Britanicii nu se mai inghesuie la supermarket
Supermarket-urile de top din Marea Britanie au vanzari din ce in ce mai reduse, scrie nielsen.com. In prima luna a anului, volumul de bunuri vandute a scazut cu -0,8% (cea mai mica cifra din noiembrie 2014 incoace) fata de aceeasi perioada a lui 2015 si pentru a cincea luna consecutiva. Jumatate dintre consumatori vor sa economiseasca bani, asa ca vaneaza reducerile, cumpara mai des, dar mai putin, in mai multe supermaket-uri, iar lanturile de magazine pierd sume mari de bani, astfel. Provocarea consta in a-i convinge pe oameni sa revina la magazin si luna urmatoare si sa cheltuie mai mult.
Daca e sa comparam procentele celor 10 principale lanturi de supermarket-uri britanice, in perioada noiembrie 2015 – ianuarie 2016, cele mai mari pierderi fata de aceeasi perioada din 2013 – 2014 le-a avut Asda (cu -4,4%). Singurele supermarket-uri care au avut o crestere semnificativa au fost Aldi (18,7%) si Lidl (17,2%). Iar Sainsbury’s atrage cumparatori noi fara a apela la promotii la fel de mult ca anul trecut sau la fel de mult ca alti retaileri. La Waitrose, in ianuarie, promotiile s-au intensificat, dar vanzarile au scazut. Per total, proportia campaniilor promotionale a scazut sub 31%.
Leave a reply