Care sunt cei 5-6 angajati “cheie” intr-un magazin online mare dar bine “eficientizat”?

Intrebare

Buna ziua,

Dl Taloi, am citit raspunsul dvs. la intrebarea postata aici: https://ecompedia.ro/sa-renunt-la-magento-si-sa-migrez-pe-altceva.html . Spuneati acolo ca un magazin online bine pus la punct ar trebui sa poata funtiona cu doar 5-6 angajati chiar daca e un magazin online mare, cu mii si mii de produse sau milioane in incasari. Vroiam sa va intreb (atat pe dvs cat si pe restul lumii):

Din experienta dvs., care sunt pozitiile / responsabilitatile / rolurile acestor 5-6 angajati “cheie” intr-un magazin online bine pus la punct?

Ma gandesc ca unul ar fi programatorul, altul ar fi responsabil cu cresterea vanzarilor/marketing (business development), altul cu preluarea/expedierea comenzilor (operations).

Care ar fi ceilalti 2-3 angajati pe care i-am “scapat”? Sau spus altfel, care sunt cei 5-6 angajati indispensabili fara de care un magazin online mare nu poate functiona?

M-am gandit ca acest subiect merita o intrebare noua pe site

Va multumesc

Topic deschis 0
Organizare magazin online Radu 2 years 4 raspunsuri 36 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Sunt si eu interesat sa aflu raspunsul la aceasta intrebare, m-ar ajuta .

  2. Salut. Consider ca ati omis din ecuatie un om destul de important, achizitorul (asta din experienta).
    Un alt om lipsa posibil sa fie contabilul, in caz ca nu ai externalizata contabilitatea.
    Daca ne gandim si la al 6-lea …. administratorul firmei? 🙂

  3. E mult de povestit, insa voi incerca sa fiu cat se poate de scurt.

    Caz 1. Incepi sa vinzi online, si poti incepe chiar cu un om sau doi, adica poti tu sa faci cate ceva, singur sau cu partenerul tau (de viata, amicul etc). Nu inseamna ca faci inca ce trebuie, dar incepi de undeva. Apoi incepi sa cresti daca faci ceea ce trebuie.

    Caz 2. Esti pe piata de ceva vreme, nu mai esti la inceput si ai deja cativa angajati, numai tu stii cum ai ajuns aici, ti-ai facut sau nu planurile, ai o oarecare viziune, comertul tau, clientii tai iti confirma ideile. Sau, pornesti acum, dar ai o viziune putin mai mare decat o simpla companie mica mica, si ai obiective mai sus puse din prima, ai niste target-uri de atins, numeric, ai bugete de investit

    Caz 3. Esti deja pe piata de mult timp, desi ecommerce-ul nostru e tanar, esti printre cei care au pornit poate imediat dupa sau inainte de criza economica, ai deja angajati si comenzi, cumva faci bine ceea ce faci, nu poti creste cum ai vrea tu, insa esti pe o linie de plutire, chiar cresti incetisor.

    Cei “5-6 angajati” sunt diferiti in cele 3 cazuri prezentate mai sus, si evolutia unui magazin depinde de gradul in care managerul unui magazin online stie sa conduca resursele umane intr-o zona de eficienta, fiind in continuare amic si un bun leader de echipa.

    Mai mult, vor fi cazuri in evolutia unui magazin online care trece prin momente de crestere, in prima lui viata la 2-3 ani cand sunt schimbarile de crestere, iar in a doua lui viata, la sub 1 an, sau maxim 1 an, cand isi poate permite cresterile, si logic, etapele acestea sunt diferite in cele 2 parti ale vietii unei afaceri online. Am descris foarte pe scurt in ghid cele 2 mari etape sub forma unei imagini. E mai mult de povestit insa nu permite timpul.

    La un moment dat in viata ta ca si businss (online, offline) cand cresti, dupa ce poate ai angajat suficient de multi oameni, vezi ca ai multe costuri operationale, si incepi sa studiezi unde sunt ele, ce ai putea face sa le optimizezi, si ajungi cumva la formula cu cei “5-6 angajati cheie”, abia acolo iti vei pune problema de eficientizare, de investitie in proceduri, de investitie in optimizarea fluxurilor, si poate uneori vei reduce din personal daca faci investiile corecte in partea de tehnologie. Nu e insa musai.

    In acel context, cand externalizez si partea de logistica catre o companie de (e-)fulfillment, cand externalizezi parte din marketing dar nu cel de produs ci numai executia, cand externalizezi tot ce poti, cand ai un flux bine facut si ai un produs ce permite aceasta prelucrare semi-automata, cum ar fi sa vinzi produse intr-un marketplace, sa zicem Amazon, atunci poti sa ramai cu 2-3 functii majore ale magazinului tau online: Viziune-Branding-Strategie, Marketing de Produs, Coordonare pe Logistica-Terti.

    Acum, stiu ca am fost poate prea succint, insa, cei 5-6 angajati nu sunt dupa cum se vede intotdeauna asa, este nu o metafora, este o organizare pe departamente acolo unde e cazul, marimea e diferita fctie de etapa prin care treci, si da poti ajunge sa ai o cifra mare de afaceri si sa ai un numar mic de oameni direct angajati la tine. Insa, nu va fi direct in acest fel, uneori poti sa pui pe hartie, poti sa pleci cu idei inovatoare la drum, deseori ce pui ca si planificare se mai rasuceste putin, insa, cu grija poti ajunge la eficienta in putini oameni.

    Care sunt cei mai importanti? Daca ne uitam la cele 3 componente ale ecuatiei comertului online, avem traficul, avem rata de conversie si avem comanda medie. Am nevoie sa pot creste folosind toti acesti 3 parametri si am nevoie de cunostinte solide in fiecare sector, departament care se ocupa de cei 3 termeni, deci am nevoie de marketing online, am nevoie de usability & persuasiune, am nevoie de marketing de produs. Insa, poti sa externalizezi cate ceva, poti sa folosesti si logistica externa. Ce nu am reusit eu vreodata sa externalizez la clientii mei a fost partea de Branding-Viziune si partea de Marketing-de-Produs. Si acestia sunt cei mai importanti oameni din echipa ta, dupa parerea mea.

    Mersi.

  4. Eu m-as concentra pe a-l face functional mai intai, este posibil si cu un om, apoi sa ma gandesc la “extindere”

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.