Campanii de publicitate prin concurs de articole pe bloguri – SEO

Intrebare

In calitate de proprietara de magazin online pun aceasta intrebare, ma intereseaza dpdv SEO daca sunt utile aceste campanii de publicitate prin concursuri de articole, campanii administrate transparent, la vedere, de un site care face legatura intre bloguri si companii. Ma gandesc ca Google le percepe ca si cumparatoare de linkuri si le penalizeaza. Primesc mereu oferta unui astfel de organizator de concursuri de articole , sunt tentata sa accept, dar pe urma imi pun intrebari. Ce parere aveti? Multumesc anticipat!

Topic deschis 0
Campanii in Social Media Simona 4 ani 9 raspunsuri 51 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 9 )

  1. Crezi oare ca era necesar sa “tipi”, sa atragi atentia atat de dur (stii doar ce faci, caci asta e intentia ta, sa pui degetul pe rana cam tare..) asupra acelui lucru in acel fel? Oare nu puteai sa spui fix acelasi lucru si cu alte cuvinte? Sau nu te caracterizeaza caracterul impaciutor.. as vrea sa ne cunoastem si f2f odata, sa te vad si la ochi.

    In rest, nu comentez despre continut, raspunsul e bun, desi nu cred ca raspunde in totalitate la intrebarea pusa de colega noastra.

  2. Draga d-le Ingrozit, m-am ingrozit eu cand am citit jumatate din raspunsul d- voastra. Aveti dreptate, pot sa angajez…am si angajat…dar tot am nelamuriri cand vad ca astfel de specialisti in promovare sunt angajati si de case mai mari decat a mea..sau pot foarte bine sa pun intrebari pe ECOMpedia, nu-i asa? ..si sa sper ca voi obtine raspunsuri binevoitoare. 🙂

  3. De preferat e sa ai cat de cat un control.
    Inteleg ce vrei sa faci: oferi premiul 1,2,3 (produse sau bani) pentru publicarea a x articole pe y bloguri.
    Intrebare 1: sigur vrei link de pe blogul A, B sau C?
    Intrebare 2: peste 6 luni – 1 an (sau poate chiar la o luna de la publicarea articolului) va ma exista acel link? Adica in contractul cu firma ce este prevazut?

  4. Da, acele linkuri vor exista, e prevazut in contract. Iar la final de campanie sunt afisate linkurile tuturor articolelor (desi eu am fost sfatuita in urma unei astfel de campanii sa cer ulterior stergerea acelor linkuri) . Eu nu pot controla ce bloguri vor participa in concurs, pot doar sa ma bazez pe faptul ca prin contract mi se garanteaza bloguri cu o anumita vechime si anumit nr de articole si bloguri nepenalizate. Faptul ca acest concurs e vizibil ma contrariaza pe mine (doar acest aspect ma intereseaza strict prin acesta interventie a mea), gestionarea campaniilor nu se face ascuns de ochiul Google, pe email, ci public. E sau nu e daunatoare pentru relatia mea cu Google o astfel de practica?

  5. Am testat asa ceva anul trecut si pot sa-ti spun ca a avut rezultat slab cu niste costuri maricele(aprox. 2000 lei).
    Avantajul este ca la cautarea in google a site-ului tau se vor afisa pe prima pagina si articolele scrise, ceea ce este un avantaj pentru un start-up.

  6. Pentru Ingrozit: nu stiu cine v-a suparat ! Sa nu-mi spuneti ca eu, ca ati ajuns gata suparat aici. Dar multumesc pentru sfaturile date in cele din urma.
    Pentru Tibi: Nu-s prea multe bloguri in domeniul meu 🙁

  7. Cat timp atat google cat si bing au modulul de disavow… e ok.
    Pentru asa ceva nu se penalizeaza un site, numarul de articole fiind relativ mic (50 maxim 100).
    Presupunand ca ai terminat restul de posibilitati (directoare firme, directoare web, directoare articole, comunicate de presa), pentru un pret corect consider ca e o metoda ok de promovare (inca nu am folosit).

