ASOS.com isi relanseaza modelul de afaceri, mizand pe livrarea eficienta
Retailerul britanic ASOS.com isi va transforma modelul de afaceri, informeaza euronews.com, pentru a incerca sa faca fata inflatiei (care a afectat costurile salariale) si problemelor operationale care i-au afectat profitul (livrari incetinite din cauza containerelor maritime si camioanelor terestre). Compania a avut un profit mai mic cu 89% YoY, in 2022 (22 de milioane £, conform internetretailing.net), din aceste motive. Cresterile fata de anul trecut au fost modeste: in Marea Britanie, SUA si Europa veniturile au crescut cu 7%, 10%, respectiv doar 2%, in timp ce in restul lumii ASOS a avut venituri mai mici cu -9%.
ASOS.com are un nou CEO (Jose Antonio Ramos Calamonte), care a explicat – pentru Reuters – ca stau bine la capitolul vanzari nationale (din Marea Britanie), dar au probleme apropo de retururile comenzilor internationale. Acesta spune ca va relansa lantul de distributie ineficient, va reduce costurile, va gasi o modalitate de a atrage clientii de 20 si ceva de ani si isi va folosi mai eficient datele. Misiunea noului CEO este accelerarea dezvoltarii internationale a ASOS si venituri de 7 miliarde £, in urmatorii 4 ani. Fostul CEO (Nick Beighton) facuse parte din echipa ASOS timp de 12 ani, in ultimii 6 fiind CEO.
„Planul din urmatoarele 12 luni este a ne concentram pe simplificarea afacerii si pe transformarea ei intr-una mai rezistenta la socuri si mai flexibila. Vrem sa putem vinde mai rapid consumatorilor produse mai relevante”, a explicat Jose Antonio Ramos Calamonte. Acesta a spus ca ASOS nu va renunta la returul gratuit al produselor vandute online – un factor care ramane extrem de important pentru majoritatea clientilor care fac achizitii pe Internet.
Leave a reply