Amazon a lansat un program pentru identificarea falsificatorilor de produse
Amazon a lansat programul Anti-Counterfeiting Exchange (ACX), o initiativa menita sa ajute la identificarea produselor contrafacute de pe marketplace, informeaza reuters.com. Aceasta va ajuta platforma sa reduca numarul de produse false vandute online si va fi benefica pentru vanzatorii e-commerce onesti. „Credem ca este vital sa facem schimb de informatii despre falsificatorii confirmati, pentru a ajuta intreaga industrie sa opreasca cat mai repede aceste figuri criminale”, a transmis Dharmesh Mehta (Vice president of Selling Partner Services, Amazon).
Marketplace-urile online din SUA au probleme serioase apropo de falsurile vandute de diversii selleri prezenti pe platforme, iar depozitele le sunt pline de astfel de produse. Initiativa ACX foloseste o tehnologie similara programelor de schimb de date din industria cardurilor de credit, pentru a depista falsificatorii si a le identifica tacticile. Sellerii de pe Amazon marketplace pot contribui anonim cu informatii si date proprii la aceasta baza de date terta sau o pot folosi pentru a evita tranzactiile cu persoanele dubioase, inscrise deja din sistem.
Noul program a fost lansat sub forma unui proiect-pilot, in 2021. Si face parte din initiativa gigantului online de a elimina produsele false vandute pe propriul marketplace. In ultimii ani, Amazon a contribuit la confiscarea a peste 240.000 de produse falseb (in China) si a cheltuit peste 900 de milioane $, in 2021, pentru a proteja clientii, sellerii si brandurile de fraude si alte forme de abuz. Acum lucreaza cu Vama si protectia frontierelor din SUA (U.S. Customs and Border Protection), la alt proiect-pilot, menit sa identifice coletele e-commerce cu valori reduse, care ar putea contine produse false sau ar putea incalca alte reglementari.
Comentariu ( 1 )
[…] urmare, programul Anti-Counterfeiting Exchange (ACX), lansat in primavara trecuta de gigantul e-commerce american, functioneaza. ACX este cea mai […]