  8. E clar ca fiecare intelege ce vrea el! 🙂 Nu-i bai, eu multumesc pentru ideea grozava cu crearea blogurilor.

  9. Răspund întâi la partea cu concursul pentru linkbuilding.

    Per ansamblu, tonul face muzica. Sunt concursuri și concursuri. Nu e o regulă generală – “fă concursuri” sau “nu face concursuri”. Sunt contexte, și situații punctuale, și nu reguli fixe.

    Câteva aspecte pro și contra concursurilor:
    – Dacă știi sigur că cei care au organizat concursurile nu postează la 2 mesaje, unul publicitar / advertorial / plătit, acesta e un criteriu pozitiv (merită să organizezi concursul). În principiu, motivul principal pentru care nu ai organiza un concurs ar fi că e o metodă de trafic plătit. Google nu știe însă, în mod direct, dacă ai plătit sau nu pentru articole. Dar dacă tu te asiguri că majoritatea participanților postează, în general, pe blogurile lor, lucruri relevante, și nu vând linkuri, în general, nu scriu advertoriale, în general, e genul de locuri în care ai vrea să fii.
    – Apoi, contează cum arată linkurile. La modul optim, linkurile sunt pe text ancoră diferit, uneori pe http://www.site.ro, alteori Link produs (text ancoră produs), alteori Produsul X, cu caracteristicile Y (ancoră detaliată), alteori Click aici (ancoră slabă). Uneori un link per articol, alteori 5 linkuri per articol, alteori niciun link, doar referințe text. Uneori la început de articol, alteori la sfârșit.
    – Contează și ce se întâmplă în jurul linkului. E bine ca articolul în care apare linkul să fie substanțial (suficient text), să fie atrăgător scris, fără greșeli majore de ortografie dar și de logică, să aibă și alte elemente media (foto, video, coduri embed prezentări sau slideshow), dacă tema cere asta.
    – Contează mult și ce e în jurul articolului – blogul pe care apare articolul e de încredere?
    – Legat de linkurile din rețelele sociale către articolele de pe blogurile participante – aș recomanda să fie prezente, dar să fie, cumva, și naturale. Oamenii chiar să își dorească să dea link, persoanele care ajung pe blog, în pagina articolului, chiar să dorească să îl citească.
    – Legat de perioada de publicare a articolului, ar fi bine ca articolele să nu fie publicate în aceeași zi, ci să fie cumva mai echilibrat împărțite. Dar nu insist pe criteriul ăsta, dacă e vorba de un site care înainte nu prea avea linkuri, face brusc o campanie, obține 50 de linkuri într-o lună, apoi iar nu mai obține, e ceva suspect acolo, nu mai contează că cele 50 de linkuri au fost obținute într-o zi sau într-o lună. Tot e suspect.
    – În fine, Google recomandă ca linkurile de la un astfel de concurs să fie nofollow. Nu recomand neapărat varianta asta, pierzi majoritatea valorii adusă de concurs. Dar o parte, da, pot fi nofollow. Pentru varietate.

    Cel mai prost sistem prin care poți organiza un concurs:
    – De pe siteuri care sunt pline de advertoriale / articole plătite. Apoi linkurile sunt toate pe text ancoră targetat, și textul din jurul lor e identic. Articolul e slab scris, de slabă calitate, fără interes, strict pentru concurs, plin de greșeli. Blogul pe care apare nu e unul cu reputație bună. Are social share-uri, dar majoritatea din conturi plătite. Oamenii care ajung pe pagina articolelor înscrise în concurs sunt dezamăgiți de ce găsesc acolo și ies imediat. Articolele apar multe, brusc, și linkurile sunt către un site care a organizat anterior doar concursuri pentru linkbuilding, fără alte metode. Linkurile sunt toate dofollow. Dacă faceți toate aceste lucruri, da, cred că e o problemă, mare chiar, cu concursul. 🙂

    Sistemul de penalizare la Google lucrează ca la punctele de amenzi. E bine să fii sub un anumit punctaj, de la care începe să fie bătător la ochi. Ideea de bază cu cele de mai sus e că Google are un sistem prin care încearcă să stabilească un tipar. Cred că poți organiza un singur concurs pentru un site, și chiar dacă nu îndeplinești criteriile, să “scapi” fără penalizare. Dacă faci însă de 4 ori pe an concursuri de acest tip, la un moment dat, asta s-ar putea să trezească un semnal.

