Afacerile care vand online sunt active pe 6 marketplace-uri, in medie (raport)
In medie, sellerii online din Franta, Germania, Tarile de Jos, Marea Britanie si Statele Unite activeaza pe 6 marketplace-uri diferite, a descoperit recentul „Marketplace Seller Trends Report 2025”, citat de ecommercenews.eu. Acesta a fost realizat pe un esantion de 470 de afaceri din tarile amintite mai sus, care isi vand produsele pe aceste platforme online.
63% dintre consumatori prefera achizitiile de pe marketplace-uri in defavoarea celor din magazine e-commerce de brand, de aceea sellerii trebuie sa se asigure ca produsele lor sunt prezente si pe aceste platforme colective.
Ce a mai descoperit raportul:
- 67% dintre comercianti sunt activi pe cel putin 4 marketplace-uri, ceea ce transforma administrarea produselor si a preturilor intr-o provocare; prin urmare, majoritatea (62%) folosesc un integrator, iar 52% se bazeaza pe Exceluri sau alte instrumente interne
- prioritatile afacerilor care vand pe marketplace-uri sunt cresterea veniturilor (32%), a vizibilitatii produselor (31%) ai a profitabilitatii (27%)
- sellerii dedica 36% din saptamana de lucru unor task-uri manuale ca updatarea listarilor de produse, repararea erorilor din sistem si modificarea apreturilor
- cea mai mare provocare a vanzarii pe aceste platforme este aceea de a ramane competitiv ca pret si vizibilitate, spun 29% dintre respondenti, urmata de aceea de a tine pasul cu toate modificarile cerute de respectivul marketplace (27%)
- 28% dintre selleri nu vor sa vanda pe astfel de platforme e-commerce pentru ca sunt ingrijorati de extindere in aceste conditii economice incerte; alte 26 de procente au ca motiv complexitatea tehnica pe care o presupune listarea pe un marketplace
Leave a reply