America Latina: cum a ajuns Ze Delivery platforma nr. 1 de livrare a bauturilor comandate online
Serviciul de livrari DTC Ze Delivery s-a impus pe piata din America Latina, concentrandu-se pe livrari ultrarapide (sub 30 de minute) de alcool si diverse bauturi, citim pe morningbrew.com. Aplicatia Ze Delivery a dovedit ca a te axa pe o singura nisa, cand vine vorba despre livrarile online, poate fi o idee de succes.
Ze Delivery a aparut in 2016, in cadrul ZX Ventures (care apartine de gigantul belgian de bauturi si bere Anheuser-Busch InBev), cu ani buni inainte de dezvoltarea masiva a livrarilor de alimente comandate online. Scopul companiei? Sa livreze clientilor produse dificil de adus pana la usa lor, din cauza greutatii, volumului si faptului ca bauturile trebuie sa ajunga reci la destinatie. Serviciul Ze Delivery a fost testat si rafinat in Brazilia pana in 2019, cand a ajuns sa aiba 1,6 milioane de comenzi.
Pandemia COVID-19 a impulsionat – evident – totul: in 2021, serviciul DTC a ajuns sa aiba 5 milioane de comenzi/luna (si 61 de milioane de comenzi totale), livrand bauturi in 300 de orase din Brazilia si la usa a peste 50 de milioane de persoane din alte 10 tari (printre care Argentina, Bolivia, Columbia si Mexic). Pentru ca AB InBev (compania-mama) vinde bere si alte bauturi alcoolice, clientii nu platesc livratorii si partenerii POS, ci doar buuturile comandate, iar profitul nu e extras din lantul de distributie, ci din produsele in sine.
Aplicatia foloseste infrastructura Amazon Web Services si a strans atat de multe informatii despre clienti incat foloseste aceste date pentru a produce baxuri cu un numar atipic de bauturi (nu doar 12 sau 24). In plus, brandurile folosesc serviciul Ze Delivery pentru a testa ce volum de bauturi sau ce arome noi ar trebui sa produca.
Leave a reply