Amazon: venituri de 134,4 miliarde $, in Q2 2024 (+11% YoY)
Amazon.com Inc. a avut cu 4% mai multe vanzari online in al doilea trimestru al acestui an fiscal (care au totalizat 53 de miliarde $) si venituri totale de 134,4 miliarde $ (+11% YoY), anunta bnnbloomberg.ca. Gigantul e-commerce si-a anuntat public rezultatele fiscale din aprilie-iunie 2 2023 si a transmis ca a avut un profit de 6,75 miliarde $ – cel mai mare, din Q4 2021 incoace.
Ca de obicei, Amazon a crescut gratie serviciilor de publicitate si cloud: acestora li s-au adaugat masurile de reducere a costurilor (renuntarea la 27.000 de job-uri corporate), relansarea retelei logistice si a diviziei alimentare (platforma va oferi alimente proaspete si non-abonatilor Prime) si planurilor legate de dublarea numarului de locatii care permit livrarea in aceeasi zi. La final de iunie, Amazon avea 1,46 de milioane de angajati, cu 4% mai putin decat in Q2 2022.
Strategia CEO-ului Andy Jassy (din ultimii 2 ani), legata de reducerea cheltuielilor, functioneaza: in Q2 2024, Amazon a avut cea mai lenta rata de crestere a cheltuielilor din 2012 incoace! In aceeasi perioada, veniturile din publicitate au crescut cu 22% (pana la 10,7 miliarde $), iar cele din serviciile oferite vanzatorilor online au fost mai mari cu 18% (pana la 32,3 miliarde $). Brian Olsavsky (Chief Financial Officer Amazon) a transmis ca produsele vandute de sellerii independenti au reprezentat 60% din total vanzari – cel mai mare procentaj din istorie!
Comentariu ( 1 )
[…] fondata de Jeff Bezos a anuntat ca advertising-ul i-a adus 10,7 miliarde $10,7 in Q2, o crestere de 22% YoY. Conform Insider Intelligence, publicitatea pe Amazon reprezinta 7,3% din piata globala de ad-uri […]