SUA: cat s-a cumparat online de Black Friday, in 2024
Anul acesta, de Black Friday, americanii nu au mai luat cu asalt magazinele fizice, in schimb vanzarile digitale au fost mai robuste: ca.finance.yahoo.com noteaza ca achizitiile e-commerce au crescut cu 11,1% (conform Facteus) – 14,6% fata de 2023 (conform Mastercard). Anul acesta, in Statele Unite, „vinerea neagra” a reducerilor a avut loc pe 29 noiembrie, a doua zi dupa Ziua Recunostintei, si a dat startul sezonului cumparaturilor de sarbatori – care este mai scurt anul acesta (cu doar 26 de zile intre Ziua Recunostintei si Craciun).
In mediul offline, de Black Friday, cresterea a fost de 0,7% YoY (conform Mastercard), in timp ce Facteus a concluzionat ca s-a inregistrat o scadere cu 5,4% fata de 2023. Sursa amintita noteaza ca multi consumatori au vizitat magazinele fizice din timp, documentandu-se la fata locului, pentru a achizitiona apoi online (de pe smartphone, desktop sau laptop). Americanii au preferat gigantii e-commerce Amazon.com si Walmart, dar si retailerii asiatici Shein, Temu si sectiunea TikTok Shop.
Adobe Inc. a transmis ca suma totala cheltuita online vineri, 29 noiembrie, a fost de 10,8 miliarde $ (+10,2% YoY), americanii cumparand produse de machiaj, boxe bluetooth, bijuterii, parfumuri si espresoare; din acest total, 5,9 miliarde $ (55%) s-au cheltuit pe dispozitive mobile. Pe de alta parte, Salesforce a estimat o crestere fata de anul trecut de 7%, pana la 17,5 miliarde $, cheltuiti in special pe electronice, electrocasnice si mobilier.
Leave a reply