Asia e regina e-commerce-ului mondial
Rolul e-commerce-ului creste proportional cu economia globala, scriu cei de la ecommercefoundation.org: la nivel global, vanzarile online au atins cifra de 1,9 trilioane de dolari in 2014 (cifra aproape dubla fata de 2011), iar e-commerce-ul reprezinta 2,64% din PIB (fata de 1,47% in 2011).
Din cifrele publicate de ecommercewiki.org la finele lui 2015 reiese ca, la nivel global, in 2014, cei mai mari jucatori din domeniul e-commerce-ului au fost China (cu incasari de 538 de miliarde de dolari), SUA (cu incasari de 483 de miliarde de dolari) si Marea Britanie (cu incasari de 169 de miliarde de dolari). Conform „Raportului Global B2C E-commerce 2015”, Asia conduce detasat plutonul, cu 44% din „felia” mondiala a e-commerce-ului (770 de miliarde de dolari). La nivel asiatic, cifrele arata ca:
- 2,7 miliarde de persoane din intreaga lume folosesc Internetul (din totalul de 7,2 miliarde de persoane de pe mapamond), iar in Asia locuiesc peste jumatate dintre acesti internauti
- 72% dintre utilizatorii de Internet din lume il acceseaza via dispozitive mobile
- 18% dintre australieni nu fac deloc cumparaturi online
- din populatia totala a Chinei (1,3 miliarde de persoane), 49% acceseaza Internetul (557 de milioane de persoane) si 28% dintre acestea fac shopping online (316 milioane de persoane, exceptand copiii pana in 14 ani)
- chinezii cei mai pasionati de e-commerce sunt cei de 20-29 de ani
- in China, cea mai populara platforma de e-commerce de la finele lui 2014 a fost Alibaba, cu 333 de milioane de unici lunari
- in India, doar 4% din utilizatorii de Internet fac cumparaturi online; cand o fac, aleg in sa cumpere mai ales muzica (47% dintre toate albumele vandute in India, in 2014, au fost vandute online)
- 72% dintre japonezi fac e-shopping
Leave a reply