raspunsuri ( 1 )

  1. O intrebare extrem de dificila. Fara mai multe detalii pot scrie romane in spatiul destinat acestui raspuns. Insa…

    Raspunsul scurt este: atat cat trebuie. Si am mai vorbit despre asta la intrebarea despre bugetul alocat dezvoltarii unui magazin online. Este practic acelasi lucru. Ai obiective de marketing importante, sa zicem ca vrei sa-l detronezi pe liderul de piata in 2-3 ani de zile atunci ai investitii mari in marketing. Daca iti propui sa traiesti binisor tu cu sotia, atunci costurile de marketing sunt altele, cu totul altele.

    Sa dam insa cateva exemple de bugete. Daca vrei sa faci un concurs cu bloggerii, depinde de tipul acestora (A-list, B-list etc) te poate costa de la 50 de euro per post la 100 sau 500 de euro per post. Daca vrei sa ai 5-6 bloggeri cu trafic trebuie sa te pregatesti cu 1500-3000 de euro.

    Daca vrei sa ai niste reclame pe AdWords, si ai un cost de 50 de bani per click, ceea ce poate fi un cost mediu in multe sectoare ale comertului online, si vrei sa ai macar 1 vanzare pe zi din Adwords, trebuie sa cheltuiesti intre 50 si 150 de lei pe zi. In 30 de zile inseamna un buget minim de 1500 – 4500 de lei.

    Daca vrei sa cochetezi cu social media, facebook + twiiter, si vrei sa angajezi pe cineva sa-ti tina contul poate ar trebui sa te gandesti la 800 – 1500 de lei pe luna, in regim partime.

    Daca vrei sa iti pui produsele pe un comparator de preturi atunci pune deoparte aproximativ 1000 de lei per comaparator. Ajungi destul de usor si aici la 3000 de lei.

    Daca acum facem o suma a unui buget lunar care sa cuprinda macar resursele de mai sus ajungem la o valoare de 3500 de euro. Sigur ca poti sa faci reduceri, poti sa alegi doar acele canale care se dovedesc profitabile. Insa la inceput tot trebuie sa faci niste teste si sa masori care din respectivele canale de marketing sunt profitabile pentru tine. Si nu am pus la socoteala bugetul alocat SEO care e important.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.