Amazon Prime Day 2025: vanzari online de 24 miliarde $, in SUA
Organizata in perioada 8-11 iulie, Amazon Prime Day 2025 a impulsionat comertul digital american si a insemnat un trafic crescut. Mai exact, techcrunch.com transmite ca datele Adobe Analytics arata o crestere cu 3.300% YoY a traficului creat de AI-ul generativ (chatboti si browsere).
Cu toate acestea, traficul generat via AI ramane mult mai mic decat cel generat de alte canale (e-mail, paid search, social media). Astfel, 28,5% dintre vanzarile de Prime Day au fost generate gratie reclamelor afisate in motoarele de cautare (+5,6% YoY), in timp ce influencerii din social media au generat 19,9% (+15% YoY). Datele arata ca acesti creatori de continut au convertit consumatorii in clienti de 10 ori mai eficient decat social media, in general.
Retailerii e-commerce americani care au avut promotii pe platforma, de Prime Day, au strans peste 1 trilion de vizite, consumatorii accesand online 100 de milioane de produse din 18 categorii. In total, s-au vandut produse in valoare de 24,1 miliarde $, cu 30,3% mai mult ca de Prime Day 2024 si de doua ori mai mult ca de Black Friday 2024 (10,8 miliarde $).
Amazon nu a facut publice cifrele oficiale ale evenimentului de reduceri online. Gigantul e-commerce american a transmis doar ca Prime Day 2025 a fost cel mai bun de pana acum: s-a vandut cel mai mare numar de produse din istoria promotiilor care au durat 4 zile si au inclus un Prime Day. Conform unei analize Momentum Commerce, in primele doua zile de eveniment, vanzarile au fost mai mici cu 35% YoY, in ziua a treia crescand cu 165% fata de anul trecut.
Leave a reply