Canonical – sistem filtrare la un magazin online

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Am creat un sistem de filtrare pentru un magazin online care sa genereze seo url. De exemplu: domeniu.ro/categorie/subcategorie/filtru/marimea-s/culoare-gri.

In acest caz, pagina de filtru trebuie sa contina rel=”canonical” catre pagina de categorie ?

Deschis 0
SEO Marius.Alin 9 ani 7 raspuns 2289 vizualizari 0

Răspunsuri ( 7 )

    0
    2015-12-24T07:40:24+02:00

    Conform url-ul exemplu eu as zice catre subcategorie.

  1. /categorie/subcategorie/filtru/marimea-s/culoare-gri nu are nevoie de canonical.
    Motivul e simplu: in ultima categorie ai doar produsele de culoare gri de marimea s din „subcategorie”.
    Totul e sa-i poti declara (automat sau manual) exact acel titlu.
    Duplicat nu e, pentru ca un teoretic meta title pentru /categorie/subcategorie/filtru/marimea-s ar arata gen „Marimea s la produsele din subcategorie”. „Gri” nu apare in meta pentru ca nu-si are sensul, in acele filtru fiind doar marimile s, de toate culorile.

  2. In primul rand este o practica proasta folosirea tipului de url specificat de tine.

    Recomand adresa Url :
    domeniu.ro/categorie/
    domeniu.ro/subcategorie/

    Incorect: domeniu.ro/categorie/subcategorie/

    La parametrii ( dupa care filtrezi) recomand:

    domeniu.ro/categorie&marime=s&culoare=gri

    sau domeniu.ro/subcategorie&marime=s&culoare=gri

    In al 2-lea rand folosirea rel=”canonical” trebuie folosita cu atentie, din analiza noastra mai mult de jumatate dintre magazine o folosesc incorect, practic ignora sfaturile Google privind duplicate content(dupa cum se stie la noi toti sunt specialisti …la teorie, in realitate practica ne omoara).

    Referitor la intrebarea ta, daca ai continut duplicat ( elemente meta, descrieri, produse) si url-ul este http://www.domeniu.ro/categorie/%5Borice%5D atunci rel canonical recomand sa fie catre pagina http://www.domeniu.ro/categorie/

    Daca url este http://www.domeniu.ro/subcategorie/%5Borice%5D atunci rel canonical recomand sa fie catre pagina http://www.domeniu.ro/subcategorie/

    Si mai trebuie sa folosesti rel prev/next daca ai paginatii.

    Hope that helps 😉

  3. Din tot ce ati scris mai sus, am tras concluzia ca cel mai bine ar fi sa pun rel=”canonical” catre pagina de categorie sau subcategorie (in functie de caz).

    Totusi si ce spune Sorin Frumuseanu nu este gresit, practic pot fi considerate pagini total diferite daca acestea au title-uri diferite. Corect ?

    Iulian Ghisoiu, de ce este incorect sa folosim domeniu.ro/categorie/subcategorie si este corecta varianta cu domeniu.ro/categorie, respectiv domeniu.ro/subcategorie ?

    Va multumesc pentru raspunsuri!

  4. Nu e vorba de ce spun ci de logica 🙂 Filtrul pe culoare va avea produse total diferite, se poate regla si valoarea meta title, motiv pentru care nu vad de ce sa-i pui canonical.
    In functie de platforma (ca nu degeaba zic ca platforma e bine sa fie aleasa de comun acord cu firma de seo), unele platforme au asta implicit, altele necesita firme de programare.
    Cu
    „de ce este incorect sa folosim domeniu.ro/categorie/subcategorie si este corecta varianta cu domeniu.ro/categorie, respectiv domeniu.ro/subcategorie”
    Nu e incorect. La fel de bine poti avea subcategoriile (inclusiv filtre sau branduri) de forma
    domeniu.ro/categorie-subcategorie
    sau
    domeniu.ro/brand-subcategorie
    avantajul fiind ca au cuvantul cheie inclus in url (inca mai conteaza pentru google – poti testa cautand „despre noi” + vezi ce format are url al rezultatelor din top 20) si dezavantajul unui link prea lung.

  5. Pentru ca intervine fenomenul SEO numit canibalizare url.

  6. Pana la canibalizare e cale lunga.
    Pe concret, un link la pagina de produs, inca de cand era platforma pe wp http://edotec.ro/aparate-accesorii-si-interfete-multimedia-cu-touchescreen-dvd-gps-si-navigatie-pentru-ford-focus

Lasă un răspuns

Browse