Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Black Friday: 4 lucruri pe care retailerii nu le spun

black-friday

Anual, retailerii se inghesuie sa convinga cumparatorii sa le devina clienti de Black Friday (care are loc in SUA pe 25 noiembrie si in Romania pe 28), cu oferte care mai de care, dar nu toate sunt ceea ce par, scriu cei de la nerdwallet.com. Pentru a fi stapan pe situatie, fiecare client ar trebuie sa ia in considerare urmatoarele 4 lucruri:

  1. Superofertele limitate sunt rare: de Ziua Recunostintei sau de Black Friday, retailerii ofera adesea produse cu preturi extrem de reduse, limitate temporal (valabile doar o anumita perioada de timp), dar chiar daca pretul si obiectul arata bine, asta nu iti garanteaza ca vei putea cumpara unul. Anul trecut, Sears vindea la superoferta, de Black Friday, o masina de spalat redusa cu 51%, dar in josul paginii scria mic de tot ca fiecare magazin avea numai 4 bucati la vanzare.
  2. Discount-urile sunt adesea exagerate: poti pune greu mana pe un produs redus. Anul trecut, un studiu NerdWallet descoperea ca magazinele importante isi mareau artificial reducerea practicata de Black Friday, pentru ca ofertele lor sa para mai bune decat erau in realitate. Acelasi cofee-maker era vandut, la reducere, de Stage (89,98 $), Macy’s si Kohl’s (cu 89,99 $), dar pretul initial la cele 3 magazine erau complet diferite: 119,98 $ la Stage, 174,99 $ la Macy’s si 149,99 $ la Kohl’s. Deci nu va uitati la procentul reducerii, ci la pretul final al produsului, comparandu-l cu pretul aceluiasi produs, la alte magazine!
  3. Se poate renunta la echivalarea de pret: politica echivalarii de pret presupune ca, daca un client ii poate dovedi unui retailer ca a gasit acelasi produs vandut de el in alta parte, mai ieftin, primul retailer ii va echivala pretul, iar clientul va plati suma mai mica. Dar multi retaileri renunta la politica in cauza de Black Friday (ca Target, care renunta la ea din 24 noiembrie pana pe 3 decembrie, sau Wal-Mart, care face la fel intre 24 si 28 noiembrie).
  4. Trebuie sa citesti cu atentie tot ce presupune campania: chiar daca respecti toate sfaturile de mai sus, trebuie sa nu uiti sa citesti cu atentie toate detaliile unei campanii de Black Friday, insistand pe cele mai mici mentiuni scrise online; asa poti afla ca pretul redus e valabil doar cateva ore sau ca pentru a primi produsul redus trebuie sa trimiti un mail undeva.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply