Account checkout, Guest checkout sau ambele?

Intrebare

Cum ar trebui abordata situatia dintre account checkout si guest checkout?

Spre exemplu in criteriile GPEC pentru ecommerce se specifica utilizarea guest checkout insa la ultima editie a GPEC Summit, in momentul in care au vorbit juratii, unul dintre ei a specificat ca formularele de comanda fara cont, sunt de evitat, din cauza ca nu isi pot urmari clientii comanda, marketing si altele.

Voi ce recomandati si de ce? Ce spun bunele practici?

Topic deschis 0
A/B Testing, MVT Marian Chetrone 7 luni 6 raspunsuri 83 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Solutia este combinata: Guest checkout la care oferi la final optiunea crearii unui cont cu datele deja completate. Unele platforme au integrata o asemenea optiune (de ex. la Magento 2) dar ar trebui sa poata fi adaugata prin module de extensie si la alte platforme open-source, sau prin programare la platformele care nu sunt open-source.

  2. Sunt cel putin 2 aspecte de luat in considerare aici:
    1) nevoia comerciantului de a face marketing, deci a avea date despre client, cont, si mai mult de atat, de a incuraja folosirea acestor conturi, pe viitor este de dorit acest lucru
    2) nevoie userului de a nu fi stresat de inca o parola, de inca un cont, de a avea un proces de checkout foarte facil si fara erori

    Este de incurajat in continuare folosirea unui guest checkout pentru ca printre altele reduce din anxietatea clientului. Pe de alta parte, in viitorul nu foarte indepartat, daca vrei sa fii si conform GDPR sau sa reduci din amprenta digitala a userilor pe site, vei dori sa incurajezi comunicarea dintre clienti si tine ca si comerciant prin foloirea conturilor. Deci nu doar sa faci cont clientului, ci mai mult de atat, sa il incurajezi sa il foloseasca.

    Desi par ca se bat cap in cap aceste cerinte nimic nu este imposibil. Una dintre solutii, poate cea mai eleganta, rar intalnita de mine in Romania, este cea propusa de Adrian Ilovan mai sus, anume un guest checkout care la final, pe thank you page il roaga sa isi faca cont, explicand si beneficiile acestuia. Am vazut-o aici cred doar la un magazin online, sper sa fie fara sa gresesc pe FashionUP.ro

    Alte solutii vazute de mine si implementate pe diverse magazine online mai sunt cele de natura psihologica, cum face actualmente Asos.com. Este despre a schimba intrebarea pe unul din pasii procesului de checkout. SI da, eu sunt fan checkput in mai multi pasi, nu intr-unul singur, nu explic asta acum aici.

    Intr-un pas, cel imediat dupa cosul de cumparaturi, este bine sa il intrebi pe user: Esti deja clientul nostru? Sau esti client nou?

    E o alta abordare din punct de vedere al textului, pana acum nu implica nimic tehnic. Aici pe acest ecran el alege una din cele 2 cai, si eventual isi lasa adresa de email, pe care o folosim in ecranul urmator.

    Pentru cel care nu e client inca, caci intrebarea ta despre el vorbeste, pentru ecranul care urmeaza il rogi sa iti dea datele de facturare si/sau livrare, depinde de cate ecrane vrei sa ai, de modul tau de implementare a pasilor din checkout. Discutia se poate lungi, am sa fac un curs despre asta la un moment dat.

    Ideea e ca pe un ecran, cat mai aproape de finalizare, spre plata efectiva, sa imi pui 2 campuri, parola si conformarea parolei. Desi nu il rogi sa isi faca cont, ii faci, dar nu ii spui asta in texte. Ca urmare a faptului ca isi pune parola de 2 ori, i se va face un cont. Ideal, se poate si aici cu bifa, cu permisiunea lui, la bifa sa i se ceara cele 2 campuri, “vrei sa iti faci cont?” bifa = da, si sa i se deschida un div ascuns cu cele 2 campuri.

    Pe de alta parte, din bunele practici internationale, nu se mai roaga userul si se pun cele 2 campuri, langa informatiile de plata, card, plata prin op etc, si astfel se face cont implicit insa fara a se insista pe acest aspect.

