-06-01T09:38:01+03:00

    Salut, E. ne spune bine (inca o data) cum poti evalua o afacere. Ca si colegul nostru eu evaluez o afacere pornind de la 3 parametrii:
    – profitul net anual (ce spune E. mai sus)
    – ebitda – vezi pe wikipedia
    – cifra de afaceri

    La cele 3 puncte de plecare se aplica un coeficient. In Romania coeficientii sunt putin altfel decat afara, as zice ca sunt putini mai mari, dar nu cu mult. Oricum inainte de 2008-2009 erau huge.. acum s-au dus foarte mult in jos.

    Ce as vrea sa iti mai spun, este ca daca ai o afacere pe pierdere, cu profit net negativ, o vei vinde greu de tot. Daca esti pe plus de macar 1 an de zile, atunci o vei vinde relativ usor. Acum pe piata nu sunt multi care cumpara, dar sunt 2-3 care vor sa investeasca.

    Un asemenea grup si-a manifestat interesul sa vina aici pe ECOMpedia, si in lunile urmatoare ii voi ajuta sa ajunga cu informatie la voi. Dar nu vor dori sa cumpere afaceri de la care ownerul pleaca.. le abandoneaza. Insa vor investi bani in cei care se afla la inceput si vor sa se dezvolte. Voi reveni cu informatie asap.

    Succes!

    0
    2014-10-18T12:29:47+03:00

    multumesc tuturor pentru raspunsurile voastre la obiect. O sa analizez toate aspectele si recomandarile propuse.

  1. Hallo All.
    Din perspectiva mea ( am postat o afacere la vanzare si am atras destule comentarii ciudate ) o afacerea online se poate estima in felul urmator :
    – dupa o analiza economico-financiara adika stadiul in care se afla afacerea in ultimi 1,2 ani si asta se face pe baza contului de profit si pierderi, se poate face o estimare a ratei de crestere, clienti, active,profitabilitate, rata stocurilor si alti parametrii.
    – perioada de amortizare a investitiei.
    – dupa cum spuneau colegii si mai sus dupa potentialul magazinului actual : numar clienti, rata conversie
    – eu mai consider ca se evalueaza dupa modul cum a fost structurata si organizata
    – se evalueaza dupa brand, puterea de crestere a brandului pe piata
    – dupa numarul de furnizorii cu care lucreaza sau a lucrat magazinul cat si contractele de colaborare
    – dupa liniile de creditare furnizori sau chiar banca
    – si nu in ultimul rand dupa conceptul in sine daca armonizeaza cu eventualul cumparator .

    Cresterea viitoare este data de eventualul cumparator daca are sau nu incredere in idee – acest factor nu se contorizeaza in cifre si chiar daca sunt cu plus sau cu minus tine mai mult de viziune …
    ” Ca si punct de final din perspectiva mea … o afacere poate iese pe minus contabil, insa are potential de crestere si faptul ca nu a fost administrata cum trebuie poate inseamna un pret mic ”

    Daca va este de folos, va ajut sa faceti o analiza detaliata a afacerii dvs .
    Toate cele mai bune .

Lasă un răspuns lui Sebastian Bala

Browse