AFILIERE IN SECTORUL TURISMULUI

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua! Am vazut recent o explozie tot mai mare a ideii de afiliere cu un site pe o anume nisa de unde afiliatul primeste comision din vanzarea unui produs sau serviciu.

In afara ideea este extrem de des intalnita pe diferite nise. Profitabilitatea si concurenta din diferitele domenii naste discutii infinite si greu de urmarit.

Curand am depistat ca in turism te poti afilia cu site-uri de tip booking.com sau alte agentii de tip „tourism wholesale” unde cu ajutorul unui API legat la contul tau (unde primesti un ID unic) poti implementa pe site-ul tau un motor de cautare ce are ca baza de date ofertele oferite de booking.com, agoda, expedia, hotels.com si multe altele insumand milioane de hoteluri din peste 200 de tari worldwide.

Aceste afilieri gratuite vin evident cu un pret. Citeam mai curand articole aici cu magazine online „gratuite”. Astept ziua cand ceva in lumea asta va deveni gratuit. Definitia serviciului in sine implica un cost. Ca sa revin, costul cu care vin aceste site-uri de afiliere este destul de ridicat si consta in faptul ca nu poti face nici un fel de seo pe site-ul tau. Oricat de bine ai avea seo-ul facut, scriptul ce trebuie implementat la tine pe site contine un cod ce blocheaza google crawler-ul sa citeasca continutul site-ului tau.

Solutiile ramase ar fi campanii PPC cu google, social media, blogs, etc. Intrebarea mea este daca ati da sansa unui asemenea proiect investind bani in brand aware, identitate, PPC, social media, blogs sau/si alte cai (astept sugestii de alte cai) avand in vedere ca o crestere organica a site-lui este imposibil de facut?

Credeti ca este posibil sa faci oamenii de pe o anumita piata fie ea in Ro, sau Germania, Franta, UK, etc sa caute ofertele de la tine pe site in loc sa se duca direct pe booking sau alte site-uri?

Ca sa putem stabili nivelul de profitabilitate trebuie sa explic cum functioneaza acest tip de afiliere de care vorbesc. Este vorba de un script ce compara ofertele de cazari la hoteluri din toata lumea si iti arata pe ce site gasesti cel mai bun pret. Comisionul este per lead, evident primind bani numai din comparatii insa primind cu adevarat bani din tranzactii finalizate. Tranzactiile sunt urmarite cu cookies. Daca oamenii folosesc site-ul tau doar ca sa compare si nu finalizeaza rezervarile acolo unde gasesc oferta cea mai buna, renuntand, calitatea lead-ului scade.

Daca acestia duc pana la bun sfarsit booking-ul calitatea lead-ului creste acesta putand ajunge (cu cazuri verificate) si la 20-30 de usd. Daca dupa o perioada buna in care majoritatea finalizeaza procesul reapar persoane care nu il finalizeaza, calitatea lead-ului evident scade, la fel si comisionul pe care il obtii, fiind foarte usor ca de la 20-30 de usd per lead sa ajungi la 2-3 usd ba chiar sub 1 usd.

Ca sa inglobez totul intr-o idee, as vrea sa stiu ce idei de strategie ati aplica voi tinand cont de datele problemei.

As vrea ca acest post sa fie interactiv unde evident eu voi raspunde la eventualele intrebari aparute in cazul in care n-am fost destul de explicit sau se doresc mai multe detalii.

Multumesc mult si astept idei!

Deschis 0
Marketing afiliat Tiberiu 11 ani 8 raspuns 3140 vizualizari 0

Răspunsuri ( 8 )

    0
    2013-03-30T20:51:22+02:00

    Nu cumva scriptul blocheaza spiderii doar pentru rezultatele oferite de motorul de cautare pentru ofertele de turism?
    Daca e asa … si asa cred ca este … pot fi adaugate pagini pe site-ul unde este instalat scriptul fara probleme, urmand sa faci SEO pentru ele …

    0
    2013-03-30T21:12:17+02:00

    Normal asa ar trebui sa fie, insa nu scrie niciunde detaliat in termenii lor. Ideea este ca ei nu vor sa folosesti seo pentru o crestere organica a site-ului tocmai pentru a nu ajunge in situatia de a-i surclasa in ierarhia google pe anumite cuvinte cheie de cautare. Daca este posibil cum spui m-as bucura sa pot gasi confirmarea. Le voi adresa un email si voi reveni cu raspunsul lor. Astept in continuare raspunsuri la restul problemelor ridicate de mine. Multumesc mult Stefan!

    0
    2013-03-30T21:20:58+02:00

    Cred ca sunt zeci de mii de cuvinte cheie in turism pentru care poti optimiza un site. Au spus ei ca nu ai voie sa faci SEO? Scrie undeva la ei pe site asa ceva? Mi se pare absurd… Cauta alt program de afiliere 🙂

    0
    2013-03-31T14:22:02+03:00

    Scriptul de care vorbesc este practic motorul de cautare al ofertelor. Automat cand apar oferte pentru „vancate in Austria”, cuvintele cheie „vacante Austria” nu sunt indexate in Google. De aici si pierderea. Inca astept raspuns de la ei sa vad daca restul continutului site-ului merge indexat pentru ca nu scrie pe nicaieri. Pe langa acest motor de cautare oferte, evident sunt banare si link-uri. Pana primesc raspuns de la ei as aprecia abordarea celorlalte nelamuriri, cum ar fi idei de rebranding, sau ce idei de promovare sa atac prima data pentru a forma un brand din acest site. Domeniul este pentru piata din UK mainly, comparebookings.co.uk numele avand un potential foarte mare (in opinia mea).
    Multumesc

    0
    2013-03-31T16:17:49+03:00

    Daca aveam experienta si cunostintele necesare pentru afiliere nu mai ceream ajutorul pe acest forum. Ma documentez in continuare pana pornesc un proiect care stiu ca necesita timp iar banii vor veni greu. Nu sunt omul care asteapta face un site si asteapta sa vina banii mirandu-se de ce nu apar. Multumesc pentru sfaturi!

    0
    2013-04-02T16:37:16+03:00

    Dupa cun am promis, am revenit cu raspunsul lor referitor la SEO.

    Private Brand pages are blocked from our side using that robots.txt file so they won’t be picked up in search engines like Google. Also, affiliates cannot add meta descriptions tags or change titles on their private brand pages because of this same reason.

    In fact, Private Branding does not offer any SEO value since all private brands are blocked from being indexed by search engines. This is our attempt to avoid being penalised by search engines for having duplicate content.

    The recommended way of getting around this is to host your private brand on a subdomain (for example – hotels.yourdomain.com) and then use your main site (for example – http://www.yourdomain.com) for search engine optimisation and driving traffic to your private brand subdomain.

    0
    2013-04-02T23:19:43+03:00

    M-am uitat, ti-am dat add insa m-ar interesa un look ceva mai organizat. Site-ul ce l-am gandit eu are o personalitate de tip brand cu un nume puternic. Site-ul tau mi se pare un amestec de informatii.

  1. Salut, Marian!

    Poate găseşti idei de promovare a proiectului tău în articolele de aici http://www.gtd20.ro/tag/marketing-afiliat/ . Nu sunt specialist, însă din ce am povestit pe acolo îţi poţi da seama cam cum gândeşte un consumator de astfel de servicii/ utilizator de astfel de situri, ši poate aşa îţi vin idei.

    Cele bune şi succes.

    Petruş

Lasă un răspuns lui Marian

Browse