Amazon va rambursa 1,5 miliarde $ abonatilor Prime „pacaliti”
Gigantul e-commerce Amazon a fost de acord sa plateasca daune in valoare de 2,5 miliarde $, dintre care 1,5 miliarde $ vor fi returnati clientilor care au fost „pacaliti” sa devina abonati Prime. BBC.com scrie ca vestea vine la doar cateva zile de la inceputul procesului cu jurati din Seattle, in cadrul caruia Amazon era dat in judecata de Federal Trade Commission (FTC). FTC-ul a initiat procesul in 2023, iar acum va primi 1 miliard $ din partea platformei online, pe post de amenda.
Compania americana a acceptat plata sumei uriase pentru a scapa de procesul civil in cadrul caruia era acuzata ca a pacalit consumatorii sa devina abonati, acestora fiindu-le foarte greu ulterior sa se dezaboneze de la Prime. Amazon nu a recunoscut sau negat acuzatiile aduse, insistand ca a urmat mereu litera legii si ca aceste daune ii vor permite „sa mearga inainte si sa continue sa aduca inovatii in viata clientilor”.
Prime costa 139 $/an (sau 14,99 $/luna), ofera livrare gratuita la comenzile date pe Amazon, acces la seriale, filme si are sute de milioane de abonati in intreaga lume. Gigantul e-commerce american era acuzat ca foloseste practici abuzive in atragerea abonatilor: pop-up-uri care apar in timpul procesului de checkout (sugerand des clientilor sa se aboneze, prin care se strang informatii legate de plata fara a explica utilizatorilor toti termenii si cum se pot dezabona) si o oferta de 1 luna gratuita, care nu spunea clar ca vei fi abonat automat la finalul lunii.
In SUA, in jur de 35 de milioane de persoane au fost afectate de aceste practici, in perioada iunie 2019 – iunie 2025 si ar putea primi inapoi pana la 51 $/persoana, conform FTC. Amazon va returna automat banii clientilor care au folosit beneficiile Prime de mai putin de 3 ori intr-un an de cand s-au abonat. Cei care le-au utilizat de mai putin de 10 ori in 12 luni sunt si ei eligibili pentru rambursarea sumei cheltuite, dar trebuie sa depuna o cerere in acest sens. Pe langa daunele platite, Amazon se angajeaza sa nu mai folosesca butoane de genul „Nu, nu vreau livrare gratuita” si sa creeze o metoda usoara de a anula abonamentul Prime.
Leave a reply