    Răspund acum la al doilea aspect – merită să faci o rețea de bloguri pentru linkbuilding?

    Întâi, o nuanțare – dacă am fi în 2000-2004, aș zice “da, cu siguranță”, go for it. E o idee bună. Între timp, Google-ul nu mai e cel pe care îl știam. https://www.youtube.com/watch?v=kxrq5TaU6vc

    Suntem însă în 2015 și răspunsul meu e diferit.

    Teoria zice așa – faci 10 bloguri, obții linkuri și trafic către ele, trimiți apoi linkuri de pe cele zece către tine.

    Un aspect problematic aici e valoarea transmisă de pe cele 10 site-uri. Ai impresia, inițial, că va fi ceva valoare transmisă de către un singur site, și, mai mult, dacă obții linkuri de la 10 site-uri, deja vorbim de un volum substanțial.

    Din păcate, lucrurile nu stau așa, valoarea transmisă de la un site către altul este relativ mică. Contează, are importanță, dar nu atât de mult. De zece ori mai mult e ceva mai bine, desigur, dar nu suficient pentru efortul de a întreține 10 site-uri.

    Punctul al doilea e mult mai important. Să faci 10 site-uri pe o anumită temă pornește de la o anumită premisă. Că dacă scrii bine, de calitate, relevant, on topic, totul e superb dpdv al calității articolului, vei avea succes.

    Să vă zic o poveste – aveam olivian.ro de ceva timp, cu oarecare succes la linkuri și trafic. M-am gândit să fac un blog mai bun, mai nișat, mai specializat, cu mai mult efort – http://olivianbreda.com/. Nu am avut același succes. Am nișat blogul și mai mult și am mai făcut un site, și mai nișat, și și mai de calitate conținut – http://audithink.com/. Abia apare în căutări.

    Vedeți clipul de mai jos, explică de ce ideea că faci un conținut de calite => succes e greșită: http://moz.com/blog/the-greatest-misconception-in-content-marketing-whiteboard-friday

    Soluția la content marketing (că asta înseamnă să faci 10 bloguri) este următoarea: fă conținut, și apoi caută influenceri către care să promovezi conținutul. E detaliată aici:
    http://moz.com/blog/how-to-build-a-content-marketing-strategy
    http://moz.com/blog/how-to-build-and-operate-a-content-marketing-machine
    http://moz.com/blog/seos-dilemma-link-building-vs-content-marketing-whiteboard-friday

    E greșit conceptul că pentru a întreține 10 bloguri ai nevoie de o platformă (WordPress/Blogger) și de ceva conținut postat pe ele, și cam aia e. Nu, e nevoie de mult mai mult de atât.

    Răspunsul la întrebarea – de ce să nu faci 10 bloguri de semi-succes pentru a susține site-ul tău, ci, în schimb, să pui tot efortul tău către un singur site e următorul:

    Nu se transmite mare valoare prin linkuri de la cele 10 bloguri către site-ul tău, oricât de bine ai poziționa acele linkuri.
    Efortul de a întreține 10 bloguri este extrem de mare, nu se rezumă doar la conținut, și e prost direcționat – se obțin economii de scală (oamenii aud de tine, sunt mai deschiși la brandul tău) dacă promovezi un singur site, în loc de 10.

    Cum să obții linkuri:
    http://olivian.ro/cum-sa-obtii-linkuri-cateva-sfaturi/
    http://moz.com/blog/12-scalable-link-building-tactics
    http://moz.com/blog/link-building-survey-2014-results

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.