Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Black Friday in pandemie (Romania): ce estimeaza 2Performant si marii jucatori

2020 este anul care a schimbat regulile pentru toata lumea, iar primul Black Friday care are loc in pandemie va veni cu noutati atat pentru retaileri, cat si pentru consumatori. Compania 2Performant (care opereaza cea mai mare platforma de marketing afiliat din Romania) preconizeaza, intr-un comunicat de presa, ca Black Friday 2020 va insemna un numar semnificativ mai mare de cumparatori online (pe fondul scaderii vizitelor in magazinele offline) si categorii noi de produse cu vanzari in crestere (ca urmare a schimbarilor din stilul de viata impus de pandemia COVID-19).

Dupa o crestere absolut spectaculoasa inregistrata de comertul online in perioada starii de urgenta, comparabila cu un salt in viitor, Black Friday (care reprezinta in mod uzual un varf al vanzarilor anuale pentru retaileri) este asteptat sa aduca in noiembrie 2020 cresteri importante, dar diferite. „Pandemia ne-a adus si parintii si chiar bunicii in online, astfel ca pentru un numar semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri sa-i atraga in magazinele lor si o provocare sa-i educe si sa-i loializeze pentru viitor. In al doilea rand, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viata actual marcat de lucrul de acasa, scoala online si, in general, cresterea semnificativa a timpului petrecut in interiorul propriei case. Ca urmare, ne asteptam ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai buna pentru comertul electronic, sa duca la conversii in crestere”, transmite Dorin Boerescu (foto, CEO 2Performant).

Marii retaileri au inceput deja pregatirile pentru Black Friday 2020 si se asteapta ca aceasta campanie sa aduca cresteri in sectoarele de care romanii au fost interesati in ultimele 8 luni: produse pentru casa, ingrijire personala, sport, alimente. Conform datelor din platforma 2Performant.com, produsele din aceste segmente au inregistrat cresteri spectaculoase in intervalul 11 martie – 31 octombrie: alimente si hypermarket (657%), sport (402% crestere), beauty (171%), ingrijire personala si sanatate (155%), jucarii si articole pentru copii (153%), flori si cadouri (83%).

Ce estimari au clientii importanti ai platformei 2Performant.com, apropo de Back Friday 2020?

  • Vivre.ro mizeaza pe un record de vanzari – „Clientii nostri au achizitionat preponderent in ultimele sase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucatarie si baie, corpuri de iluminat, articole de decor si lifestyle. Ne asteptam sa vedem aceeasi distributie de interese si in cadrul acestei editii de Black Friday, cu mentiunea ca va interveni si factorul de sezonalitate, care se refera la articole tematice de Craciun. Avand in vedere cresterea exponentiala a intregii industrii de e-commerce din acest an, estimam ca vom livra un Black Friday record in ceea ce priveste volumul de vanzari”, spun reprezentantii.
  • SportVision.ro estimeaza o cifra de afaceri de 1 milion € cifra de afaceri – „Estimam ca in saptamana de Black Friday vom atinge o cifra de afaceri de 1 milion de euro. Asadar, oricine vrea sa imparta «felia» acesta de 3%, cat reprezinta comisionul oferit afiliatilor in programul SportVision.ro, este binevenit”, transmite Octavian Sacota (Online Manager Sport Vision Group).
  • Carturesti.ro – „Ne asteptam la o crestere mare, cel putin proportionala cu numarul de useri noi pe care i-am castigat in acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumparau mult din offline, dar care vor decide pentru moment ca e mai in siguranta sa faca online cumparaturi, ba chiar si cadouri de Craciun”, e de parere Ioana Oncioiu (Online Marketing Coordinator Carturesti).
  • Libris.ro estimeaza o crestere de 30% YoY – „Black Friday este despre reduceri si asta pregatim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la preturile cele mai bune din ultima perioada. Suntem deja cu listele pregatite, iar daca wishlist-ul nostru personal este deja incarcat, inseamna ca si publicul va gasi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este ca in vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectura, ca de un spatiu care aduce liniste, speranta, raspunsuri”, crede Loredana Tudor (Director Marketing Libris.ro).
  • BestKids.ro se asteapta la vanzari mai mari cu pana la 10 ori fata de o zi obisnuita – „Din experienta ultimilor ani, o mare parte din cadourile de Sarbatori se cumpara de Black Friday. Strict vorbind de nisa noastra, de produse pentru copii, credem ca vom inclina si mai mult balanta catre jucarii (jocuri, jucarii educative, seturi de constructii, jucarii de rol), asta tinand cont ca in continuare suntem nevoiti sa ne petrecem majoritatea timpului liber in casa. De asemenea, categoria de igiena si sanatate ramane o categorie cu rezultate frumoase in aceasta perioada. Una peste alta, ne asteptam la o usoara crestere fata de anul trecut”, declara George Serban (Director General şi Co-fondator BestKids.ro).
  • WatchShop.ro estimeaza o dublare YoY – „Anul acesta, conjuctura face ca magazinele fizice sa fie mai putin vizitate, asadar greul evenimentului va reveni pe umerii magazinelor online. Ca obicei de cumparare, categoria cadouri, din care face parte si WatchShop.ro, credem ca va fi printre fruntasele evenimentului. Asteptarile noastre sunt ca in acest an sa dublam evenimentul Black Friday fata de anul trecut, ca urmare a enormei cresteri a interesului romanilor pentru cumparaturile online”, spune Catalin Florea (CEO WatchShop.ro).

Conform unui sondaj realizat anul trecut de 2Performant, 25% dintre afiliati incep pregatirile de Black Friday cu mai mult de o luna inainte, iar 57% dau startul cu 2-4 saptamani inainte de marele eveniment. Anul acesta, 677 de afiliati noi activi s-au inregistrat in platforma 2Performant.com, adica si-au facut cont si au generat cel putin un comision. Anul trecut, in perioada Black Friday (14-17 noiembrie 2019), prin intermediul acestei platforme de marketing afiliat au fost generate peste 41.000 de vanzari, in valoare de peste 2,56 milioane €. Categoriile cu cele mai mari vanzari inregistrate anul trecut de Black Friday au fost IT & C, Moda, Carti, Filme si Muzica.

Leave a reply