Canonical – sistem filtrare la un magazin online

Raporteaza
Intrebare

Explica-ne de ce doresti sa raportezi aceasta intrebare.

Raporteaza
Anuleaza

Am creat un sistem de filtrare pentru un magazin online care sa genereze seo url. De exemplu: domeniu.ro/categorie/subcategorie/filtru/marimea-s/culoare-gri.

In acest caz, pagina de filtru trebuie sa contina rel=”canonical” catre pagina de categorie ?

Topic deschis 0
SEO Marius.Alin 3 ani 7 raspunsuri 605 vizualizari Entry 0

Raspunsuri ( 7 )

  1. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Conform url-ul exemplu eu as zice catre subcategorie.

  2. sorin frumuseanu

    Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    /categorie/subcategorie/filtru/marimea-s/culoare-gri nu are nevoie de canonical.
    Motivul e simplu: in ultima categorie ai doar produsele de culoare gri de marimea s din “subcategorie”.
    Totul e sa-i poti declara (automat sau manual) exact acel titlu.
    Duplicat nu e, pentru ca un teoretic meta title pentru /categorie/subcategorie/filtru/marimea-s ar arata gen “Marimea s la produsele din subcategorie”. “Gri” nu apare in meta pentru ca nu-si are sensul, in acele filtru fiind doar marimile s, de toate culorile.

  3. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    In primul rand este o practica proasta folosirea tipului de url specificat de tine.

    Recomand adresa Url :
    domeniu.ro/categorie/
    domeniu.ro/subcategorie/

    Incorect: domeniu.ro/categorie/subcategorie/

    La parametrii ( dupa care filtrezi) recomand:

    domeniu.ro/categorie&marime=s&culoare=gri

    sau domeniu.ro/subcategorie&marime=s&culoare=gri

    In al 2-lea rand folosirea rel=”canonical” trebuie folosita cu atentie, din analiza noastra mai mult de jumatate dintre magazine o folosesc incorect, practic ignora sfaturile Google privind duplicate content(dupa cum se stie la noi toti sunt specialisti …la teorie, in realitate practica ne omoara).

    Referitor la intrebarea ta, daca ai continut duplicat ( elemente meta, descrieri, produse) si url-ul este http://www.domeniu.ro/categorie/%5Borice%5D atunci rel canonical recomand sa fie catre pagina http://www.domeniu.ro/categorie/

    Daca url este http://www.domeniu.ro/subcategorie/%5Borice%5D atunci rel canonical recomand sa fie catre pagina http://www.domeniu.ro/subcategorie/

    Si mai trebuie sa folosesti rel prev/next daca ai paginatii.

    Hope that helps 😉

  4. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Din tot ce ati scris mai sus, am tras concluzia ca cel mai bine ar fi sa pun rel=”canonical” catre pagina de categorie sau subcategorie (in functie de caz).

    Totusi si ce spune Sorin Frumuseanu nu este gresit, practic pot fi considerate pagini total diferite daca acestea au title-uri diferite. Corect ?

    Iulian Ghisoiu, de ce este incorect sa folosim domeniu.ro/categorie/subcategorie si este corecta varianta cu domeniu.ro/categorie, respectiv domeniu.ro/subcategorie ?

    Va multumesc pentru raspunsuri!

  5. sorin frumuseanu

    Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Nu e vorba de ce spun ci de logica 🙂 Filtrul pe culoare va avea produse total diferite, se poate regla si valoarea meta title, motiv pentru care nu vad de ce sa-i pui canonical.
    In functie de platforma (ca nu degeaba zic ca platforma e bine sa fie aleasa de comun acord cu firma de seo), unele platforme au asta implicit, altele necesita firme de programare.
    Cu
    “de ce este incorect sa folosim domeniu.ro/categorie/subcategorie si este corecta varianta cu domeniu.ro/categorie, respectiv domeniu.ro/subcategorie”
    Nu e incorect. La fel de bine poti avea subcategoriile (inclusiv filtre sau branduri) de forma
    domeniu.ro/categorie-subcategorie
    sau
    domeniu.ro/brand-subcategorie
    avantajul fiind ca au cuvantul cheie inclus in url (inca mai conteaza pentru google – poti testa cautand “despre noi” + vezi ce format are url al rezultatelor din top 20) si dezavantajul unui link prea lung.

  6. Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Pentru ca intervine fenomenul SEO numit canibalizare url.

  7. sorin frumuseanu

    Te rugam sa explicit de ce consideri ca acest anunt trebuie raportat.

    Raporteaza
    Anuleaza

    Pana la canibalizare e cale lunga.
    Pe concret, un link la pagina de produs, inca de cand era platforma pe wp http://edotec.ro/aparate-accesorii-si-interfete-multimedia-cu-touchescreen-dvd-gps-si-navigatie-pentru-ford-focus

Raspunde la aceasta intrebare