Cam cat vinde un magazin online cu 25 000 de produse?

Intrebare

Salut, tuturor!

Vreau sa fac un magazin online de carti. Va avea in jur de 25 000 de produse (aceste produse sunt ,de fapt, carti).

Am stabilit deja colaborari cu niste edituri importante. Platforma de lucru va fi opencart.

Intrebarea mea este: din experienta voastra, cam cate vanzari zilnice (sau saptamanale) va realiza acest magazin online?

Cineva mi-a indicat sa adresez intrebarea si altfel: cam cati din 1 000 de vizitatori vor deveni clienti?

Imi poate oferi cineva un raspuns?

Topic deschis 0
Planul de afaceri Catalin Marin 5 ani 8 raspunsuri 391 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 8 )

  1. 2 sau 5 daca ai noroc.

  2. “2 sau 5” ar fi excelent!!!!!!!!!

  3. Păi depinde de eforturile de marketing pe care le depui și de eficiența acestora.

    Hai să îți dau un exemplu: Te duci la un băiat care îți vinde 1.000.000 de vizitatori unici. Câți dintre ei convertesc? Dacă găsești 1-2 ești bun.

    Cumperi reclamă adwords pe o căutare foarte apropiată de achiziția efectivă. Să zicem “Comandă online 50 de umbre descătușate”. Dintr-un milion de vizitatori de genul, pot converti 200-400.

    Faci o campanie de branding în online (sau chiar offline). Vizitele cresc. Vizitatorii sunt departe de cumpărare. Luna asta dintr-un milion cumpără 100. Peste 3 luni, din același milion cumpără 30. Din ăștia 130 ai fidelizat jumătate. Deci 65 mai fac o comandă în următorul an.

    Întrebarea ta e mult prea generală. Depinde la ce te raportezi. Calitatea traficulului (cât e de dispus să convertească acum sau mai târziu), lifetime value-ul clientului, campaniile tale de promovare, customer service-ul sunt toate lucruri care pot să-ți afecteze cifra pe care dorești s-o atingi.

  4. Exista niste statistici pentru piata de carte online:
    – o rata de conversie in jur de 1%
    – o comanda medie de aproximativ 60-80 de lei
    – un adaos mediu intre 15 si 25%

    Cu aceste cifre poti sa faci o estimare destul de buna a cifrei de afaceri pe primul an, sau pe al doilea an.

    Un sigur exemplu iti dau. Daca vrei sa ai profit 0 si ai sa zicem 1000 de euro cheltuieli lunare, iti trebuie 1000 de euro margine, adaos. Adica, la 10% (de dragul unei matematici mai usoare), iti trebuie 10.000 de euro vanzari.

    Tot de dragul matematicii, vom considera comanda medie 15 euro, si suma de adus in firma de 15.000 de euro (lunar). Adica ai nevoie de 1000 de comenzi pe luna, sau 33 de comenzi pe zi.

    La o rata de conversie de 1% iti trebuie 3333 de vizite pe zi ca sa ai 33 de comenzi. Daca aproximam vizita cu click-ul, desi stim ca nu este corect sa facem acest lucru, insa doar pentru a duce la capat rationamentul, avem 3000 de click-uri, aproximativ pe zi, in domeniul cartii online.

    Nu stiu cat costa acum un click mediu in adwords pe carte, insa sa presupunem ca te costa 50 de bani. Dai 50 de bani sa aduci pe site 1 om, 1 click. 3000 de click-uri pe zi = 1500 de lei pe zi.

    Acesta e bugetul zilnic de promovare pe adwords (sigur cu multe aproximari facute doar pentru a demonstra care e ecuatia e-commerce-ului) pentru a aduce in firma o margine manageriala de 10%, si in valoare absoluta de 1000-1500 de euro.

    Insa dupa cum iarasi se vede clar, 1500×30 = 45000 de lei, ceea ce inseamna aproximatic 10.000 de euro pe luna. So, ca sa iti iasa pe zero, sa nu ai profit la prima mana, dar sa-ti scoti banii din LTV (cum spunea colegul mai sus – life time value) – la a 2-a, a 3-a comanda.. trebuie sa mai faci ceva:
    – sa micsorezi costul per click de 10 ori, la 5 bani
    – sa cresti adaosul de la 10% cat am presupus eu, la 30-40% (fa tu iar calculele, mie la 25% mi-a iesit tot pe minus, dar eram mai aproape de target)
    – sa cresti comanda medie, de la 15 euro, la 150 de euro..

    Sau, cu alte cuvinte succesul tau depinde de ecuatia asta:
    Profitul Brut =
    TRAFIC x
    RATA DE CONVERSIE x
    COMANDA MEDIE x
    ADAOSUL MEDIU

    Ai 4 locuri unde trebuie sa lucrezi:

    1. trafic, platesti sau nu, trebuie sa ai trafic si targetat daca se poate, adica cu bounce mic
    2. rata de conversie, si aici vb de investitia in site, in usability, cat de usor este de facut o comanda
    3. comanda medie, si aici intra marketingul tau in actiune, vb de promotii, cross-sell, up-sell si alte cele
    4. adaosul mediu, si aici depinzi de negocierile cu furnizorii

    Succes!

  5. @ Liviu Taloi

    Cine n-are batrani…..sa-si cumpere!

    Era raspunsul pe care il asteptam……

    O sa tin legatura cu dvs , o sa am mai multe magazine online in perioada urmatoare. Pentru fiecare din ele vreau sa fac cate ceva…..

  6. Acum eu sper ca nu m-ati facut batran.. poate doar cu experienta, insa eu sunt la fel de tanar ca acum 20 de ani. Poate ne vedem la scoala de vara sa vedeti cat de sprinten sunt la jocurile de teambuilding, dupa ce dimineata sustin un workshop. So, eu ma simt la fel de tanar precum industria in care lucrez!

  7. Desigur, ma refeream la prestigiu si nivel de experienta!

    Imi cer scuze daca am lasat altceva sa se inteleaga…..

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.