Raspunsuri ( 2 )

  1. Raspunsul cel mai simplu este atunci cand va permiteti. Si am sa definesc ce anume inseamna acest lucru. Orice schimbare pe site, pe magazin costa. Daca vrem de exemplu sa facem un test A/B folosim un software sau un serviciu SaaS si acesta costa.Daca se ocupa programatorul nostru de el tot ne costa, orele de programare. Daca trebuie sa schimbam putin site-ul ne costa salariul pe 20-30 de minute cat ii ia colegului de la suport tehnic sa faca respectivele schimbari. Apoi vin costurile cu analiza rezultatelor acelui test. Nimic nu este gratis desi uneori pare.

    In momentul in care costul generat de un test A/B este egal sau mai mic cu marginea provenita din cresterea conversiei generata de acel test inseamna ca merita sa faceti acel test. Altfel nu.

    Cu alte cuvinte daca faceti un test A/B si cresteti numarul de comenzi de la 1 la 2 si comanda medie este de 100 de lei iar adaosul este de 10% s-ar putea sa nu va permiteti sa platiti cei X dolari pe luna cat cost un serviciu de acest tip.

  2. Eu as zice in primul rand atunci cand ai destul trafic si conversie ca sa validezi testul dorit intr-un interval de timp decent.

    Pentru a avea parte de rezultate statistice corecte in urma unui A/B Test – adica intr-adevar sa stii ca versiunea A converteste mai bine cu X% decat versiunea B – ai nevoie de un minim decent de 200 de conversii.

    Asta pentru cel mai simplu A/B test. In plus, cu cat veti dori sa testati mai multe versiuni numarul de conversii necesare validarii testului creste din nou.

    Si atunci se pune problema: cat timp trebuie s-asteptati pana aveti cele n-sute de conversii necesare pentru validarea testului? Daca ar fi nevoie de sase luni: sunteti dispusi sa asteptati atat?

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.