    Ideal, cea mai frumoasa solutie ramane pe pagina de Thank You, loc in care procentul celor ce vor dori sa isi faca cont creste considerabil, mai ales daca le explici si ceea ce vor obtine daca isi fac cont.

    Sper sa fi raspuns intrebarii tale, daca mai sunt neclaritati te rog sa pui un comentariu aici. Mersi.

  3. Si recomandarea mea este ca cele de mai sus:
    – posibilitate de comanda as guest, iar la final invitatie de a crea cont, pentru a beneficia de niste avantaje.
    Cu siguranta nu l-as obliga sa isi creeze cont inainte de a comanda.
    Si neaparat de avut in vedere sa nu ii creez cont automat fara sa ii spun macar undeva ca se va intampla asta: exemplu pe care il intalnesc la multe magazine – dau comanda, si prima data imi vine thank you message pentru creare cont, desi eu am comandat as guest.

    Tinand cont ca va veni gdpr, mai poti avea in vedere ca cei care nu au cont, sa se aboneze cu adresa de e-mail pur si simplu la anumite tipuri de comunicari prin e-mail.
    Desigur, ii poti usura utilizatorului procesul de creare cont prin Social Login (cu Facebook, cu Google Account etc.)

  4. Salut,
    Foarte interesant raspunsul tau, multumesc de lamuriri.
    Sincer in ceea ce priveste partea de guest check-out la pozitionarea in pagina de thank you a campurilor de finalizare creare cont cu introducerea adresei de email si a parolei + descrierea beneficiilor unui cont.
    Am mai observat, la site-urile din afara, ca se utilizeaza acelasi campuri + descrierea beneficiilor unui cont si in email-ul trimis cu detaliile comenzii.

  5. Salut,
    Foarte interesant si explicit raspunsul tau, multumesc de lamuriri.
    Sincer, in ceea ce priveste partea de guest check-out la pozitionarea in pagina de thank you a campurilor de finalizare creare cont cu introducerea adresei de email si a parolei + descrierea beneficiilor unui cont, m-am gandit si eu.
    Am mai observat, la site-urile din afara, ca se utilizeaza acelasi campuri + descrierea beneficiilor unui cont si in email-ul trimis cu detaliile comenzii.

  6. Cum se spune si mai sus, solutia ideala este o combinatie a celor de mai sus.
    Scopul este ca omul sa treaca repede prin procesul de comanda, partea de autentificare sa nu fie un stres in plus.

    Astfel avem urmatoarele principii pe care le putem aplica:
    1. Clientul ajunge in cos / checkout -> completeaza datele de comanda – default este pe guest checkout
    2. La finalul formularului de comanda il intrebi (checkbox) daca vrea sa ii si faci un cont (mentionezi valoarea unui cont)
    3. Oricand, el poate accesa optiunea de autentificare / creare cont (daca vrea) (in zona de autentificare / creare cont mentionezi valoarea unui cont)
    4. Social Sign in este disponibil peste tot, scos in evidenta in prima parte a formularului de checkout
    5. Long lived sessions: asta inseamna ca daca s-a autentificat, durata sesiunii lui este foarte mare
    6. Adapt for device: daca comanda vine de pe mobile (sau interactiunea, in general, se intampla pe mobile) poti schimba focusul de pe email pe numarul de telefon: autentificare / creare cont cu numarul de telefon
    7. A comandat, primeste mailul de comanda -> in mail incluzi iar valoarea unui cont si ii dai posibilitatea ca, cu un singur click, sa isi activeze un cont
    8. Daca nu are cont, ii dai posibilitatea sa isi verifice statusul comenzii pe site (folosesti 2-3 elemente de identificare pe care le poate regasi in emailul cu comanda; indicatia catre aceasta resursa o incluzi in mailul de comanda)
    9. Dupa comanda, cand ii dai mailul in care ceri un feedback, revii iar cu invitatia in a-si face un cont, incluzand valoarea unui cont
    10. Ai vazut ca am mentionat de cateva ori “mentionezi valoarea unui cont”. Asta se traduce prin un sumar al beneficiilor pe care le primeste daca isi face un cont (gen: puncte de loializare, my account, reduceri preferentiale, orice ai implementat in magazin pt cei care au cont)

    Legat de GDPR: marketing opt in trebuie sa fie explicit (adica nu mai merge cu checkbox bifat default sau cu mentionare in TOU).

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.